ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Kawasaki pregateste 12 modele noi cu inductie fortata pana in 2018


Kawasaki pregateste 12 modele noi cu inductie fortata pana in 2018
  25.11.2015

V-ati ridicat vreodata problema, in special fanii de motociclete Kawasaki, la modul cel mai serios: “In regula, avem H2 (cu varianta racing H2R), dar ce-i cu H1? Unde e, ce e, inseamna ceva particular acel sau e precedat si de un 1?” Si apare si probabil cea mai importanta intrebare: “Cand va (re)aparea H1?”. Mai mult ca sigur ca astfel de nedumeriri au tot fost mestecate, fara putinta de a se ajunge la vreun raspuns concret, insa iata ca jurnalistii de la MCN (MotorcycleNews) par sa fi rezolvat misterul intr-o maniera demna de Sherlock Holmes, prin deductie si atenta observare a unor detalii, irelevante pentru majoritatea lumii.

La cele doua evenimente majore ale toamnei (anului?), Tokyo Motor Show si EICMA 2015 Milano, constructorul japonez Kawasaki s-a prezentat, alaturi de modelele sale de productie, cu doua randuri de schite cu doua modele de superbike-uri dotate cu motoare cu inductie fortata, avand un cilindree mai redus decat ce detin H2R, SC-01 Spirit Charger concept (in capitala nipona), respectiv SC-02 Soul Charger concept (la Milano). Iar MCN considera ca SC-02 Soul Charger reprezinta nimic altceva decat schema misteriosului si deocamdata absentului H1, cum ar veni, predecesorul H2. Si nu numai ca H1 a fost descoperit, dar Kawasaki pregateste in lineup-urile viitoare 2017 si 2018 nu mai putin de alte 11 modele noi.

Iar ca orice deductie sa fie si valida, plauzibila si logica, trebuie ca sa vina sprijinita de dovezi si indicii serioase. Ah, da. Si niste surse din interiorul Kawasaki. Care companie, prin glasul lui Kenji Tomida, Presedinte al Kawasaki’s Motorcycle and Engineering Company, prezent si la Tokyo si la Milano, nu a lasat nimic sa se intrevada, minus anumite afirmatii criptice, despre existenta unui Ninja H1 500, cu trei cilindri.

Cei mai multi, in frunte cu Tomida, au prezentat, in timpul salonului EICMA, schitele celui de-al doilea concept, lasand sa se inteleaga ca se trage si impartaseste cu conceptull de la Tokyo destul de multe componente si caracteristici, in timp ce acum, la rece, se pare ca 01 se trage din 02, cu anumite modificari. In primul rand, Soul utilizeaza un motor supercharghed in doi timpi cu trei cilindri, in timp ce Spirit sau H2 utilizeaza un motor in patru cilindri (indiferent de cilindree). De aici, prima conexiune: pleci cu supercharged de la trei cilindri, ca sa ai lansat ceva cu patru cilindri.

Apoi, o a doua aluzie apare in legatura cu rezervorul de combustibil. Din schita conceptului se observa o banda de curse, oferind un indiciu important in acest sens.

Tomida a mentionat in trecere, la dezvaluirea schitei, la Milano, ca acest concept SC-02 va avea o capacitate mai mica decat H2, iar sursele afirmau ca va fi nu de 500, ci in jur de 600, pentru ca pana la urma se pare ca e vorba de ceva apropiat de 675cc.

Iar in cele din urma, un alt indiciu solid il reprezinta “Charger” din denumirea conceptelor. Aceasta ar presupune ca, desi vorbim de modele cu motor turbo-/super-charged in toate cazurile, H2, SC-01 sau SC-02, H2 a venit din capul locului cu supranumele: “super/turbo” alaturi de charger, in timp ce conceptele cu capacitate mai mica s-au pricopsit cu acel Charger cu Spirit sau Soul.

Asadar, luand in seama aceste indicii, potrivit celor de la MCN avem semn egal intre Soul Charger – SC-02 si marele absent H1. Ca asa o fi sau nu, va ramane de vazut in viitor, deoarece s-au intalnit cazuri in care o suma de indicii solide au dus la rezultate gresite. Dar ar fi interesant daca s-ar adeveri presupunerile acestor jurnalisti.

In privinta celorlalte 11 viitoare modele, Kawasaki a pastrat o discretie absoluta. De altfel, trebuie facuta o precizare: chiar daca au ceva puncte comune, cele doua concepte (sau schitele lor) se diferentiaza destul si asta si in puncte esentiale. SC-01 a fost prezentat ca “doar una dintre directiile fascinante pe care echipa de proiectare Kawasaki considera ca reprezinta viitorul in gama motocicletelor cu inductie fortata”.

Alaturi de cele doua concepte supercharged, Kawasaki a prezentat si noua lor tehnologie Balanced Supercharged Engine, despre care am vorbit la momentul respectiv, tehnologia era aplicata pe varianta cu patru cilindri, dar suntem convinsi ca functioneaza in mod nediferentiat pe ambele variante. 

Lucruri bune se intampla la Kawasaki, vorbind fie de seria J de scutere, fie de excelentele modele de pana in 300cc, fie de noul ZX-10R situat in varful performantelor tehnologice, alaturi de H2, asa ca asteptam in continuare sa vedem ce va fi in privinta anuntatelor modele cu motare puternice cu inductie fortata, situate in mijlocul gamei la aproximativ 650-675cc. Si totodata va fi interesanta competitia, in masura in care Suzuki a prezentat la randul sau motorul cu inductie fortata, capabil sa ofere in aceeasi clasa performantele superbike-urilor de un litru.

 

Tag-uri

motocicleta kawasaki, kawasaki,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate