ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Saietta NGS devine cel mai radical superbike electric?


Saietta NGS devine cel mai radical superbike electric?
  29.12.2015

Pe piata de motociclete electrice exista in acest moment doua mari tendinte: in timp ce Zero sau Brammo (acum absorbita aproape in totalitate de Victory) ofera diverse modele mainstream de productie, Lightning Motorcycles sau Energica ridica stacheta la un alt nivel tehnologic, concepand modele uluitoare si orientandu-se catre zona superbike-urilor cu motor electric. Acestora din urma se alatura si Saietta Motorcycle, cu al sau fenomenal model Saietta NGS (Next Generation Saietta).

Compania desi are un nume cu rezonanta italiana (in dialectul italian din zona de unde provine unul dintre fondatorii sai si totodata CEO-ul Saietta, Laurence Marazzi, aceasta se traduce “traznet” sau “lovitura de traznet” – thunderbolt), de fapt isi are sediul intr-o fosta aerobaza activa in timpul Razboiului Rece, din Oxfordshire, Marea Britanie si are o istorie indelungata in dezvoltarea motoarelor si bateriilor electrice. De altfel, acelasi Marazzi a declarat in cadrul unui interviu ca, pe langa faptul ca Saietta se deosebeste de alti constructori care au realizat modele cu motoare clasice cu combustie interna si care fac trecerea catre segmentul electric, realizand din start motociclete electrice, intentioneaza acum sa le reinventeze. “Vrem ca acest model sa aiba caracteristici de pilotaj exceptionale, cu o mare putere si un cuplu imens, livrate neted, autonomie imensa si o acceleratie impresionanta. Nu exista ambreiaj, nu exista cutie de viteze, vrem doar ca pilotii sa se concentreze pe riding si pe nimic altceva” a declarat Marazzi.

Si intr-adevar, dincolo de infatisarea futurista, plina de fibra de carbon, acest superbike electric beneficiaza de un nou motor revolutionar, un sistem de suspensii double-wishbone pe fata, plus un compartiment al bateriei de asemenea din fibra de carbon. Monococa structurala usoara si extrem de rezistenta este realizata prin sistemul avansat de imprimare 3D si ii confera un aspect agresiv si determinat.

Si ca sa fie inteles stadiul ridicat de tehnologie al modelului deocamdata concept Saietta NGS, trebuie mentionate anumite aspecte interesante si relevante. Bunaoara, Saietta Group produce motociclete electrice inca din 2008, insa este unul dintre principalii furnizori de motoare electrice si tehnologie avansata a bateriilor electrice pentru multi dintre constructorii din lume. O foarte importanta componenta a firmei o reprezinta dezvoltarea motoarelor electrice, de aceea si-au permis recrutarea unui “guru” al vehiculelor electrice, Cedric Lynch, alaturi de alti specialisti care vin din zona curselor de motociclete, Formula 1, proiectarea automobilelor, dar si din industria aerospatiala si cercetarea militara.

Saietta NGS devine cel mai radical superbike electric? - superbike

Am mentionat mai sus ca Next Generation Saietta reprezinta inca un concept, un prototip, insa planurile companiei pentru viitorul apropiat sunt deosebit de indraznete. Astfel, de-a lungul anului 2016 NGS va fi supusa unor teste riguroase de inginerie, inclusiv participarea la un amplu program de curse de motociclete. Urmatorul pas, pana la sfarsitul anului 2017, va fi realizarea unei editii limitate de pana la 100 de unitati, comercializate cu un pret in jur de 50.000 lire sterline bucata. In functie de reactia pietii, se va decide ulterior daca se va trece la producerea unei alte noi serii sau vor mai fi produse cateva bucati in editii limitate. In general, Saietta intentioneaza sa pastreze infatisarea generala, eventualele modificari aduse prototipului vor privi aspectele electrice si mecanice.

Saietta NGS devine cel mai radical superbike electric? - Zero

NGS vizeaza integral performanta, de aceea nu se adreseaza utilizatorilor urbani sau ocazionali, promitand nici mai mult, nici mai putin “adevaratul superbike electric performant”. Deocamdata nu sunt anuntate caracteristicile tehnice, dar din ce s-a putut “smulge” in cadrul interviului oferit de Marazzi, e vorba de o putere impresionanta de peste 200 cp si un cuplu masiv de aproape 150 Nm. Probabil ca prima cursa adevarata in care s-ar putea desfasura si ar “lovi traznetul” va fi la Isle of Man TT Zero, din vara anului 2016.

Apare, deci, evident ca 100 de superbike-uri electrice la pretul de 50.000 £ fiecare nu vor duce la o revolutie in piata motocicletelor, insa un astfel de proiect poate deschide calea radical pentru un viitor in care motocicletele electrice, fie ele si superbike-uri, vor fi devenit o banalitate.

Saietta NGS devine cel mai radical superbike electric? - motocicleta

Tag-uri

motocicleta electrica, superbike electric, motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate