ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Ducati, superbike, patru cilindri... suna ciudat acest zvon, nu?


Ducati, superbike, patru cilindri... suna ciudat acest zvon, nu?
  27.08.2015

Un zvon interesant si usor intrigant a razbatut de curand, potrivit caruia Ducati lucreaza la o platforma superbike de patru cilindri, care este dezvoltata cu gandul la competitia World Superbike. Zvonul provine dintr-o publicatie italiana, Moto.it, via Asphalt & Rubber si se pare ca nu e singular in privinta asta, ceea ce nu inseamna ca ar fi 100% adevarat, insa nici nu inseamna ca ar trebui ignorat.

Sigur, la o prima citire, conceptul de Duati superbike fara o platforma V-Twin pare blasfemic, in special pentru fanii constructorului italian de motociclete, incredibil pentru sceptici si posibil pentru cei vizionari, dar exista din fericire si o rumegare a zvonului, care ofera o varianta plauzibila, in special celor din primele doua categorii.


Ducati, superbike, patru cilindri... suna ciudat acest zvon, nu? - Panigale  

Pornim de la date concrete, iar acestea spun ca problemele Ducati Corsa exista de o buna vreme. Ducati a castigat ultimul MotoGP World Championship acum 8 ani, in 2007 cu Casey Stoner, in timp ce ultimul trofeu suprem din Superbike World Championship a fost ridicat deasupra capului de Carlos Checa in 2011.

E foarte adevarat ca Ducati Desmosedici GP 15 pare sa arate ca Gigi Dall’Igna a pus grupul pe drumul cel bun si e o chestiune de timp ca Ducati sa isi contorizeze victorii de etapa si poate in viitor, campionatul mondial, inca o data. Iannone are o prestatie destul de buna si mai ales, constanta, Dovizioso pare ca incepe sa se inteleaga cu modelul si oricum are o gramada de potential nefolosit, deci premisele sunt create si lucrurile sunt in grafic.

In World Superbike, insa, lucrurile stau cu totul altfel, iar pentru asta exista doua motive: noile reglementari WSBK au impins modelele de cursa mult spre ceea ce se gaseste in show-room-uri la vanzare si in al doilea rand aceste reglementari nu mai favorizeaza modelele in doi cilindri, asa cum o faceau odinioara.


Ducati, superbike, patru cilindri... suna ciudat acest zvon, nu? - Panigale
  

Ducati Panigale R sufera din cauza restrictiilor WSBK in privinta aerisirii, iar daca modelul are un supliment de 200cc in configuratie, acest avantaj este partial pierdut, deoarece turatiile mai mari si pistoanele mai mari nu mai sunt la fel de eficiente, in lipsa cantitatii de aer intrata in camera de ardere.

Constructorii japonezi, in special la sfarsitul anilor ’90, au demonstrat o flexibilitate iesita din comun si o mare capacitate de adaptare, aparand foarte repede in joc dupa orice modificare de norme si continuand sa domine, asa ca Ducati ar trebui sa incerce cealalta parte a foii de reguli, abandonand rigiditatea si abordand varianta patru cilindri, ca sa incerce sa invinga japonezii, Aprilia si BMW in propriul lor joc.

Asadar, discutia se muta in zona antagonismului: conservatorismul legat de V-Twin vs ambitia de a impinge granitele posibilului cat mai departe si dorinta nebuna de a castiga. In plus, mai e ceva discutabil: daca acest zvon se materializeaza, Ducati se va rezuma la o motocicleta gen Panigale R (sau cum s-o numi ea) in patru cilindri pusa sa alerge in WSBK, ca la carte privind normele, in rest modelele corespunzatoare de vanzare vor prezenta specificatiile clasice, cu V-Twin, numai ca sa arate cine are ultimul cuvant? Ar fi in stare, fara nici o indoiala.

Ducati, superbike, patru cilindri... suna ciudat acest zvon, nu? - 1199   

Oricum, avem de asteptat ceva semne oficiale din Bologna pana una-alta. Pana sa vedem un superbike nou in 2017, nu putem decat sa comentam pe cele doua teme de mai sus, in lipsa de altceva.

Tag-uri

motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate