ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Va dezvalui Suzuki un concept hibrid turbocharged in cadrul Tokyo Motor Show?


Va dezvalui Suzuki un concept hibrid turbocharged in cadrul Tokyo Motor Show?
  30.09.2015

Dupa cum aratam intr-o alta stire de azi, se apropie unul dintre marile evenimente moto mondiale ale acestui an: Tokyo Motor Show, aflat la a 44-a editie, care va avea loc intre 28 octombrie si 8 noiembrie 2015 in Tokyo Big Sight. Iar marii constructori de motociclete au inceput sa anunte cu ce vor incanta publicul prezent la acest salon, in amintita stire vorbind despre modelele concept Honda.

Iata ca si Suzuki si-a anuntat intentia de a expune un lineup de modele de motociclete concept si de productie la Tokyo: Hayabusa / V-Strom 1000 ABS / GSX-S1000 ABS / GSX-S1000F ABS / GSR250 (sau GW250/INAZUMA in celelalte piete din afara Japoniei) / DR-Z50, plus scuterul Hustler Scoot. Raman din totalul de 12 modele planificate 4 modele nedezvaluite, caci asupra conceptului GSX-R1000, avanpremiera modelului de productie ce va aparea la sfarsitul acestui an, am vrea sa ne oprim.

Deocamdata a aparut o singura imagine, si aceea intr-o rezolutie destul de slaba, insa se spera ca noul Gixxer sa fie vazut in toata splendoarea sa cat mai curand, dupa unii daca se poate chiar ieri. 


Va dezvalui Suzuki un concept hibrid turbocharged in cadrul Tokyo Motor Show? - 1000cc

 

Constructorii de motociclete au dezvoltat pana acum modele cu motor turbocharged, modele cu motorizare hibrida, insa Suzuki intentioneaza ca pentru prima oara sa puna laolalta ambele tehnologii si sa marcheze un moment crucial in istoria si evolutia motocicletelor. In lumea automobilismului de performanta, adica in lumea Formulei 1, de ceva vreme motoarele traditionale au fost inlocuite de motoare turbocharged cu parte electrica. Iar ultimele brevete inregistrate de Suzuki arata ca motocicleta lor foloseste acelasi sistem.

Va dezvalui Suzuki un concept hibrid turbocharged in cadrul Tokyo Motor Show? - 1000cc

La fel ca intr-un automobil F1, sistemul hibrid al motocicletei utilizeaza doua generatoare de motor (MGU), din care unul este atasat la spatele motorului si dirijeaza cutia de viteza, furnizand mai mult cuplu si mai multa putere cand este necesar si trecand pe generator atunci cand se incetineste, reincarcand bateria. Al doilea MGU este fixat direct la turbo-compresor si utilizeaza electricitatea sa roteasca turbina spre viteze superioare unui motor normal turbo care utilizeaza benzina singur.  

Compresoarele se afla intr-un balans continuu. Cele mari asigura un mare impuls de cuplu si putere, insa le ia o multime de timp sa iuteasca la o viteza mare, avand intarziere in raspunsul motorului. Cele mici taie din decalajul respectiv, fara sa ofere vreun impuls semnificativ. Astfel, acest sistem hibrid ofera ce e mai bun din ambele parti: un raspuns instantaneu dublat de un mare impuls de putere. Asadar, ideea Suzuki a fost de a combina sensibilitatea pedalei de acceleratie a unui motor “clasic” cu ceva din puterea imensa livrata de un motor vazut numai la Kawasaki Ninja H2R.


Va dezvalui Suzuki un concept hibrid turbocharged in cadrul Tokyo Motor Show? - Suzuki

Ambele motoare electrice sunt alimentate de baterii si un sistem computerizat de control asezat sub sa, in timp ce restul motocicletei arata normal in segmentul superbike cu motor cu 4 cilindri de 1000 cc, fixat intr-un fascicul al cadrului. Compresorul sta in fata motorului, atasat la un colector scurt de evacuare, in timp ce sufla aer de admisie in sus, intr-o camera presurizata situata in fata rezervorului de combustibil.

Motocicleta este dotata cu o transmisie semi-automata, operata fie prin intermediul butoanelor, fie printr-un ambreiaj si un schimbator de viteze clasice, in functie de preferinta pilotului. MGU atasat la cutia de viteze este programat sa ajute la evacuarea in conditii optime.

Daca motorul are capacitatea cilindrica in jurul valorii de 1000cc, sistemul turbo poate sa duca puterea in jurul valorii de 300 cp fara probleme, minim. Daca se adauga asistenta suplimentara a elementului hibrid, se mai pot castiga inca aproximativ 20-30 cp.

Totul este, deci prevazut pentru performanta si aici nu sunt dubii ca va exista o lupta stransa cu rivalii pe pista, insa va ajunge un astfel de concept si in faza de productie? Teoretic, pe strazi si sosele nu sunt necesari si indicati peste 300 cp, in conditii normale, dar pe de alta parte, sistemul hibrid aduce un consum extrem de redus si o emisie de poluanti insignifianta, deci este mai mult decat de dorit aplicarea acestei tehnologii si pentru oras.

Ramane de vazut in ce masura se vor adeveri cele de mai sus, intai in directia prezentarii conceptului GSX-1000R cu sistem hibrid, apoi intrarea in productie a unor modele, inclusiv acesta, prevazute cu acest hibrid. Iar istoria se va scrie altfel, din acele momente.

Tag-uri

motocicleta, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate