ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

KTM superbike interzis pe sosele - prea periculoase pentru circulatia publica


KTM superbike interzis pe sosele - prea periculoase pentru circulatia publica
  14.04.2015

Acesta nu reprezinta un anunt care sa incante, in special pe aceia care sunt fani ai KTM si ai modelului 1190 RC8 R. Stefan Pierer, CEO si presedinte al KTM a anuntat ca se va renunta la producerea modelelor superbike destinate drumurilor publice, considerand ca pentru compania sa reprezinta o mare responsabilitate asigurarea sigurantei clientilor sai.

Anuntul a fost realizat in cadrul unui recent interviu luat de legendarul motociclist, acum jurnalist de specialitate, Alan Cathcart, publicat in CycleNews magazine. Discutia alunecase spre reintoarcerea KTM in MotoGP in 2016, iar ideea principala din acea parte a interviului dedicata MotoGP era subliniata de catre Stefan Pierer astfel: “Am fi incantati sa producem un model care sa succeada existentul RC8 V-twin, dar vom proceda astfel: vom realiza un superbike, destinat exclusiv curselor inchise, fara sa il mai omologam pentru circulatia pe drumurile publice. OK? Iar acel model va fi proiectat si produs la standardele cele mai inalte, pentru cea mai buna forma de alergare, pe care o reprezinta cursele din cadrul MotoGP. Iar cum in sezonul 2016 sunt anuntate deja noi reguli, mai cu seama cu privire la utilizarea unui sistem electronic standard, vom face ca prototipul nostru KTM sa se poata bate cu Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki si Aprilia, de pe pozitii egale. Cam acesta este in linii mari conceptul nostru, denumit RC16, disponibil doar pentru curse de circuit, chiar pentru rider-ii normali, niciodata omologabil pentru strada.”

Ca sa fie sigur ca lucrurile spuse au fost corecte, Cathcart a insistat sa obtina un raspuns transant din partea presedintelui KTM, pe care l-a si obtinut: “Versiunea omologata pentru strada a acestui model nu va exista, deoarece performantele sale nu au loc pe drumuri publice. Productia KTM RC8 R va fi in curand stopata, odata cu lansarea modelului KTM RC16. Iar in privinta acestui model de superbike, cei mai mult de 200cp nu-si vor avea locul in afara pistelor de curse. In nici un caz!”

Discutiile pro- si contra acestei decizii, mai mult ca sigur ca vor incepe in tromba, pe de o parte, fanii superbike simtindu-se frustrati pe buna dreptate, pe de alta parte se pare ca politica generala la nivelul Europei se indreapta spre limitari drastice. Stefan Pierer este in fruntea KTM de o buna vreme si nu este nici o indoiala ca succesul companiei austriece i se datoreaza intr-o buna masura, iar asemenea decizii nu ar fi gandite si luate, daca nu ar exista presiunea politicienilor din Europa, care ar interzice motocicletele, daca ar putea, in campania furibunda impotriva vitezei pe sosele.

E legitima aceasta decizie, astfel argumentata? Aparent, da. Pe de alta parte, nu, avand in vedere ca despre cea mai puternica motocicleta din familia KTM, adica 1290 Super Duke R, care dezvolta 177cp (fata de 172cp ai modelului 1190 RC8 R, altfel si cu 5 kg mai usoara), Pierer nu a suflat vreo vorba. Si daca e sa facem o alta comparatie, tot apare ciudat: Suzuki produce de 15 ani modelul Hayabusa, care  nu este dotat cu sisteme electronice de asistare precum Duke (controlul tractiunii, ABS si multe altele) si nu are vreo problema cu circulatia pe drumurile publice, cel putin una anuntata oficial pana in acest moment. Ar mai fi inca un argument contra: un numar mare de cai-putere poate fi regasit pe alte tipuri de motociclete, cum ar fi sport tourers si nu au nici o problema “de constiinta” cu privire la circulatia pe sosele. Chiar si recent lansatul model KTM 1290 Super Adventure dezvolta 160cp. Deci unde ar fi brusc problema “hergheliei” de cai-putere lasati sa alerge pe sosele? Doar de carenajul specific superbike-urilor?

Se poate intelege interferenta politicienilor in privinta asigurarilor de securitate si prevenire, dar sa lasi o companie al carei motto este “Ready to Race” fara unul dintre modelele fanion prezente pe sosele si cu alte modele mai puternice sau aproape la fel, parca nu se potriveste.

Tag-uri

motociclete, ktm, ducati, hayabusa,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate