ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Honda si-a prezentat echipa Repsol si modelul 2017 RC213V cu care participa in MotoGP in acest sezon


Honda si-a prezentat echipa Repsol si modelul 2017 RC213V cu care participa in MotoGP in acest sezon
  06.02.2017

OK, am avut lansarile oficiale ale Ducati, Yamaha si, mai recent, in Malaezia, si pe cea a Suzuki, dar lipsea ceva si ceva important: Honda. Abia in acest weekend, in cadrul unui eveniment de presa din Indonezia, Honda si-a prezentat echipa MotoGP Repsol si mai ales, a dezvaluit 2017 Honda RC213V, bolidul cu care japonezii vizeaza un nou titlu mondial, cel mai probabil din partea campionului en-titre Marc Marquez, dar desigur ca nu s-ar supara daca Dani Pedrosa ar fi cel incununat in noiembrie.

Lansare MotoGP Repsol Honda RC213V

In mare, motocicleta nu are mari diferente fata de cea din sezonul trecut, insa la o privire atenta, apar si niste diferente subtile. Carenajul Repsol Honda acopera cea mai importanta modificare pe care o stim, adica experimentul “big-bang like”, conform rapoartelor de la testele pe pista, ce va inlocui configuratia “screamer” din sezonul trecut. E vorba de o modificare a ordinii de aprindere in cadrul motorului V4.

Motocicleta Honda RC213V

O alta schimbare notabila pentru 2017 a fost parteneriatul cu SC Project in privinta evacuarii, ceea ce aduce o arhitectura in mare similara cu a vechiului sistem Termignoni, dar cu coturile de teava ceva mai rigide, in loc sa aiba o imagine mai fluenta. Conducta laterala este mult mai mare, insa, pe sistemul de evacuare SC Project decat pe versiunea Termignoni, un indiciu ca marea configuratie “big-bang” a motorului necesita un reglaj de evacuare diferit.

Imagine Laterala Honda RC213V

Altceva, de data asta mult mai subtil, ar fi montarea unui disc ventilat de frana spate pe #93, un semnal clar ca cei doi colegi au abordari diferite, Marquez utilizand mult mai mult frana spate decat al sau coleg. E drept, acelasi lucru se poate distinge si intre cele doua motociclete ale sezonului trecut, nefiind o noutate absoluta pentru fabrica. Si daca tinem bine minte, multe dintre ratarile lui Marquez din ciudatul sezon 2015 au fost cauzate de sistemul de franare care nu se corela deloc cu imensa putere dezvoltata de motor. In 2016 a aparut acest disc ventilat pe motocicleta lui Marquez si, desi nu se poate spune ca acesta a fost elementul-cheie al titlului, a contribuit substantial la victorie.

Frana Honda RC213V

Chiar daca a fost lansata oficial, inginerii HRC mai au destule lucruri de pus la punct pe 2017 Honda RC213V, unul dintre cele mai importante fiind recorelarea progreselor de putere cu sistemele electronice ale ECU-ului unitar al Magneti Marelli. Mai e un test oficial inainte de inceperea sezonului si cu aceasta ocazie se va stabili directia pe care o va urma motorul. Si aceasta alegere va fi definitorie pentru sezonul 2017, asa ca mai e de munca.  

Maneta Franare Honda RC213V
 

Tag-uri

motocicleta Honda,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate