ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Honda vrea sa aduca transmisia automata DCT si in gama motocicletelor sport?


Honda vrea sa aduca transmisia automata DCT si in gama motocicletelor sport?
  24.03.2016

Sistemul incorporeaza doua ambreiaje separate intr-o singura unitate, montate pe un arbore dual, adica un arbore solid care ruleaza in interiorul unui arbore tubular exterior, iar aceasta presupune existenta a doua cutii de viteze manuale intr-una singura, combinand astfel usurinta functionarii unei transmisii continue variabile (CVT) cu eficienta unei cutii de viteze manuale. Unul dintre arbori controleaza pinioanele 1, 3 si 5, in timp ce al doilea le controleaza pe cele 2, 4 si 6, cu un ambreiaj separat, care cupleaza sau decupleaza arborele sau. Sistemul de schimbare a pinioanelor merge pe ideea unei cutii de viteze manuale, cu exceptia ca acest sistem permite cuplarea treptelor de viteza in functie de cresterea vitezei in cateva milisecunde, corelat cu decuplarea treptei anterioare, totul automat.  Astfel, schimbarile sunt netede, rapide, iar puterea motorului nu se decupleaza de la roata din spate in nici un moment, cum se intampla la cutiile manuale. In concluzie, puterea se transmite constant si duce la si la o reducere a consumului cu peste 10%. In plus, in legatura solida dintre motor si roata se ajunge la un cuplu superior.

Singurele inconveniente si probabil motivul pentru care producatorii au reticiente in aplicarea DCT la sportsbike-uri il reprezinta dimensiunile si greutatea, date de faptul ca, asa cum s-a aratat, e nevoie de doua ambreiaje. Concret, asta inseamna la o masa totala marita cu aproximativ 10 kg (calculata in cazul NC750X). Numai ca Takahashi-san a afirmat ca se lucreaza in paralel la reducerea acestei sarcini suplimentare, fiind vorba de o adevarata provocare pentru inginerii Honda.

Pe de alta parte, Takahashi a aratat ca unele motociclete dotate cu DCT ar fi mult mai rapide, datorita unei livrari de putere neintrerupta, inclusiv daca tehnologia ar fi aplicata in MotoGP, adica la si asa naravasa si puternica RC213V.

Nu s-a precizat inca in ce stadiu se afla dezvoltarea si intentiile de aplicare concreta la anumite modele din gama sa, dar Honda a surprins oricum cu aceste detalii, avand in vedere ca de regula, constructorul japonez nu e cunoscut ca fiind printre cei mai dispusi la confidente.

Tag-uri

motocicleta honda integra, motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate