ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Informare anexa b



ARTICOLUL 11 Exercitarea dreptului de retragere

(1) Inainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informeaza profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest scop, consumatorul poate alege una dintre urmatoarele variante:

a) de a folosi modelul de formular de retragere prevazut in partea B din anexa;

b) de a face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract

(2) Consumatorul si-a exercitat dreptul de retragere in perioada de retragere mentionata la art. 9 alin. (2) si la art. 10 in cazul in care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisa de catre consumator inaintea expirarii perioadei respective

(3) Profesionistul poate, in plus fata de posibilitatile mentionate la alin. (1), sa acorde consumatorului optiunea de a completa si de a transmite in format electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere prevazut in partea B din anexa, fie o declaratie neechivoca de orice alt tip. In aceste cazuri, profesionistul comunica consumatorului, fara intarziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere

(4) Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere in conformitate cu dispozitiile din prezentul articol revine consumatorului.

ARTICOLUL 12 Efectele retragerii

Exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale, dupa caz:

a) de a executa contractul la distanta sau contractul in afara spatiului comercial;

b) de a incheia un contract la distanta sau in afara spatiului comercial, in cazul in care consumatorul a efectuat o comanda.

ARTICOLUL 13 Obligatiile care revin profesionistului in cazul retragerii

(1) Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului in conformitate cu art. 11

(2) Profesionistul ramburseaza sumele mentionate la alin. (1) folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii

(3) Fara a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare in cazul in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard oferita de profesionist

(4) Cu exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, in cazul contractelor de vanzare, profesionistul poate amana rambursarea pana la data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii sau pana la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform careia acesta a trimis produsele catre profesionist, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.

ARTICOLUL 14 Obligatiile consumatorului in cazul retragerii

(1) Cu exceptia cazului in care profesionistul s-a oferit sa recupereze el insusi produsele, consumatorul returneaza produsele sau le inmaneaza profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract in conformitate cu art. 11. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile

(2) Consumatorul suporta doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu exceptia cazului in care profesionistul accepta sa suporte acele costuri sau in care profesionistul nu a informat consumatorul ca aceste costuri trebuie suportate de consumator. In cazul contractelor in afara spatiilor comerciale, in cazul carora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul incheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa daca produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate in mod normal prin posta

(3) Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie sa fie descurajanta pentru consumator in a-si exercita dreptul de retragere. Indiferent de situatie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor in cazul in care profesionistul a omis sa il informeze cu privire la dreptul de retragere in conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h)

(4) Profesionistul trebuie sa poata face dovada diminuarii valorii produselor care rezulta diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor

(5) Atunci cand consumatorul isi exercita dreptul de retragere dupa transmiterea cererii in conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plateste profesionistului o suma proportionala cu ceea ce s-a furnizat pana la momentul in care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, in raport cu acoperirea totala a contractului. Suma proportionala care trebuie platita profesionistului de catre consumator este calculata pe baza pretului total convenit in contract. Daca pretul total este excesiv, suma proportionala este calculata pe baza valorii de piata a ceea ce s-a furnizat

(6) Consumatorul nu suporta costurile pentru:

a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apa, gaze naturale sau energie electrica, atunci cand acestea nu sunt puse in vanzare intr-un volum limitat sau cantitate prestabilita, sau energie termica furnizata, in totalitate sau partial, in cursul perioadei de retragere, in una dintre urmatoarele situatii: (i) profesionistul nu a furnizat informatii in conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h) sau i); (ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea sa inceapa in timpul perioadei de retragere in conformitate cu art. 7 alin. (3) si cu art. 8 alin.

b) furnizarea, in totalitate sau partial, de continut digital care nu este livrat pe un suport material, in una dintre urmatoarele situatii: (i) consumatorul nu si-a dat acordul prealabil expres cu privire la inceperea prestarii inainte de sfarsitul perioadei de 14 zile mentionate la art. 9; (ii) consumatorul nu a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi pierde dreptul de retragere in momentul in care isi da consimtamantul; (iii) profe sionistul nu a furnizat confirmarea in conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7)

(7) Cu exceptia celor prevazute la art. 13 alin. (3) si la prezentul articol, exercitarea dreptului de retragere nu atrage raspunderea consumatorului.

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate