ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Varianta indiana a normelor Euro4, Bharat Stage IV lasa nevandute peste 100.000 de motociclete


Varianta indiana a normelor Euro4, Bharat Stage IV lasa nevandute peste 100.000 de motociclete
  14.04.2017

Producatorii majori si nu numai, din industria auto si moto, plus powersports au fost in ultimii ani afectati in mai mare sau mai mica masura de restrictiile date de reglementari privind emisiile, in SUA si in special, in Europa (adica Uniunea Europeana, mai concret), insa ceea ce se intampla zilele acestea in India fac din eforturile acestora de conformitate o gluma slaba.

Avenger Bike

Curtea Suprema din India a interzis dupa 29 martie vanzarea si inregistrarea tuturor vehiculelor BS (Bharat Stage) III, impunand trecerea la nivelul patru de emisii standard, BS IV, ceea ce a dus la un numar imens de unitati ramase pe stocul dealerilor, ce mai departe a condus la ieftiniri masive in ultima luna, inainte ca standardele sa intre in vigoare. Cu toate acestea, cu toata nebunia determinata de achiztii la preturi modice, se estimeaza ca in toate categoriile (autoturisme, atv, motociclete etc.) a ramas un stoc nevandut, evaluat la neverosimila suma de 600 de milioane de lire sterline, adica putin peste 700 milioane de euro.

E vorba de o tara mare, iar stirile sunt contradictorii, astfel ca numarul afectat de vehicule variaza de la 700.000, la 1,4 milioane unitati, in functie de fiecare sursa, insa ce e clar, e faptul ca cele mai multe sunt camioane si vehicule pe doua roti. Se vorbeste de 600.000 de unitati de motociclete si scutere, insa nu e o cifra finala si rapoartele sunt contradictorii inca. Cert este ca mai toate sursele vorbesc de o vanzare de aproximativ 90% dintre unitati, in ultimele patru zile, inainte de intrarea in vigoare a reglementarilor. Insa chiar si asa, e vorba despre 70 pana la 100 mii unitati ramase nevandute, pe care se va asterne praful sau vor lua calea unor tari in care nu sunt masuri asa drastice privind emisiile (tot mai putine, din ce observam), mai mult ca sigur la niste preturi inferioare fata de cele initiale, din planurile producatorilor.

Vehicule Utilitare

Tehnic vorbind, specialistii spun ca intre Bharat Stage indian III si IV exista foarte multe similaritati cu trecerea in Europa de la Euro3 la Euro4, insa in anumite privinte, chiar vorbim despre reglementari mai dure. Pe undeva, e normal, caci in India ideea de respectare a mediului era pana de curand o gluma proasta. Totusi, in Europa tranzitia a fost mult mai eleganta si de durata, cu perioade de gratie.

In schimb, in India totul a avut loc abrupt, cu o atitudine dura si intransingenta a Curtii Supreme, iar redactarea legislatiei a ridicat mari probleme, in conditiile in care prioritara era data vanzarii produsului, nu data de productie a vehiculului. Guvernul indian nu a dat sectorului productiei de vehicule timp necesar operarii modificarilor necesare, care a fost doar de 5 ani si jumatate, in loc de peste 10 ani ca-n Uniunea Europeana.

Showroom Moto Bharat

Problemele sunt insa mult mai acute, in conditiile in care se pare ca India e setata ca sa se sara peste BS-V complet, urmand sa se aplice BS-VI pana in anul 2020. E lesne de inteles furia producatorilor, care nici nu stiu cum sa mai abordeze activitatea, mai ales ca vorbim de o tara cu o piata imensa de desfacere, unde vanzarea a catorva zeci de mii de unitati pe luna (in sectorul moto), reprezinta o luna decenta.

Probabil ca unele modele de motociclete care vor ramane in stoc vor putea fi adaptate sa fie BS-IV conforme, in cazul in care e posibil sa se si pastreze un pret rezonabil, insa e greu de facut o estimare despre cat de mult ar afecta financiar producatorii. In orice caz, acestia vor avea niste rapoarte financiare mult mai modeste, indiferent de performantele anterioare. Adevarul e ca exista si o vina majora a producatorilor, care nu s-au conformat la fel de fidel ca in Europa, crezand ca se (mai) poate intampla ceva, o amanare, un nou termen de gratie, insa Curtea Suprema a taiat orice speranta. Ramane de vazut daca producatorii au invatat ceva din asta si cat de repede se vor pregati pentru standardul BS-VI din 2020, adica peste foarte putin timp.

Motociclisti Bharat

Tag-uri

motociclete, scutere,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate