ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Clientii americani prefera si cumpara Ducati, Harley-Davidson si Victory - statistica


Clientii americani prefera si cumpara Ducati, Harley-Davidson si Victory - statistica
  05.05.2015

Ducati se afla in al doilea an consecutiv intr-un top al vanzarilor si preferintelor motociclistilor americani, urmat de Harley-Davidson si Victory, confom unei statistici anuale.

Pied Piper, o companie californiana infiintata in 2003, se ocupa cu derularea unor programe dedicate maximizarii performantelor distribuitorilor din industria auto si moto din SUA, urmarind cresterea profiturilor din vanzari, prezenta largita pe mai multe piete si masurarea loialitatii clientilor.

Anual, compania publica Prospect Satisfaction Index (PSI), care reprezinta unul dintre cele mai importante sisteme de clasificare si evaluare a industriei de motociclete si a distribuitorilor din SUA. Sistemul inglobeaza o serie de factori cum ar fi succesul vanzarilor fiecarui brand, feedback-ul cumparatorilor si clientilor, intr-un amestec de aprecieri subiective si obiective.

Pentru evaluarile din acest an, relativ surprinzator reprezintand prezenta in fruntea topului satisfactiei si al vanzarilor PSI a constructorului Ducati, surpriza venind in contextul in care ar fi al doilea an consecutiv in care Ducati ocupa primul loc. Imediat, pe urmatoarele doua locuri si la relativ o mica distanta se situeaza Harley-Davidson si Victory, brand-uri care oricum au clientii cei mai satisfacuti, potrivit unui recent raport al institutiei nationale de protectie a consumatorului in domeniul moto, in SUA.

Totodata, ar fi al noualea an consecutiv in care si Harley-Davidson si Ducati se afla in top 3 al Pied Piper PSI, ceea ce poate fi interpretata si ca efect si ca o cauza a unei retele imense pe teritoriul SUA de cumparatori si clienti loiali ai celor doua brand-uri.

Este interesant de observat ca in destul de multe cazuri punctajul PSI primit de brand-uri se situeaza sub media pe industrie, ceea ce in acest context se poate traduce prin diferente majore la nivel de dealership, de experienta in vanzari de la brand la brand, in functie de distribuitori.


Clientii americani prefera si cumpara Ducati, Harley-Davidson si Victory - statistica - Husqvarna

O imagine generala comparativa fata de PSI din 2014 este cumva imbucuratoare, deoarece in industria moto din SUA se observa un progres, chiar daca acesta este obiectiv privind, destul de lent. Iar unele brand-uri solide in alte parti ale lumii (Europa, Asia) incep sa piarda teren, cazurile notabile fiind KTM si Husqvarna.

Pe de alta parte, nu se poate stabili o regula de tip Europa vs America de Nord, caci iata, topul Pied Piper are un lider italian, iar locurile 4 si 5 sunt ocupate de britanicii de la Triumph si nemtii de la BMW, peste Can-Am sau Indian. Cum aratam, diferenta e facuta de diviziile de vanzari si reteaua de distributie locala, iar PSI ia in calcul foarte serios aceste aspecte.

Interesanta e si reflexia metamorfozelor din companie in pozitia brandului; un exemplu concludent fiind cazul MV Agusta, care sare in clasament cu 5 puncte in plus fata de anul trecut, in contextul impulsului recent dat cercetarii si dezvoltarii (sigur, dublat de importante investitii). Alt exemplu asemanator vine tot din Italia, tot pe baza de investitii si se numeste Aprilia, care castiga 10 puncte PSI fata de 2014.

Statistica si notarea brand-urilor de catre Pied Piper a dat la iveala si anumite aspecte care explica stagnarea sau chiar involutia unor constructori de prestigiu. Astfel, existenta unor dealeri care comercializeaza mai multe brand-uri a dus la situatii in care un brand sa fie recomandat in defavoarea altuia. De exemplu, au reiesit situatii in care unul din patru clienti interesati de Kawasaki au fost indrumati de agentii de vanzari spre alte branduri, in timp ce in cazurile Yamaha, Suzuki, Indian, Aprilia, Husqvarna sau MV Agusta unul din cinci clienti interesati de aceste brand-uri au fost “imbiati” cu alte brand-uri decat cel despre care se interesau. In timpul asta, dealerii Can-Am, Harley si Victory au fost implicati in vanzarea brand-ului propriu in aproximativ 97% din situatii.

In ce priveste plusurile notate in intocmirea statisticii PSI, dealerii au inceput sa incurajeze mai multe ride-test-uri, au fost interesati in a pune clientii pe sa si a le povesti despre partile bune si cele mai putin bune ale alegerilor acestora si mai ales in a strange date de contact si a-i apela ulterior.

Ca intotdeauna pana acum, Pied Piper Prospect Satisfaction Index a oferit material de studiu managerilor de brand si le da ocazia “sa mestece” informatiile primite, in primul rand in a evalua retelele de dealeri si modalitatile de a ajunge pe placul clientilor sau cum cel mai bine sintetizeaza sloganul Pied Piper: “Turn More Shoppers Into Buyers”.

Posibil ca pe viitor sa apara si pe piata noastra o companie care sa realizeze ceea ce fac cei de la Pied Piper, dar asta tine si de o dezvoltare si solidificare a pietei moto in Romania.

Tag-uri

motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate