ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Pulsar SS400 and Pulsar CS400 confirmate pentru productie


Pulsar SS400 and Pulsar CS400 confirmate pentru productie
  17.04.2015

Al treilea mare constructor indian de motociclete, Bajaj Auto, a anuntat lansarea pentru productie a doua modele fanion de motociclete in noul an financiar indian (1 aprilie 2015 – 31 martie 2016), prezentate in anii trecuti la Indian Auto Expo Dehli, anume modelul naked Pulsar CS400 si sportsbike-ul Pulsar SS440.

Acesta nu reprezinta decat un alt semn al cresterii si maturizarii modelelor domestice pe o piata intr-o reala explozie ca cea indiana, dar de data asta in directia modelor de capacitate mai mare, in scopul acoperirii tuturor necesitatilor.

Cele doua modele sunt destinate a concura direct si fara dubii cu KTM 390 Duke si KTM RC390, ceea ce nu ar fi deloc surprinzator in conditiile in care Bajaj Auto detine 47,96% din actiunile companiei austriece si colaborarea dintre indieni si KTM este cunoscuta a fi stransa. In acest context, poate e dura folosirea termenului de “concurenta”, mai cu seama ca cele doua modele Pulsar vor fi comercializate exclusiv in India, in conditiile specifice de productie si pret pentru inceput, ca apoi sa fie vizate pietele din Africa si America Latina.

Pulsar SS400 and Pulsar CS400 confirmate pentru productie - 2016

Deocamdata nu se stie nimic despre specificatiile tehnice ale Pulsar CS400 si Pulsar SS400, nefiind dezvaluite detalii in acest sens. Mai mult ca sigur insa, vor folosi acelasi motor al modelelor KTM 390 Duke si RC390, desi se zvoneste timid ca ar fi vorba de capacitate cilindrica ce va depasi usor 400cc. Dar in acest caz, asta presupune o crestere a costurilor, ceea ce ar intra in contradictie cu politica Bajaj Auto de low-cost, asa ca ramane de vazut la momentul lansarii modelelor ce substanta vor avea aceste zvonuri.

Pulsar SS400 and Pulsar CS400 confirmate pentru productie - KTM

India reprezinta practic a doua piata a motocicletelor pe plan mondial, ca marime, dupa cea a Chinei, dar ambele sunt dominate din greu de modele mici de 100cc-150cc, cele mai multe dintre acestea fiind productie domestica, deci foarte ieftine si cu piese si accesorii ieftine. Evolutia actuala, insa, tinde a se indrepta spre motociclete cu capacitate cilindrica mai mare, o crestere de pana la 30% a ponderii acestora fiind asteptata in urmatorii 3-4 ani.

De aceea apare normala tendinta unor producatori locali sa inceapa sa acopere nivelele superioare de capacitate cilindrica, mentinand preturile scazute. Spre exemplu, Pulsar RS 200, intr-un singur cilindru, dezvoltand 24 cp, cu ABS, costa in India pana in 2.300$, in timp ce Honda CBR250R costa aproape dublu, adica 4.500$. Este foarte adevarat ca exista diferente tehnice redutabile in favoarea modelului japonez, insa conceptia pietei indiene e dominata de “cu cat mai ieftin, cu atat mai bun”, fata de “dai un ban in plus, da’ merita”. Iar producatorii indieni cunosc prea bine aceste lucruri.

Tag-uri

motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate