ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Honda si Yamaha au batut palma in privinta realizarii unor modele electrice de scutere si chiar motociclete


Honda si Yamaha au batut palma in privinta realizarii unor modele electrice de scutere si chiar motociclete
  10.10.2016

Ceea ce parea odata de neconceput (chiar si in prezent), apare acum ca o posibilitate: Honda si Yamaha se afla intr-o colaborare pentru realizarea unui scuter electric, pentru inceput, vizand in viitor si conceperea unei motociclete de tip electric. 

Ambii producatori sunt rivali de zeci de ani, facand fiecare eforturi pentru atingerea pozitiei dominante de pe piata prin tehnologie, design superior, accesibilitate si multe altele. Insa acum pare ca a venit un moment inedit, acela in care vor lucra impreuna la realizarea unor scutere si motociclete electrice, doua ramuri ale pilotatului pe doua roti ce se pare ca vor domina piata intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat.

Potrivit unui comunicat de presa de pe site-ul oficial Honda, exista trei etape ale planului. Prima etapa ar fi un plan de vanzare a unor scutere de 50cc Honda re-branduite Yamaha. A doua ar fi planuri de afaceri comune in ce priveste modele noi de scutere, mai exact “business scooters”.

Cea de-a treia etapa apare a fi cea mai interesanta si importanta, astfel, potrivit comunicatului: “In scopul popularizariii in continuare a motocicletelor electrice, in special cele din categoria Class-1 in Japonia, cele doua companii vor analiza posibila colaborare in domeniul stabilirii bazelor necesare pentru abordarea diverselor aspecte relevante pentru motocicletele electrice, cum ar fi gama, timpul de reincarcare a acumulatorilor, performantele si costul. Cele doua companii vor depune eforturi pentru facilitarea realizarii de motociclete electrice, apeland si la colaborari externalizate cu alti producatori de motociclete si industria relevanta in domeniu.”

Rezumand informatiile din comunicatul de presa, Yamaha si Honda vor incepe sa lucreze la motociclete si scutere electrice impreuna, dar apeland si la alti producatori implicati in domeniul acesta, de asemenea. Daca acest lucru se intampla, fara nici o exagerare, vom asista la o zdruncinare a pietii de motociclete traditionale, pe care altii o considera apocaliptic inceputul sfarsitului motocicletelor cu motoare cu ardere interna.

In acest moment, motociclistii in cea mai mare majoritate a lor, reprezinta o categorie destul de conservatoare si vor saluta aceasta directie cu dispret, retinere si neincredere. Insa trebuie observat ca din spate vine o generatie de tineri care si-au asumat o serie de principii solide, printre care si acesta al salvarii mediului si ca in cativa ani s-ar putea sa asistam la o rasturnare a gandirii in privinta acestor vehicule cu baterii.

Din punct de vedere al performantelor, motocicletele si scuterele electrice nu sunt deloc mai prejos fata de modelele “clasice” (ba chiar sunt superioare in livrarea instantanee de putere, de exemplu), insa marea lor problema ramane tehnologia bateriilor. Autonomia limitata, timpul indelungat de incarcare, puncte de reincarcare inca insuficiente pe hartile urbane, proiectarea costisitoare, toate acestea sunt motivele pentru care “revolutia electrica” in piata moto intarzie.

Ar putea sa elimine aceste impedimente doi dintre cei mai importanti producatori mondiali de motociclete, cunoscuti pentru departamentele lor extrem de eficiente si inovative de proiectare-cercetare-dezvoltare si sa aduca niste produse finale care sa provoace cutremur in piata? Foarte posibil. In general, in afara de producatorii dedicati exclusiv propulsiei electrice, ceilalti producatori majori din industrie au dezvoltat modele doar inertial, deoarece exista o oarecare cerere. Si chiar companiile specializate pe modele electrice de motociclete si scutere nu se pot lauda nici in prezent cu autonomii largite sau pachete de baterii competitive.

Sistemele electronice de pe multe modele actuale, inclusiv de strada, au fost la inceput privite cu reticienta si adversitate. In acest moment, multe dintre aceste sisteme au devenit obligatorii (ABS-ul in Europa) sau normale pe modele (controlul tractiunii, anti-wheelie etc.) si chiar sunt definitorii in alegerea clientului. In plus, progresul scade pretul tehnologiei.  

Deocamdata, comunicatul de pe site-ul Honda pare mai repede o declaratie de intentii, in plus e foarte sarac in detalii interesante. Yamaha a prezentat in trecut niste modele concept, PES si PED, in timp ce Honda a prezentat de asemenea modelele concept EV-Neo si E-Cub. Nu se stie inca ce viitor au acestea, daca se va porni de la acestea sau se vor gandi produse cu totul noi. Desi pare ca cele doua companii si-ar uni puterile pentru dezvoltarea unui motor electric cu autonomie largita si incarcare rapida, mai degraba.

Tag-uri

motocicleta electrica, motocicleta yamaha, motociclete, scutere,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate