ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Polaris nu renunta la ideea unei motociclete electrice, dar vrea sub brandul Indian


Polaris nu renunta la ideea unei motociclete electrice, dar vrea sub brandul Indian
  02.03.2017

Potrivit unui comunicat de presa din urma cu doua zile, Polaris Industries, compania din spatele brand-ului Indian si deja defunctului brand Victory, planifica sa lanseze o motocicleta electrica sub emblema Indian, undeva in urmatorii cinci an.

Polaris a achizitionat cu cativa ani in urma compania Brammo specializata pe motoare electrice si a decis sa dezvolte Victory Empulse TT, una dintre cele mai viabile motociclete electrice din clasa sportbike, viabilitate demonstrata anii trecuti in cadrul curselor specifice de la Pike’s Peak International Hill Climb si Isle of Man TT.

Victory Empulse TT city tunel

Participarile in aceste competitii au fost considerate de succes si un astfel de progres ducea cu gandul ca in foarte scurt timp, intrarea in productie e deplin realizabila. A venit, insa, decizia Polaris de la inceputul acestui an, de inchidere definitiva a Victory Motorcycles, iar pe acest sector al motocicletelor electrice, parea ca se va lasa cortina peste Victory Empulse TT, ca peste celelalte modele traditionale.

Indian Motorcycles reprezinta un brand stravechi si care se mandreste cu mostenirea americana, in special in segmentul Cruise, avand foarte putina legatura spre deloc cu segmentul sportsbike. Iar presedintele diviziei motociclete al Polaris Industries, Seve Menneto a declarat ca e pregatita o campanie de atragere a tinerilor piloti in piata motocicletelor electrice, adica inseamna ca acestea vor fi moderne si sportive, cu mai multe pachete de performanta, probabil. Si acestea sa fie sub brand-ul Indian?

Indian Motorcycle

Declaratiile spun ca Polaris vizeaza o autonomie de 120 pana la 140 de mile (200-225 km) a noilor motociclete electrice in ritm agresiv, ceea ce inseamna aproape dublu fata de ce era vorba la Empulse TT. Si Menneto aproape a subliniat un aspect foarte important: modelul/modelele vor fi concentrate spre aceia care le vor utiliza in drumuri de placere, mai degraba decat cei care fac naveta sau isi programeaza iesiri mai lungi.

E adevarat, compania Harley-Davidson a fost foarte implicata in a realiza o motocicleta electrica (proiectul Livewire) si tot despre un brand emblematic american, pastrator al traditiilor pure vorbim. Insa e ciudat ca tocmai doua companii puternice, cu nume, de traditie, cu fonduri suficiente sufera de o dezvoltare lenta in directia motocicletelor electrice. Moment in care au de castigat companii mai mici, precum Zero Motorcycles sau Energica, exclusiv specializate in acest segment. Foarte adevarat, puristii traditionalisti nu prea inghit treaba cu motociclete electrice si va fi o problema in ce fel Polaris (sau Harley-Davidson, care deocamdata a pus pe asteptare proiectul Livewire, pana prin 2019-2020) vor reusi sa atraga noi clienti, precum chiar si pe cei obisnuiti si dependenti de mirosul de benzina.  

Harley-Davidson Livewire project
 

Problema este ca si Harley-Davidson, cu proiectul Livewire suspendat pe urmatorii 2-3 ani si Polaris cu marja de 5 ani anuntata pentru dezvoltarea noului Indian electric, vor trebui sa iasa pe piata cu produse actualizate, caci companiile specializate exclusiv pe piata de motociclete electrice au deja multe ecarturi in fata si nu vor dormi in urmatorii ani. Aceasta este poate cea mai mare provocare. Asta daca nu se va intampla vreun pact nefiresc intre cei doi colosi, in care sa mixeze produsele, tehnologiile si conceptele ajunse pana in prezent la un punct si sa iasa pe piata cu un model cvasi-comun.

Tag-uri

motocicleta Indian Victory, motociclete, indian, indian motorcycle,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate