ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Filosofia Rideology a Kawasaki intr-o varianta mai putin ambigua


Filosofia Rideology a Kawasaki intr-o varianta mai putin ambigua
  12.09.2016

Zilele trecute scriam despre sistemul de inteligenta artificiala prezentat sub forma de comunicare intre pilot si motocicleta pe care Kawasaki intentioneaza sa-l implementeze in viitor produselor sale, denumit RIDEOLOGY. Toate bune si frumoase, insa la origine, stirile s-au folosit de un material de presa in limba japoneza, ca urmare unele aspecte ale comunicatului au fost mai ambigue si traduse in alte sensuri decat s-a dorit.

Drept urmare, divizia americana a producatorului japonez, denumita Kawasaki Heavy Industries Ltd. (KHI) a emis un comunicat de presa in limba engleza, mult mai clar si edificator, care descrie mai clar potentialul utilizarii AI (inteligentei artificiale) in motocicletele viitoare.

Filosofia Rideology a Kawasaki intr-o varianta mai putin ambigua -  motocicleta

Astfel, Kawasaki doreste sa impinga tehnologia mult mai departe, in planurile de dezvoltare a motocicletelor de ulima generatie, avand in vedere dezvoltarea acestora impreuna cu pilotul. Motocicletele vor utiliza ICT (Information an Communications Technology – tehnologia informatiei si comunicatiilor), inclusiv AI in vederea atingerii acestui obectiv.

Motocicletele in dezvoltare vor utiliza Emotion Generation Engine si Natural Language Dialogue System, mai concret, o forma de inteligenta artificiala care ar permite omului sa comunice cu masina, prin intermediul unei tehnologii care recunoaste inflexiunile de emotie din sunetul vocii vorbitorului. Platforma se afla in plin proces de dezvoltare al unei companii membre a grupului Softbank Group. Comunicarea dintre pilot si motocicleta ar deschide perspectiva unor experiente de pilotaj fara precedent.

Sistemul conceptualizat va oferi informatii pilotului, pe baza unei banci de date Kawasaki cu privire la sasiu, motor si mai ales sistemele de pe motocicleta, iar in functie de experienta pilotului, indemanare si stilul propriu de condus, tehnnologia avansata de management electronic va realiza o actualizare in timp real a setarilor de baza. In functie de aceste date, motocicleta va putea oferi raspunsul ideal atat in conditiile uzuale de pilotaj, cat mai ales in situatii dictate de diferite conditii.

Kawasaki pleaca de la premisa ca motocicletele sunt mai mult decat niste simple instrumente care ajuta in deplasarea din locul A in locul B si ca pilotatul trebuie sa fie distractiv si plin de satisfactii. De aceea apare Rideology, o filosofie proprie Kawasaki, ce pune distractia si satisfactia in pilotatul motocicletei inainte de orice, in termenii de multumire a fanilor.

Filosofia Rideology a Kawasaki intr-o varianta mai putin ambigua -  Motobot

Cam asta ar fi in mare continutul comunicatului. Remarcam ca, desi e vorba de o alta limba, vorbele frumoase si pompoase raman, fara ca sa se apropie cat de cat de continut si sa se releve ceva detalii mai concrete. Probabil ca o buna vreme de acum inainte nici nu vom avea parte de altceva. Tehnologia e in plina dezvoltare, vor mai trece niste ani pana cand vom avea produsul finit si implementat, insa intrebarea este daca chiar e nevoie de asa ceva?  

Intr-o anumita masura, da, e nevoie. Sunt binevenite deciziile luate de sisteme electronice in anumite momente cheie, e nevoie uneori ca inteligenta artificiala sa preia sarcina condusului/pilotatului in anumite conditii. Dar in nici un caz nu e nevoie de o preluare integrala a controlului, nu din motive paranoice, ci doar pentru ca unde ar mai fi placerea pilotarii unui vehicul?

Tag-uri

motociclete, kawasaki,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate