ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

EICMA 2015 - 2016 Yamaha MT-10 sau un R1 supernaked?


EICMA 2015 - 2016 Yamaha MT-10 sau un R1 supernaked?
  17.11.2015

Lucrurile nu au mai parut asa de exagerate fata de teaser-ul video din urma cu cateva zile, cel care anunta marirea gamei MT prin sosirea unei motociclete tocmai din “The Dark Side of Japan”, dupa ce aseara Yamaha a prezentat noul 2016 MT-10, in avanpremiera salonului international moto EICMA 2015. Cu un aspect interesant, nu atat de infricosator pe cat credeam, mai repede intrigant, intr-o acceptiune post-apocaliptica, noul 2016 Yamaha MT-10 e gata sa isi infrunte rivalii din segmentul de supernaked, precum Suzuki GSX-S1000, Kawasaki Z1000 sau europenii KTM Super Duke 1290, BMW S 1000 R si noul Ducati Monster 1200R. In special are in tinta BMW-ul, spun gurile rele.

EICMA 2015 - 2016 Yamaha MT-10 sau un R1 supernaked? - R1M

Acest model supernaked de strada poarta in vene ADN-ul supersportivului YZF-R1 si asta nu doar ca i-a imprumutat motorul, cadrul, ba chiar si amortizoarele, ci si pentru ca ii mosteneste si sistemele electronice de baza, evident adaptate pentru strada. In tot cazul, Yamaha sustine ca e vorba de cel mai puternic si complet model din randul MT-urilor, fara vreun dubiu ca nu are dreptate.

Motorul CP4 (cu arbore cotit “crossplane”) de 998cc vine, cum spuneam, direct din cea mai recenta generatie R1, suferind insa modificari cu un grafic diferit de dezvoltare a puterii si in special al cuplului prevazut a fi crescut la turatii joase si medii. Detaliile specificatiilor tehnice nu au fost inca dezvaluite, insa mai mult ca sigur ca din cei 200 cp ai R1 sa se dea jos aproximativ 30-35, in timp ce cuplul sa se situeze peste 100 Nm, la turatii medii.

EICMA 2015 - 2016 Yamaha MT-10 sau un R1 supernaked? - Yamaha

De asemenea, cadrul Deltabox din aluminiu a fost imprumutat de la R1, insa a suferit anumite modificari, asigurandu-se o rigiditate studiata in asa fel incat sa sporeasca manevrabilitatea. La acest deziderat contribuie si ampatamentul de 1400 mm, cel mai redus din segment, care aduce un plus de manevrabilitate la schimbari rapide ale directiei si o agilitate crescuta.


EICMA 2015 - 2016 Yamaha MT-10 sau un R1 supernaked? - 2015

Spuneam si de amortizoare ca provin de la YZF-R1, insa furca inversata Kayaba pe fata si sistemul de suspensii Monocross, tot Kayaba, de pe spate, complet reglabile, nu beneficiaza de sistemul electronic de control de pe R1M. Desigur, tot din considerentele de “stradalizare” ale modelului. Sistemul de franare se compune din perechea de discuri de fata de 320 mm cu 4 etriere Nissin, plus un singur disc de 220 mm cu doua etriere pe spate, in timp ce dotarea cu ABS este standard, fara a se preciza daca acesta este decuplabil sau nu.

EICMA 2015 - 2016 Yamaha MT-10 sau un R1 supernaked? - Yamaha  

Modelul 2016 Yamaha MT-10, despre al carui pret si disponibilitate nu s-a vorbit nimic concret, va fi disponibil in trei variante de culori, Night Fluo (cu elemente galben fluorescent pe jante), albastru sau negru cu vagi urme rosii.

Tag-uri

supernaked, yamaha, motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate