ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, reinventeaza roata. La propriu!


CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, reinventeaza roata. La propriu!
  17.06.2016

Multa lume stie de Claudio Domenicali ca este directorul exceutiv al Ducati. Multa lume stie ca e un tip foarte ocupat, in conditiile in care la Ducati e treaba multa si din ce in ce mai buna, iar conducerea unuia dintre cele mai puternice branduri de motociclete din lume nu e la indemana oricui. Insa dincolo de logoreea sa si de treaba multa pe care o are de gestionat, putini stiu ca tipul e un inginer talentat si un inventator ingenios.

CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, reinventeaza roata. La propriu! - 2016

Ultima sa idee, surprinsa in cadrul unor brevete de inventie ale Ducati, pentru Ducati, depuse pentru inregistrare in Europa, SUA si China, inseamna nici mai mult, nici mai putin decat o reinventare a rotii. Mai concret, o roata de motocicleta, care are partea din centru cauciucata si care actioneaza ca un amortizor de soc montat in interiorul rotii propriu-zise.

Aceasta inventie, realizata in nume personal si inregistrata pentru Ducati, apare ca fiind una deosebit de interesanta. In interiorul elementelor turnate din butuc si spite exista un “material elastic” care se extinde inclusiv in spite si care in schite apare ca fiind umbrit/innegrit. Acel material cauciucat trebuie abordat si inteles cam in maniera in care Moto Guzzi a folosit un material cauciucat la baza motorului de 1.400cc, fixat pe cadrul cruiserelor respective, cu rol de a estompa vibratiile puternice.

CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, reinventeaza roata. La propriu! - 2016

Materialul cauciucat e atasat la butucul central (hub, adica) si care e fixat intr-un guler tare si rigid, care se afla de obicei pe osia metalica a motocicletei, cu toate ca axul este mai lung decat in cazul unui asa-zis set-up al unei motociclete obisnuite. Din descrierea ce insoteste brevetul nu reiese deloc clar de ce axul trebuie sa fie mai lung, insa o explicatie foarte plauzibila ar fi daca lagarele si lamelele ar integra axa metalica, cea conventionala, colierul intarit ar trebui montat la exteriorul butucului. Totusi, se poate sa fie vorba in realitate mai complex decat razbate din schema.

CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, reinventeaza roata. La propriu! - inventie

Ceea ce se stie (evident, conform descrierii insotitoare) e ca aceasta solutie va ajuta in special cand motocicleta se va inclina la unghiuri serioase, fiind insusi scopul inventarii acestui sistem. Practic, in viraje profunde, fortele de rezistenta a drumului, transferate prin roata, ar determina o directie de forta care ar influenta furcile. 

CEO-ul Ducati, Claudio Domenicali, reinventeaza roata. La propriu! - Ducati
 

Tag-uri

motocicleta ducati, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate