ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Giovanni Castiglioni confirma negocierile de preluare/parteneriat dintre MV Agusta si Polaris


Giovanni Castiglioni confirma negocierile de preluare/parteneriat dintre MV Agusta si Polaris
  01.06.2016

In urma cu aproximativ doua saptamani, pe bursa zvonurilor aparuse o stire potrivit careia “mamutul” powersports, “aspiratorul de companii” Polaris Industries se arata interesat in achizitionarea companiei italiene MV Agusta (adica achizitionarea unui pachet majoritar de actiuni), iar pe masa presedintelui acestei companii, Giovanni Castiglioni exista deja un plan de afaceri al nord-americanilor.

Giovanni Castiglioni confirma negocierile de preluare/parteneriat dintre MV Agusta si Polaris - Brammo

S-a vorbit anul acesta de realele probleme financiare, fiind vorba de o suma de 30 milioane de euro, datorata furnizorilor si altor parteneri, alaturi de 20 de milioane de euro datorate bancilor Banca Poppolare di Milano si Deutsche Bank. In acest sens, consiliul de administratie a decis in februarie sa se declare in incapacitate de plata, sa realizeze un plan (un asa-numit “aranjament de continuitate - “concordato in continuita”, in acceptiunea juridica italiana) de comun acord cu creditorii, sindicatele si institutiile bancare, urmand sa-si reduca productia, sa disponibilizeze o parte din personal, sa reduca diferite bugete.

O mare problema pentru compania italiana o reprezenta si prezenta concernului german Mercedes-AMG in randul actionarilor, cu o cota de 25% din actiuni. O parte dintre datoriile MV Agusta au fost garantate prin insasi prezenta germanilor ca actionar, astfel incat daca acestia ajungeau sa detina mai putin de 20%, datoriile deveneau imediat scadente. In cateva randuri insa, Castiglioni a afirmat ca nu ia in calcul in nici un caz ca MV Agusta sa fie preluata de Mercedes, mai mult, intentiona sa caute o solutie prin care acest “mariaj” sa inceteze, cu un minim de efecte ulterioare pentru italieni.

Giovanni Castiglioni confirma negocierile de preluare/parteneriat dintre MV Agusta si Polaris - Mercedes

Iata ca la inceputul acestei saptamani a venit si confirmarea oficiala a zvonului privind un posibil parteneriat dintre MV Agusta si Polaris, iar anuntul vine de la nimeni altul decat Giovanni Castiglioni, presedintele, CEO-ul si mostenitorul companiei italiene. Este foarte important de retinut cuvantul cheie “parteneriat”, deoarece se pare ca discutiile cu Polaris se poarta in jurul acestui termen.

Castiglioni subliniaza ca parteneriatul cu germanii a fost un dezastru total pentru MV Agusta (desi problemele financiare ale italienilor nu sunt tocmai de data recenta, iar infuzia de capital venita in urma instrainarii catre Mercedes a 25% din actiuni urma sa repuna pe picioare compania). De altfel, puncteaza aceste lucruri astfel: “Cei de la Mercedes-AMG au fost interesati sa se alature MV Agusta ca partener, prin achizitionarea de capital propriu in compania noastra, insa imi pare rau sa afirm ca parteneriatul a fost un dezastru, un esec total. Adica nu exista, de fapt, nici un parteneriat despre care sa vorbim. Ei nu au avut nici o strategie concreta cu MV. Zero. Pot confirma ca am fost in discutii cu Polaris despre o anumita forma de parteneriat, la fel ca si cu alte companii interesate in succesul comercial pe care-l reprezinta MV Agusta, un brand premium”.

Giovanni Castiglioni confirma negocierile de preluare/parteneriat dintre MV Agusta si Polaris - Brammo

Cumva, Castiglioni are dreptate, deoarece achizitia facuta de la cei de la Mercedes a fost considerata de multi analisti ca o replica la achizitia Ducati de catre celalalt grup german puternic, Volkswagen – Audi, o replica deseori catalogata ca un moft. De asemenea, fara sa se stie termenii reali ai intelegerii, nu se poate spune ca se poate vedea cu ochiul liber sau cu o analiza mai atenta vreo influenta a germanilor in cercetare-dezvoltare, productie sau distributie, ceea ce din nou da dreptate spuselor lui Castiglioni despre strategia zero.

Mai mult decat atat, Castiglioni are dreptate si despre succesul comercial al MV Agusta. Da, compania italiana e cunoscuta ca producatoare de motociclete premium, nu e un brand care se bazeaza pe popularitate si accesibilitate, insa cu toate acestea, in ultimii cinci ani MV Agusta a avut vanzari in crestere cu 30%, in plus marindu-si cifra de afaceri de la 30 milioane la 100 milioane euro doar din 2014 incoace. Deci cu toate datoriile si problemele financiare, motocicletele MV Agusta se vand tot mai bine, iar in conditii normale, ar fi printre producatorii europeni laureati in vanzarile anilor 2014 si 2015.

Giovanni Castiglioni confirma negocierile de preluare/parteneriat dintre MV Agusta si Polaris - Castiglioni

Desigur, aceste aspecte au contat foarte mult si pentru Polaris Industries. De altfel, nord-americanii au un serios renume in salvarea brandurilor aflate in dificultate si relansarea lor deplin profitabila. Lista lor de achizitii recente includ nume mari, brand-uri emblematice, cum ar fi Indian, Victory, Brammo, Timbersled.  

Asa cum s-a afirmat deseori, tanarul si ambitiosul Castiglioni gandeste afacerea familiei in alti termeni decat tatal sau. Daca raposatul Claudio Castiglioni a fost preocupat de artificii financiare (fara a exclude buna sa intentie fata de propriul brand), Giovanni e mult mai interesat, nu numai de supravietuirea, dar si de reafirmarea MV Agusta ca producator de seama de motociclete, cautand solutiile cele mai nimerite in acest sens. Asadar, asteptam cu interes derularea negocierilor in vederea acestui parteneriat (adica achizitie a companiei italiene) si evolutia ulterioara a situatiei.

Tag-uri

motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate