ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo!


Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo!
  14.10.2016

A fost asteptata la Koln, la salonul de motociclete INTERMOT, era asteptata luna viitoare la Milano, la EICMA, insa iata ca a fost prezentata la AIMExpo, in Florida, saptamana aceasta: noua 2017 YZF-R6 e prezenta in imagini si specificatii tehnice. Asteptarile au fost imense, pe de o parte deoarece era anuntata prima schimbare majora a modelului din ultimul deceniu, pe de alta parte fiindca toata lumea era curioasa in ce masura va putea sa resusciteze un segment din ce in ce mai palid de sportsbike-uri, cel al clasei 600.

Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo! - Yamaha

De altfel, mai multi au considerat ca ambitia Yamaha de a reinnoi R6, intr-un moment in care vanzarile de pe piata de 600 sunt in cadere libera, iar altii au pus punct productiei de astfel de modele (Honda, de buna seama, a anuntat ca nu va mai produce CBR600R), reprezinta un adevarat act de curaj si trebuie ca modificarile sa fie cu adevarat impresionante.

Garrett Gerloff, campionul MotoAmerica Supersport, a prezentat in urma cu o zi modelul 2017 Yamaha YZF-R6 in Orlando, Florida, in cadrul din ce in ce mai puternicului si importantului salon international powersports AIMExpo si se poate spune ca e copie aproape fidela modelului superbike R1, atat ca infatisare, cat si ca majoritatea dotarilor.

Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo! - Yamaha

In linii mari, e vorba de adaugarea unor moduri noi pentru motor, sistem de control al tractiunii, ABS, un sistem de suspensie fata derivat din YZF-R1, un rezervor din aluminiu, iluminare integrala LED si un carenaj aproape identic cu superbike-ul R1.

Motorul ramane in continuare un inline-four de 599cc, cu saisprezece valve si un raport de compresie de 13.1:1. Yamaha nu a detaliat pana la numarul de cai putere sau cuplu, insa spune despre o greutate de 190 kg cu plinul facut, ceea ce inseamna o crestere de 0,9 kg fata de modelul actual, dat mai mult de sistemul ABS standard. In tot cazul, destul de putin probabil ca modelul sa capete un supliment de putere, avand in vedere faptul ca este omologat Euro4, iar alezajul si cursa isi pastreaza aceleasi valori (67 x 42,5 mm). Pistoanele sunt din aluminiu forjat, supapele din titan, iar alimentarea e in sarcina unui sistem ride-by-wire dezvoltat de Yamaha. Sistemul Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) managerizeaza alimentarea cu combustibil in trei harti selectabile.

Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo! - R1

Noul control al tractiunii ofera sase nivele de interventie, controland tractiunea prin balansarea deschiderii clapetei, momentul aprinderii si volumului de combustibil. Yamaha spune ca acest sistem a fost proiectat pentru a reduce la minimum perturbarea deplasarii in concordanta cu diametrul si aderenta anvelopei.

Puterea va fi livrata printr-o transmisie cu o cutie cu sase trepte de viteza, adaptate la un ambreiaj umed. Modelele europene vor veni standard cu un schimbator de viteze rapid in cadrul sistemului QSS (Quick Shift System) ce permite schimbarea in trepte superioare fara ca ambreiajul sa fie atins, cu gazul in plin. Doar pentru modelele destinate pietei americane acest sistem va fi optional, desi Yamaha a spus ca primele 500 de precomenzi cu depozit din SUA vor beneficia gratuit de el.

Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo! - 2017

Cadrul noului R6 din aluminiu, deltabox, a fost asociat la un nou subcadru de magneziu, despre care Yamaha a spus ca reduce greutatea totala, imbunatatind in acelasi timp centralizarea masei. Inaltimea seii ramane la aceeasi inaltime de 850 mm ca la modelul actual, insa scaunul e mai plat si mai ingust in partea din fata. Combinat cu rezervorul reconfigurat si realizat din aluminiu, se spune ca va fi mai usor pentru pilot sa isi modifice pozitia, respectiv sa transfere greutatea in timpul unor manevre agresive, in special pe pistele de curse.

R6 mosteneste furca fata integral ajustabila KYB 43 mm de pe R1, tot KYB fiind si noul amortizor piggyback spate, care ofera patru trepte de ajustabilitate in presarcina si amortizare. Si sistemul de franare a fost imprumutat de pe R1, cu etriere cu 4 pistoane radiale pe discurile duble de pe fata, de 320 mm.

Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo! - 2017

Inginerii de la Yamaha au redesenat aerodinamica noului R6, sustinand ca au redus cu 8% forta de rezistenta, datorita carenelor si parbrizului. Astfel, partea frontala este inspirata de la R1 cu o priza centrala de aer mai joasa si mai lata, iar din punct de vedere al infatisarii, apare mai incruntata, datorita farurilor LED incastrate. Cum se mentiona, lumini cu LED exista de asemenea la semnale, oglinzile integrate si coada.

Dupa prezentarea de pe pamant american, se asteapta ca la Milano sa fie adevarata lansare (sau cel putin asa ne place sa credem), unde sa apara si restul de informatii si specificatii. Va fi disponibil, pentru inceput, in trei scheme de culori: Matt Black, Team Yamaha Blue si Intensity White/Matte Silver si probabil ca va aparea in showroom-uri la inceputul anului viitor. Pentru SUA s-a stabilit deja un pret de baza de 12.199 dolari.

Yamaha a prezentat noua supersportiva 2017 YZF-R6 in SUA, la AIMExpo! - R1

Tag-uri

motocicleta yamaha yzf r6, motociclete, yamaha, sportbike,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate