ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Ducati breveteaza un sistem de evacuare variabila, controlata electronic


Ducati breveteaza un sistem de evacuare variabila, controlata electronic
  09.02.2017

Inginerii de la Ducati au meritul de a fi venit cu solutia eleroanelor utilizate in MotoGP, insa in acest moment au ramas putin bosumflati cand au primit vestea ca munca lor a fost degeaba, tehnologia fiind interzisa din acest an. Insa meritul mai mare vine din faptul ca nu au abandonat lupta, ci au venit cu ceva mult mai ingenios.

Momentan, cateva schite dintr-un brevet au razbit in presa de specialitate, care insa uimesc si arata care poate deveni arma secreta a italienilor, atunci cand vine vorba de maximizarea performantelor pe pista. Desenele reprezinta o evacuare care functioneaza ca un motor cu reactie in vederea adaugarii fortei de tractiune si permite in schimbul pierderii aripioarelor, mentinerea rotii din fata pe sol, in timpul accelerarii.
Schita Motocicleta MotoGP

Pare o nebunie, insa de cele mai multe ori, linia dintre geniu si nebunie e de multe ori invizibila, insa in cazul in care functioneaza asa cum s-a aratat, ideea pica clar pe latura de geniu. Sistemul, de fapt, este destul de simplu, functionand ca teava de esapament a unui motor de avion de vanatoare. Cei care sunt in tema, dar in general, cei care au urmarit filmul Top Gun, au remarcat cum tevile de esapament ale avioanelor de vanatoare au o geometrie variabila. O serie de palete, ca niste petale, situate in jurul conductei cu jet se strang sau se extind, modificand forta de propulsie.

Ei bine, brevetul celor de la Ducati dezvaluie seturi oarecum identice de palete, actionate prin intermediul unor motorase electrice, in interiorul evacuarii unui Desmosedici. Si la fel cum apar in descrierea de mai sus, paletele dicteaza dimensiunea orificiului prin care gazele de evacuare ies, mai mult sau mai redus.

Motocicleta Ducati Cursa

Ideea e simpla, asadar, atunci cand orificiul e mai mic, va creste mai mult forta de tractiune. Exact cum se intampla atunci cand vrei sa stingi o lumanare, sufli printr-o forma redusa ca diametru a buzelor, crescand viteza si forta de tractiune implicita. Si asta au inteles-o inginerii de la Ducati, numai ca desi nu exista totusi restrictii majore in privinta evacuarilor, nu se poate merge tot timpul cu un orificiu de evacuare redus, afectand puterea motorului pe ansamblu. Asa ca fost nevoie sa se imagineze un sistem (controlat electronic) prin care, in anumite momente si pentru perioade relativ scurte, sa se modifice diametrul tevii de evacuare.

Si are mult sens astfel. Pentru cea mai mare parte din timp, o motocicleta din GP nu poate sa utilizeze intreaga sa putere, indiferent de pilot. Si exista si problema unei rasturnari pe spate, atunci cand motorul functioneaza cu maxima putere. In acest moment, o restrictie a motorului, dublata de o sporire a fortei de propulsie inseamna o maximizare a eficientei.

Schita Motocicleta Ducati Curse

Ce se stie in acest moment? Deocamdata, pana in acest moment, sistemul de evacuare variabila nu apare pe 2017 Desmosedici GP17, nu a fost nici anuntat cumva, e vorba doar de un desen dintr-un brevet depus pentru inregistrare. Si se mai stie ca potrivit descrierii care insoteste desenele, in prima faza se are in vedere doar utilizarea in competitii sportive (MotoGP, in speta), dar se preconizeaza intr-un viitor incert ca termen si introducerea in modele standard, de strada.

Motociclete Ducati Curse

 

 

 

Tag-uri

ducati, motocicleta, motogp,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate