ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Epopeea Gas Gas nu s-a incheiat, oficiali ai KTM intampinati ostil in Girona!


Epopeea Gas Gas nu s-a incheiat, oficiali ai KTM intampinati ostil in Girona!
  31.07.2015

In urma cu cateva zile, comentam despre situatia imposibila in care au ajuns doua companii producatoare de motociclete, EBR si Gas Gas, intrate in faliment din cauza imposibilitatii onorarii datoriilor catre creditori. Ieri am prezentat preluarea partiala a unor active EBR de catre indienii de la Hero Moto Corp intru salvarea proiectelor comune si mai ales a realizarilor tehnologice, azi avem vesti despre compania falimentara catalana Gas Gas.

Unul dintre zvonurile care au circulat inca de la primele stiri despre incapacitatea de plata a GasGas a fost legat de interesul si eventuala preluare a catalanilor de catre constructorul austriac KTM, cel care are la activ cateva resuscitari de succes de acest gen, dintre care cazul Husqvarna e cel mai notoriu.

Sigur, la o analiza mai atenta se nasteau o serie de semne de intrebare, caci GasGas a realizat in cei 30 de ani (apropo, in acest an compania din Girona implineste trei decenii de existenta si iata ca celebrarea acesteia ia o turnura mai degraba funerara) o serie de modele uluitoare in segmentul off-road, enduro si trial, foarte apreciate pentru performantele si competitivitatea lor.


Epopeea Gas Gas nu s-a incheiat, oficiali ai KTM intampinati ostil in Girona! - Husqvarna

O preluare de catre KTM, care nu numai ca detine o divizie solida si la fel de performanta de modele off-road si enduro, dar a investit in preluarea unor specialisti ai acestui segment precum Husqvarna sau Husaberg, apare ca un non-sens sau o intentie de canibalizare a viitoarelor modele ale companiilor subsidiare si ale companiei-mama, KTM. Dintr-o alta perspectiva, lucrurile pot fi analizate simplu si clar: eliminarea unui competitor redutabil de pe piata, sub pretextul preluarii la ceas de restriste. Minime investitii si vanzari din plan indepartat, din spatele modelelor proprii, iar brand-ul respectiv se stinge de la sine.

Oricum, in orice scenariu dintre acestea, era nevoie de un investitor potent si cu dare de mana (caci datoriile insumate ale Gas Gas depasesc 30 de milioane de euro) si in jur nu se intrevedea decat KTM. Chiar daca segmentul moto off-road e spectaculos si interesant, o crestere exponentiala a interesului, implicit a vanzarilor nu e realista si de aceea cercul investitorilor posibili este extrem de restrans.

In tot acest context, ei bine in urma cu o zi a avut loc un incident la sediul companiei Gas Gas din Girona, cu ocazia unei vizite a unor reprezentanti ai KTM, incident care astfel ridica niste semne de intrebare.

Concret, potrivit celor de la EnduroPro Magazine, in loc de traditionalele strangeri de maini, felicitari de bun-venit si alte amabilitati caracteristice in astfel de vizite, oficialii KTM au fost intampinati de doua stive de cauciucuri in flacari, plus un manechin spanzurat de la una dintre ferestrele cladirii, cu un mesaj putin mai nepoliticos: “This is not your home” (aceasta nu e casa voastra), dar transant. E drept, puteau fi aruncate oua sau rosii, ori primirea sa fie mult mai infierbantata intr-o directie in care se putea afecta integritatea fizica a delegatiei, dar chiar daca s-au pastrat niste limite decente in acest sens, mesajul e clar.

Cand scriam in urma cu cateva zile despre EBR si Gas Gas, mentionam ca-n privinta celor din urma lucrurile sunt aproape clare si fara iesire, din lipsa de interes din partea unor potentiali investitori dispusi sa preia compania catalana de motociclete Gasgas, cu tot cu datorii, insa iata ca in realitate exista niste semnale. Nu suntem convinsi ca am fi aflat asa rapid despre discutiile intre oficialii Gas Gas si KTM in lipsa “calduroasei” primiri de care au avut parte austriecii, dar lucrurile nu sunt asa de negre pe cat credeam.  

Mai ales ca, potrivit aceleiasi publicatii, angajatii Gas Gas au mai dat in trecut dovada de pasiuni pirotehnice si cu ocazia unei vizite, de data asta a unor oficiali de la MV Agusta. Ca o paranteza, tocmai se anuntase de curand ca MV Agusta intentioneaza sa resusciteze compania Cagiva din portofoliul sau, specializata fix pe modele off-road, motocross, enduro etc. Ce spuneam mai sus despre o tendinta de a scoate de pe piata concurenta, prin achizitia la ananghie a unor rivali? Ca si in cazul KTM/Husqvarna, Cagiva celor de la MV Agusta nu e chiar o firma de motociclete off-road oarecare, asa ca nu apare logica si practica o asemenea canibalizare, daca interesul real e de revitalizare, nu de eliminare de pe piata.

Epopeea Gas Gas nu s-a incheiat, oficiali ai KTM intampinati ostil in Girona! - 2015

Problema la nivel de angajat obisnuit, protagonist al unor asemenea manifestari deloc politicoase, indiferent impotriva cui, se traduce in termeni foarte simpli si clari: frica de a-si pierde locul de munca, in situatia unei preluari. Dar pe de alta parte, fara o achizitie din afara, compania tocmai ca va disparea, deci pentru angajatul simplu finalitatea e aceeasi, fie ca e concediat de catre noul patron, fie ca firma sa a inchis definitiv portile. Aceasta paranoia nu pare logica, decat daca in spate sunt alte date de care nu se stie inca nimic.

Oricum, din ce se stie pana acum, nu exista un interes real din partea KTM de preluare a Gas Gas, insa daca achizitionarea s-ar putea materializa (si desigur, nu se intentioneaza disparitia catalanilor), angajatilor catalani nu ar trebui sa le fie frica de miscari in planul resurselor umane, dupa modelul angajatilor Husqvarna de sub aceeasi umbrela a KTM.

Epopeea Gas Gas nu s-a incheiat, oficiali ai KTM intampinati ostil in Girona! - quad

Asadar, ne-am grabit in urma cu cateva zile cu concluzia potrivit careia capitolul Gas Gas e inchis definitiv, asteptam cu interes evolutia lucrurilor si fireste, si niste comunicate oficiale lamuritoare si transante.

Tag-uri

motocicleta gas gas, motocicleta enduro,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate