ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Benelli se intoarce in Europa cu modele mari


Benelli se intoarce in Europa cu modele mari
  28.04.2016

Compania italiana Benelli este pe cale sa faca pasul inapoi in timp si sa treaca din nou la producerea de motociclete cu cilindree mai mare, largindu-si gama de la 125cc la 750cc. In urma cu unsprezece ani, producatorul Benelli a fost achizitionat de catre grupul chinez Qianjiang, pe fondul unor severe probleme financiare. Rolul chinezilor a fost de a stabiliza firma italiana si de aceea sa o orienteze spre un segment atipic acesteia, pana in acel moment, motociclete de mic litraj, sub obisnuitele modele Benelli.

Benelli se intoarce in Europa cu modele mari - 2016

Iata ca acum, se va face pasul invers, iar Haimei Yan, director general al Benelli o confirma: “Avem planuri foarte mari pentru compania noastra in 2017, vom extinde gama noastra, facand apel la gusturile europene. In prezent avem doar 302, noul 251 si 600, astfel incat nu putem spune ca avem o gama completa, in perspectiva accesarii pietei europene. Pana la sfarsitul acestui an vom prezenta o gama mult mai completa, de la 125cc, la 750cc. Ne gandim sa includem 500, un nou model 600 si de asemenea, un model de 750cc bicilindric paralel, care sa vizeze Europa. Si nu in ultimul rand, urmarim sa dam o noua viata motoarelor tricilindrice 899 si 1200.”

Chiar daca planurile par la prima vedere foarte ambitioase, trebuie reamintit faptul ca grupul Qianjiang reprezinta unul dintre cei mai importanti constructori de motociclete din China, care produce anual peste un milion de unitati, din care 50.000 sunt marca Benelli, din care doar 5.000 iau drumul exportului in Europa. Grupul mai detine o serie de alte multe marci pentru piata interna, dar si un portofoliu de alte produse, pe care la o adica, le poate rebrandui (nu pe toate) cu usurinta Benelli.

Benelli se intoarce in Europa cu modele mari - scuter

“Qianjiang are resurse diferite fata de producatorii europeni de motociclete”, a afirmat Yan. “Daca va uitati cu atentie la acestia, au doar motociclete mari (pentru majoritatea asiaticilor, motocicleta mare inseamna tot ce trece de 300-350cc, ca o remarca), fara scutere si foarte putine modele de capacitate mica. Piaggio fabrica scutere, insa si-a diversificat brandurile. Qianjiang dispune de absolut toate resursele pentru producerea de scutere si motociclete, are o gama completa de la 125cc pana la 1.200cc si sa abordeze o piata mondiala, cu accent pe piata europeana. 

Nu se poate considera o surpriza planul chinezilor, deoarece exista cateva motive temeinice sa-l sprijine: in primul rand, in privinta tuturor vehiculelor (de orice fel) s-a raportat global ca e prima oara cand s-a ajuns la nivel apropiat de anii 2007-2008, inainte de recesiune. In al doilea rand, expansiunea chineza pe piete diferite nu mai reprezinta ceva iesit din comun. In al treilea rand, daca cei de la Qianjiang au posibilitatea sa ofere costuri de productie scazute, alaturi de calitate, atunci chiar se va vorbi de o ofensiva asiatica veritabila.

Singura problema ar fi daca Benelli poate fi privit ca un brand italian (cu istoria aferenta), chiar daca motocicletele ar fi produse in China si care ar fi rata de incredere a consumatorilor, in aceste conditii. “Patrimoniul Benelli este foarte important pentru noi si reprezinta in continuare un brand italian. Chiar cercetarea, proiectarea si dezvoltarea au loc in Italia, in timp ce chinezii se ocupa doar de fabricare. Dar si asa, modelele cu trei cilindri se produc tot in Italia. Intreaga tehnologie noua vine din Europa, in special Italia si trebuie sa recunoastem gradul inalt de creativitate al lor, fata de cel al chinezilor nostri, foarte buni in schimb in procesul de fabricatie. Cred ca ne asemanam mult cu japonezii, atunci cand vine vorba de calitate”, a spus poate putin cam arogant directorul Benelli, doamna Yan. Altfel, lucrurile sunt clare: conceptia si tehnologia gandite european, productia realizata cu costuri chinezesti de munca.

O ultima intrebare a fost adresata sefei Benelli, anume daca in virtutea mostenirii stabile in lumea sportsbike e posibil sa apara vreun model nou, in viitor? “Piata sportsbike se micsoreaza (probabil se refera la cerere), asa ca nu mai poti paria toti banii pe ea. Ne dorim realizarea unui motor in trei cilindri de 1.200cc, ideal tuturor utilizarilor, nu numai sportsbike, caci ar insemna o limitare in functie de o piata redusa progresiv. Insa cand va fi momentul propice, cred ca Benelli va fi din nou pe pistele de curse cu ceva nou”, a fost raspunsul acesteia.

Benelli se intoarce in Europa cu modele mari - 750cc

Asadar, se planuieste o invazie chineza in viitorul apropiat pe pietele europene, sub titulatura clasica Benelli, ceea ce ar fi interesant de urmarit in dinamica vanzarilor si impactului resimtit de ceilalti producatori. Qianjiang nu fac parte dintre acei constructori care flutura o multime de bani, pentru ca apoi sa se limiteze la a realiza replici ale unor modele consacrate. Iar cu Benelli varf de lance in aceasta invazie, nu va fi comod producatorilor europeni si chiar japonezi.

Tag-uri

motocicleta benelli, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate