ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

EICMA 2015 - Legendara Mondial se intoarce in 2015 cu scrambler-ul Hipster


EICMA 2015 - Legendara Mondial se intoarce in 2015 cu scrambler-ul Hipster
  19.11.2015

O aparitie surprinzatoare si interesanta, totodata, in cadrul salonului international de motociclete EICMA 2015 de la Milano, in plina desfasurare in aceste zile a fost prezenta brand-ului italian Mondial, care a si oferit doua modele denumite Hipster, disponibile in varianta de 125cc si 250cc.

EICMA 2015 - Legendara Mondial se intoarce in 2015 cu scrambler-ul Hipster - Mondial

Compania italiana a inceput, imediat dupa al doilea razboi mondial, producerea de motociclete in 1948, in Bologna, iar rezultatul s-a vazut aproape imediat, modelele care au avut un succes impresionant in diverse competitii internationale, precum cursele din Insula Man. Mondial, fondata de fratii Bosselli, a oferit un model de 125cc twin-camshaft care de la inceput a doborat recorduri mondiale de viteza si s-a impus in Grand Prix, astfel ca in 9 ani de la infiintare, manufactura italiana a cucerit 10 titluri mondiale, 5 individuale si 5 de constructor. Dupa 1957, vanzarile roadsterelor de 125-175 au intrat in vrie, ducand curand la un colaps al companiei. De atunci, Mondial a avut momente grele si vagile tentative de revigorare au fost lipsite de succes.


EICMA 2015 - Legendara Mondial se intoarce in 2015 cu scrambler-ul Hipster - MotoGP

Ultima dintre incercarile de revenire ale companiei a avut loc in 2003, cand Mondial a prezentat un model numit Piega, avand un motor RC51, insa nu s-a bucurat de succes si lucrurile au reintrat in obscuritate, in vederea dotarii cu unitati de propulsie TL1000.

EICMA 2015 - Legendara Mondial se intoarce in 2015 cu scrambler-ul Hipster - Hipster

Inapoi in prezent, la EICMA 2015, directorul executiv al companiei, Kevin Duke a prezentat noul model Mondial, denumit Hipster, in cele doua variante de 125cc si 250cc, oferind cateva informatii lapidare despre acesta, restul ramanand sa fie dedus mai mult din imagini. Hipster, evident ca duce cu gandul la un model retro si mai exact la cele mai la moda din prezent: scramblerele. Daca cineva are indoieli despre aceasta orientare, exista mai multe dovezi. Saua maro e deja comuna pentru majoritatea modelelor scrambler ale altor constructori. Evacuarile duble cu finisaje estetice de bun gust, furca inversata, rotile cu spite sau anvelopele in stil off-road sunt suficiente pentru a convinge ca e vorba de scrambler. Roata din fata apare ca usor mai mare decat cea din spate, ceea ce pare ca duce la un duet clasic in scramblere de 17/16 inci.

Motorul cu doi cilindri paraleli si racire cu lichid isi transfera puterea (nu se cunosc valorile numerice ale puterii si cuplului, dupa cum spuneam) catre o cutie de transmisie cu sase viteze. Foarte aspectuoasa si in maniera retro apare grafica in dungi de pe rezervorul motocicletei, grafica prelungita si pe panourile de sub motor, probabil omagiul adus perioadei de competitii castigate, dar cu siguranta farul fata contribuie la imaginea retro cu care Mondial Hipster vrea sa uimeasca participantii la EICMA. Si cu siguranta, vor reusi, caci e vorba de unul dintre cele mai chipese scramblere vazute anul acesta.

Speram ca vor fi dezvaluite mai multe informatii, detalii tehnice, intentiile companiei cu aceste modele, care speram ca nu vor ramane doar la stadiul de concept si amintire frumoasa a salonului de la Milano.

Tag-uri

motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate