ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Directorul R&D al BMW Motorrad: fara motoare supercharged, racire cu aer, interconectivitate si altele


Directorul R&D al BMW Motorrad: fara motoare supercharged, racire cu aer, interconectivitate si altele
  18.10.2016

Daca ieri am prezentat perspectivele BMW Motorrad din punctul de vedere al sefului suprem, presedintele si CEO-ul Stephan Schaller, asa cum au reiesit din interviul luat de catre jurnalistii MCN, o alta abordare, mult mai interesanta, o prezinta celalalt Schaller din firma, seful departamentului cercetare-dezvoltare al BMW Motorrad (fara nici o legatura de rudenie intre cei doi). Karl Victor Schaller vorbeste despre inovari si patrimoniu, abordand diferite aspecte interesante si totodata importante privind viitorul BMW Motorrad si produsele sale pe mai departe.

Directorul R&D al BMW Motorrad: fara motoare supercharged, racire cu aer, interconectivitate si

Astfel, Schaller afirma ca nu vor folosi superchargere (turbocompresoare) sau alte modalitati de inductie fortata pe motociclete de la BMW, acestea fiind prea grele in comparatie cu un motor cu aspiratie normal si fiind greu de controlat in a da o conexiune buna cu clapeta de acceleratie. “Sunt de acord ca pentru automobile si chiar unele motociclete este o solutie de micsorare a motoarelor, dar noi nu vom utiliza asa ceva. Dezvoltarea motoarelor de motociclete nu a atins punctul culminant nicidecum, cu aceste inductii fortate, mai exista inca multe lucruri de realizat de aici inainte. Nu avem de ce sa dublam puterea unui S1000RR, insa o vom imbunatati continuu”.

Mai mult, Schaller adauga: “Vom merge pe motorul racit cu aer, fara nici o indoiala si-l vom duce mai departe si dincolo de 2020, atunci cand va interveni necesitatea omologarilor Euro5. Nu pot spune inca in ce modele exact. In orice caz, va fi mult mai greu si mult de munca. De altfel, toate motocicletele noastre si-au pastrat puterea si cuplul, dupa ce au fost adaptate Euro4. Insa, cu toate acestea, conformitatea cu Euro5 va fi mult mai grea.”

Directorul R&D al BMW Motorrad: fara motoare supercharged, racire cu aer, interconectivitate si

In continuare, seful R&D a trecut la un alt aspect controversat: sistemul de siguranta e-call, pe care il considera nici mai mult, nici mai putin decat un teren minat. “Sistemul de siguranta e-call pare simplu, insa in realitate este extrem de complicat. Daca apasati butonul in situatii de urgenta, care sa apeleze un centru de control, acesta vorbeste limba dvs. si daca aveti nevoie de ajutor, va organiza si trimite serviciile de urgenta in tara in care va aflati si sa organizeze asistenta. Asta inseamna o multime de logistica si schimburi de date rapide, in timp real. Motocicleta va transmite informatii cu privire la ceea ce se intampla, ultimele trei locatii si directia de deplasare in ultimele minute, in cazul in care accidentarea e foarte grava si pilotul e inconstient. E nevoie de comunicarea gradului de impact –daca a fost o cadere la viteza mica sau mare, cu un simplu impact sau multiple lovituri – ca sa se determine si gradul de asistenta. Implica mult mai mult decat apasarea unui buton.”

Directorul R&D al BMW Motorrad: fara motoare supercharged, racire cu aer, interconectivitate si

Imediat a fost abordata si problematica vehiculelor autonome. “Aceste vehicule autonome trebuie sa aiba harti de locatie de precizie, cu tot cu dinamica traficului in mic detaliu, in jurul lor. Acestea sunt urmarite permanent pe un server, putand lua decizii inteligente si imediate. Numai ca 51% dintre accidentele de motociclete au loc din cauza greselilor altora, iar aici trebuie mult lucrat pentru a avea un sistem complet operativ si de siguranta, indiferent de ce se intampla in teren.” Si da, aici are dreptate, caci intr-un viitor nu foarte indepartat, inclusiv sau mai ales imagineaza o interconectivitate a tuturor participantilor in trafic, indiferent ca e vorba de motociclete sau automobile. Insa pana atunci, germanii se lupta cu greutatile implementarii unui sistem de control in care unii au autonomie, iar altii nu, iar reactiile celor din urma trebuie prevazute, ca acel sistem sa fie eficient. Poti primi semnale ca ai un vehicul in fata, pe care ai putea sa-l ocolesti, insa trebuie sa ghicesti ce evolutie va avea acesta, daca-si va schimba brusc directia, daca va opri subit sau va avea alte manevre decat premisa de rulare inainte, pe care o poate sconta sistemul.

Directorul R&D al BMW Motorrad: fara motoare supercharged, racire cu aer, interconectivitate si

Un alt capitol al discutiilor a fost acela al vehiculelor electrice, din ce in ce mai important, mai ales ca iata, in Germania se vrea disparitia motoarelor cu aprindere interna pana in 2030, asa cum scriam recent. Marea problema a vehiculelor electrice, a motocicletelor electrice ramane autonomia acestora, care rar depaseste 200 km in prezent. De aceea, chiar daca BMW investeste multe resurse (umane, materiale, tehnologice), planurile raman cu bataie in viitor, ramanand deocamdata concentrati pe mobilitatea urbana. Iar BMW Group va fi concentrat pe tehnologia bateriilor electrice la automobile.

In sfarsit, se stie ca BMW lucreaza la dezvoltarea tehnologiilor cele mai avansate in proiectarea vizoarelor/castilor cu vizoare inteligente. O dovada ar fi si prototipul moto din seria Vision, prezentat recent ca tehnologie a viitorului, care presupune un vizor inteligent. “Casca cu ecran integrat va fi pe piata in curand, cu siguranta. Ceea ce realizam acum este mult mai avansat decat sistemul care permite proiectarea de date si imagini pe ecran (si in unele concepte, pe parbriz. Acum oferim o imagine holografica artificiala, care proiecteaza imagini de la o distanta de 3-4 m in fata castii. Posibilitatiile pentru acest sistem sunt imense, ganditi-va ca sunteti pe o pista, iar sistemul, in mod expert, va arata cel mai bun si scurt drum, inclusiv printr-un viraj. Intr-o etapa urmatoare, s-ar putea ca printr-o tehnologie avansata, sa fie ilustrata o portiune alunecoasa, acoperita cu pietris etc. din fata, cu zona de pericol evidentiata in rosu. Insa asta s-ar realiza printr-o interconectivitate, in sensul ca un vehicul ce a trecut anterior, a transmis informatia in serverul central, care o transmite pilotului.

Directorul R&D al BMW Motorrad: fara motoare supercharged, racire cu aer, interconectivitate si

Sigur ca da, BMW isi face temele pentru viitor, asta cand nu-l deseneaza chiar compania, iar interconectivitatea ramane inca un obiectiv indepartat. Iar Schaller a spus un lucru inteligent: “In viitor vom putea trai intr-o lume conectata, insa primordiala este excelenta mecanica. Un iPhone are nevoie de hardware excelent, ca sa ruleze un software excelent pentru a rula. Acelasi lucru e valabil si pentru motociclete”.

Tag-uri

motocicleta bmw motorrad 5100, motocicleta bmw s1000rr, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate