ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Se pare ca Ducati pregateste pentru EICMA un superbike nou si inca sase versiuni Scrambler


Se pare ca Ducati pregateste pentru EICMA un superbike nou si inca sase versiuni Scrambler
  19.10.2016

Ducati, in mod evident, nu si-a jucat toate atuurile la Koln, in cadrul salonului de motociclete international Intermot, pastrand cateva si pentru salonul “de acasa”, din 8 – 13 noiembrie a.c. EICMA 2016 Milano, cateva teasere luand drumul virtual al internetului in ultimele zile.

Se pare ca Ducati pregateste pentru EICMA un superbike nou si inca sase versiuni Scrambler - Panigale

Cel mai interesant model a fost denumit “Project 1408”, care beneficiaza si de un micro-website pe care l-a realizat producatorul italian. Fireste, in acest moment acest site nu furnizeaza nici un detaliu despre ce poate fi acest Project 1408, iar imaginile din teaser nu sunt foarte elocvente. Numai ca... Numai ca Ducati a inceput sa-si anunte clientii VIP ca va fi vorba de ceva realizat din fibra de carbon, in timp ce surse neoficiale afirma ca e vorba de un nou model Superleggera, bazat pe platforma 1299 Panigale.

Ideea e alta: noul superbike nu reprezinta doar un model Ducati 1199 Superleggera cu un motor 1299 indesat in el. Cu alte cuvinte, in loc de sasiul frameless din magneziu, va fi vorba de un sasiu din fibra de carbon, asa cum se intampla la un moment dat in programul Ducati MotoGP, inainte de a fi modificat inapoi la un sasiu cu bara dubla din aluminiu, cum e acum. Asadar, ne putem astepta la un cap de antrenare si la o cutie de aer, alaturi de o bascula din fibra de carbon, pe noul Ducati 1299 Superleggera. Jantele vor fi, foarte posibil, din fibra de carbon, de asemenea, intr-un demers general de reducere a greutatii, asa cum s-a intamplat si la precedentul model Superleggera.

Se pare ca Ducati pregateste pentru EICMA un superbike nou si inca sase versiuni Scrambler - Superleggere

Alte “bunatati” ar fi suspensii Ohlins, care se pare ca nu vor fi parte dintr-un sistem electronic semi-activ, fiind prea grele, evacuarea ar putea fi una Akrapovic de titan, destul de asemanatoare cu ce este pe modelul actual, posibil si cu traeict diferit, ca in WSBK, sub scaun, nu sub sasiu, plus un motor foarte puternic. Aici trebuie mentionat ca se vehiculeaza, pe baza mesajelor trimise clientilor VIP de catre Ducati, ca motorul ar fi foarte apropiat de specificatiile celui din WSBK, cu o putere de 220 cp. Acest lucru ar insemna ca noul Ducati 1299 Superleggera ar putea fi cel mai usor si cel mai puternic superbike realizat vreodata de uzina din Bologna.

Despre costuri, cu siguranta vor fi prohibitive, vorbindu-se de aproximativ 65-70 mii dolari, cu amendamentul ca Ducati va stabili preturi diferite in tari diferite. Iar speculatiile surselor sustin ca 1299 Superleggera va fi ultimul model din gama Panigale, pentru 2018 Ducati pregatind drept modelul anului un superbike bazat pe o platforma V4. Pana atunci, asteptam sa fie trasa cortina in noiembrie, la Milano.

Se pare ca Ducati pregateste pentru EICMA un superbike nou si inca sase versiuni Scrambler - motocicleta

In cu totul alta ordine de idei, gama populara si foarte bine vanduta Scrambler a Ducati va primi pe langa cele sase versiuni existente, inca alte sase noi versiuni, dezvoltate fireste pe scheletul clasicului Ducati Scrambler. Nu reprezinta o noutate, italienii anuntand ca gama Scrambler va fi extrem de specializata, in exploatarea imensului succes al brand-ului, noutatea fiind doar ca doua noi modele au fost vazute in doua materiale video teaser recente.

Astfel, alaturi de existentele modele: Classic, Icon, Full Throttle, Urban Enduro, Sixty2 si Flat Track Pro, va fi vorba de modelele Cafe Racer, Desert Sled (Dual Sport), Touring, plus Cafe Racer Touring (CR T), Dual Sport Touring (DS T). Sursa? Eterna agentie americana de protectie a mediului, California Air Resources Board (CARB), unde a fost depusa documentatia pentru aceste noi modele.

Se pare ca Ducati pregateste pentru EICMA un superbike nou si inca sase versiuni Scrambler - Superleggere

Cum se mentiona, la baza tuturor sta platforma motorului de succes de 803cc, responsabil de 75 cp (cu exceptia Sixty 2, desigur, fiind varianta aproximativ “injumatatita”). Diferenta va fi facuta, evident, de accesoriile din componenta, bunaoara modelele Dual Sport si Dual Sport Touring urmand sa capete un subcadru ranforsat si cadrul de bagaje, ceea ce inseamna un surplus de pana la 10 kg.

In privinta materialelor teaser, intr-unul apare un model DS, in care Ducati se foloseste de acronimele Dual Sport sa denumeasca noul model, adica Desert Sled, ca un omagiu pentru motocicletele care ridica praful prin desertul Baja. Modelul are un pronuntat caracter off-road, care inclina balanta in amestecul stradal – off-road in favoarea celui din urma, probabil spre disperarea hipsterilor.

Doar ca acestia nu au de ce sa fie disperati, macar dintr-un motiv: Scrambler Cafe Racer, cel de-al doilea model surprins in material video teaser. Aici, Ducati nu s-a mai jucat cu acronimele, facand lucrurile clar: Cafe Racer. Care arata ca un veritabil si tipic cafe racer, cu un far rotund si un carenaj tip bullet.

In zilele urmatoare, premergatoare salonului EICMA din debutul lunii noiembrie, probabil (de fapt, mai mult ca sigur) ca Ducati va ridica valul si de pe celelalte patru modele ramase, mai ales ca nu sunt altceva decat versiuni ale celor de mai sus. Da, asta inseamna mai multe teasere video, dar deja Ducati are o traditie in asa ceva, iar naravurile puternice nu prea au leac.

Asadar, Ducati pregateste o artilerie grea pentru Milano, caci “meciul Italia – Germania” are si retur, iar modelele de la Koln inseamna doar o parte din lineup-urile 2017-2018 pregatite de casa di Bologna. Sa asteptam, deci, data de 7 noiembrie, caci va fi interesanta cu siguranta.

Tag-uri

motocicleta ducati, motocicleta ducati s1299 superleggera, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate