ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Despre Skijet


  08.08.2018

Un skijet sau, cum mai este denumit, jetski sau ambarcatiune personala (Personal Watercraft - PWC) este o ambarcatiune recreationala pe care pilotul sta asezat sau in picioare, mai degraba decat in interiorul ei, ca si in cazul unei barci. Skijet-urile sunt de 2 categorii. In cazul primei, cea mai cunoscuta, pilotul utilizeza skijet-ul stand asezat iar ambarcatiunea poate transporta 2 sau mai multe persoane. Al doilea tip este "stand-up", unde pilotul sta in picioare in timp ce conduce. Cele stand-up sunt, de obicei, construite pentru un singur rider si sunt folosite mai mult pentru acrobatii, curse si competitii. Ambele categorii de skijet-uri sunt prevazuta cu un motor intern, o pompa cu jet si o elice care creeaza propulsia necesara pentru accelerare si virare. Majoritatea skijet-urilor sunt proiectate sa transporte 2 sau 3 persoane, dar exista si modele pentru 4 persoane.

Skijet-urile sunt apelate adesea in functie de numele brand-ului producator, precum Jet Ski (Kawasaki), WaveRunner sau Sea-Doo.

Scurta istorie
Scuterele acvatice - cum au fost denumite initial - au fost dezvoltate la inceput in Regatul Unit si Europa la mijlocul anilor '50, cu modele precum britanicul Vincent Amanda de 200cc, cu elice si germanul Wave Roller. 2000 de modele Vincent Amanda au fost exportate in Australia, Asia, Europa si Statele unite. In anii '60, ideea a fost dusa mai departe de catre Clayton Jacobson II din Byron Bay, Australia. Initial un entuziast motocross, Jacobson a proiectat la mijlocul anilor '60 un model propulsat de un motor cu pompa intern in loc de unul extern, fabricat in intregime din aluminiu si cu un ghidon fix si drept. Pana la urma, Jacobson a renuntat la locul sau de munca de bancher pentru a se devota complet dezvoltarii ideii sale si a produs un prototip functional pana in 1965, diferit de modelele contemporane dar cu anumite similaritati. Un an mai tarziu, Jacobson a finalizat un al doilea prototip din fibra de sticla. Primul skijet tip Clayton care a ajuns pe piata a fost proiectat de Bombardier la sfarsitul anilor '60. Design-ul initial Bombardier nu a prins la public iar producatorul a parasit aceasta afacere inainte de 1970.

Skijet-urile stand-up au fost produse initial de compania japoneza Kawasaki (sub brandul Jet Ski) in 1972 si au aparut pe piata din SUA in 1973 sub forma unor ambarcatiuni proiectate sa fie conduse de un singur rider. Chiar daca sunt produse si acum, designul mai popular este varianta pe care se sta asezat. Aceste ambarcatiuni sunt produse de Kawasaki (Jetski), Bombardier (Sea-Doo), Yamaha (WaveRunner), Honda (AquaTrax), Polaris (Sealion) si Arctic Cat (Tigershark). Din 2010, marii producatori sunt Kawasaki, Bombardier si Yamaha. Yamaha si Kawasaki continua sa vanda modele stand-up dar ele reprezinta un mic procent din piata.

Utilizare in scopuri non-recreationale
Skijet-urile sunt compacte, rapide, usor de manevrat si folosit, accesibile ca pret si sistemele lor de propulsie nu au elice exterioare, facandu-le mai sigure pentru cei ce inoata si pentru fauna marina. Din acest motiv, sunt alegerea preferata uneori in detrimentul barcilor cu motor. Skijet-urile sunt folosite si pentru pescuit, de catre salvamari sau de catre organele de ordine marina. Ele mai sunt folosite si de catre Marina SUA ca tinte de suprafata.

Cum se conduce un skijet - ghid pentru incepatori
La inceput, sa inveti sa pilotezi un skijet te poate intimida putin. Multe skijet-uri moderne ating o viteza maxima de peste 100 km/h si poate fi foarte usor sa te ranesti daca nu ai aptitudinile si cunostintele necesare. Cu toate astea, sa inveti sa pilotezi un skijet este destul de usor:

#1. Fii pregatit - asigura-te ca dispui de o vesta de salvare, instructiuni de utilizare si suficient combustibil. In multe tari legea spune ca ai nevoie de o vesta de salvare si, uneori, chiar de un permis. Este bine sa stii de dinainte de ce vei avea nevoie.

#2. Intelege skijet-ul - diferitele modele de skijet-uri au comenzi diferite. Trebuie sa stii unde este acceleratia si inchiderea de urgenta. Ai grija sa atasezi snurul de urgenta de tine in cazul in care vei cadea. Daca skijet-ul pe care il pilotezi are un sistem de franare, ai grija sa stii unde se afla. Inainte sa iesi cu el in larg, este bine sa stii cum se manevreaza si cum raspunde la comenzi skijet-ul tau.

#3. Inceputul - asaza-te confortabil si pune ambele maini pe ghidon. Dupa pornirea skijet-ului impinge incet acceleratia. Plimba-te putin la 10-15 km/h pana cand te indepartezi de tarm. Unii se simt mai confortabil ramanand in preajma tarmului pana cand se obisnuiesc cu sensibilitatea acceleratiei.

#4. Virajele - dupa ce ai ajuns la o distanta sigura de tarm, poti creste putin viteza. Stai in zona ta de confort si exerseaza intoarcerile la viteza mica. Apleaca-te in directia in care vrei sa virezi si indica-le pasagerilor sa faca la fel. Ai in vedere faptul ca multe skijet-uri necesita sa accelerezi pentru a vira din cauza ca nu au carma - unele modele mai avansate pot intoarce fara acceleratie insa majoritatea nu pot.

#5. Pilotarea pe valuri - dupa ce ai devenit confortabil la bordul skijet-ului, vei putea sa incepi sa sari peste valuri, probabil unul din cele mai distractive lucruri care tin de pilotarea skijet-urilor. Principalul lucru pe care trebuie sa il tii minte este sa nu ai viteza prea mare. O viteza prea mare va face skijet-ul sa treaca prin valuri decat peste ele, astfel saritul peste valuri necesita exercitiu.

Dupa ce te obisnuiesti cu skijet-ul tau si incepi sa capeti experienta, poti tine cont si de urmatoarele sfaturi:
- asigura-te ca ai permisul necesar sa pilotezi un skijet in zona in care te afli
- fii constient de mediul inconjurator si de conditiile de rulare pentru a nu te rani
- cunoaste-ti limitele si nu exersa manevre peste nivelul tau de experienta
- nu conduce niciodata skijet-ul dupa ce ai baut
- respecta-i pe cei din jurul tau si asigura-te ca nu ii deranjezi

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate