ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

EICMA 2015 - Vertigo Ursus un concept hibrid street/off-road, fara a fi scrambler


EICMA 2015 - Vertigo Ursus un concept hibrid street/off-road, fara a fi scrambler
  25.11.2015

In timp ce in lumea constructorilor de motociclete, in pas cu tendinta actuala, toti sunt preocupati de fenomenul “scrambler”, realizand modele de diferite marimi si forme, spaniolii de la Vertigo au venit la Milano, la salonul international moto EICMA 2015 cu un concept, denumit Ursus, un twist-and-go, o motocicleta de strada cu abilitati pregnante de off-road.

EICMA 2015 - Vertigo Ursus un concept hibrid street/off-road, fara a fi scrambler - trial bike

Mai multi specialisti din domeniu s-au pronuntat in sensul in care tendinta vizeaza nu atat dualitatea strada-off-road in achizitionarea unui model scrambler, cat infatisarea cu accent retro, atat de fascinanta in randul hipsterilor. Cu alte cuvinte, la un scrambler conteaza aspectul cat mai vintage, invers proportional cu dorinta de a parasi asfaltul si, in general, orasul, cu toate posibilitatile oferite de constructor in abordarea prafului si terenului accidentat.


EICMA 2015 - Vertigo Ursus un concept hibrid street/off-road, fara a fi scrambler - concept

Conceptul Vertigo Ursus reprezinta, insa, altceva in planurile spaniolilor de la Vertigo, in special ale boss-ului Manel Jane. Acesta din urma a facut o gramada de bani din productia de carucioare pentru copii si a scaunelor auto pentru copii, impunandu-se ca unul dintre liderii mondiali in acest domeniu, insa marea sa iubire ramane segmentul trial, drept pentru care a bagat milioane de euro in noua sa firma de motociclete de trial, care are un ambasador de elita: Dougie Lampkin, de 12 ori castigator al titlului mondial FIM Trial World Championship (de cinci ori consecutiv World Indoor si de sapte ori World Outdoor intre 1997-2001, respectiv 1997-2003).

In curand, compania spaniola va lansa prima sa linie de trial bikes, proiectata si dezvoltata alaturi de britanicul Lampkin, mentionand faptul ca Vertigo are sub doi ani de la infiintare. Si anul trecut spaniolii au fost prezenti la EICMA, prezentand prototipurile a trei modele ce vor face parte din primul lineup al constructorului, insa in acest an au venit alaturi de acestea in forma finala si cu acest concept interesant, un hibrid inedit scuter-trial bike, Ursus.

Prototipul prezentat se vrea a fi o motocicleta urbana mixata cu ceva intre un trial bike si un enduro, adaptat pentru toate mediile, in special off-road, ceva care sa foloseasca deplasarilor zilnice uzuale si sa asigure experiente inedite in week-end-uri, potrivit spuselor lui Jane. Conceputa si realizata exclusiv din plastic (in forma in care au pregatit-o pentru evenimentul moto de la Milano, pe fuga), Ursus ar urma, conform planurilor, sa intre anul urmator in productie, figurand in mai multe variante cu motor monocilindric de 150cc, 350cc, 450cc si chiar un V-Twin de 600cc, insa deopotriva s-a vorbit si de o varianta cu tractiune pe ambele roti, cu un drivetrain hibrid, cu combustibil si electric, ba chiar de o viitoare participare la Raliul Dakar.

Concret, nu exista inca date care sa limpezeasca apele in privinta modelelor de productie si a variantelor de lansare, insa au putut fi obtinute date interesante de la standul Vertigo despre conceptul Ursus expus. Astfel, cantareste 118 kg, apare ca fiind la baza un scuter (ca structura a sasiului) cu o cutie de viteze automata, rezervorul de combustibil este situat in centrul motocicletei, conferind un centru de greutate optim, are doua pozitii ale scaritelor, una cu picioarele in fata, in maniera scuter, pentru deplasarile urbane, a doua pentru pilotare off-road, sub falsul rezervor din configurarea clasica se afla de fapt un spatiu de depozitare, care poate adaposti o casca full-face si are o bascula single-sided, de asemenea amintind de un scuter.

Asadar, asteptam cu interes informatii cat mai complete atat despre lineup-ul Vertigo ce urmeaza a fi lansat (Combat si Vandal, in diverse variante), dar mai ales despre deocamdata conceptul Ursus prezentat si destinat productiei, mai mult ca sigur, in cursul anului 2016. 

Tag-uri

motocicleta enduro, motociclete, scuter, eicma,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate