ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Benelli infatiseaza doua dintre modelele cu care vor "lovi" piata europeana in 2017


Benelli infatiseaza doua dintre modelele cu care vor lovi piata europeana in 2017
  26.05.2016

In urma cu aproximativ o luna va prezentam planul chinezilor de la Qianjiang Group, detinatorii companiei italiene de a ataca violent piata europeana cu modele mai mari (in genul celor pe care italienii le faceau inainte de a fi achizitionati), inclusiv cu intentia de a pune in dificultate rivalii japonezi sau europeni.

Chinezii se laudau ca detin o gama (proprie, plus cu ce vine Benelli) comparabila ca diversitate cu marii producatori japonezi si ca vor fi in stare sa aduca modele Benelli de capacitati cilindrice mari, diferite, din segmente diferite cat de curand in Europa. In toamna, la EICMA au prezentat o serie de modele de capacitate mica (Leoncino Scrambler, Tornado 302 sau TRK 502) lansate anul trecut sau promise pentru o lansare curenta, insa declaratia sefei Benelli, Haimei Yan, cea de luna trecuta, a atras atentia.

Numai ca foarte recent a atras si mai tare atentia prezentarea a doua modele de capacitate mare, un model denumit codificat BJ750GS, o promisiune de rivalitate facuta unor motociclete precum BMW800R sau viitorului model Duke de 800cc de care se tot vorbeste de la inceputul anului (dar si alte modele sunt vizate) si un model in maniera TNT, cu motor 899cc, tricilindric.

BJ750GS apare ca un model cu totul nou, cu un motor nou, fara corespondent in linia companiei, cu un design foarte ingrijit si atent conceput, intr-o maniera care aminteste atentia pentru linii si detalii intalnita la Ducati Monster sau Kawasaki ER-6N, la mare distanta de trendul curent cu carenaj unghiular si margini ascutite. Poate ar exista tentatia de a se vorbi despre retro, in defavoarea futurismului, desi nu e propriu-zis vorba de asa ceva.

Motorul acestui model, un parallel-twin de 750cc, cu doua axe de came actionate cu lant reprezinta varianta ideala, intr-o plaja extinsa de segmente, de la adventure la sportsbike-uri. Puterea? Probabil va fi vorba de ceva in jurul a 100 cp, in conditiile in care in gama Benelli exista un motor de 600cc dezvoltand 82 cp si unul de 899cc dezvoltand 121 cp.

Benelli infatiseaza doua dintre modelele cu care vor lovi piata europeana in 2017 - 502

Sasiul e un grilaj de otel conventional, intarit cu o sectiune din aluminiu turnat, care actioneaza ca un suport inferior de motor si incorporeaza scaritele. Furca arata ca una Marzocchi sau cel putin ca o copie reusita dupa aceasta, in timp ce etrierele radiale sunt productie proprie Benelli, in genul celor Brembo.

Bascula tubulara dubla, curbata pe dreapta spre a lasa locul evacuarii, devine deja o semnatura Benelli, in conditiile in care aceeasi arhitectura am intalnit-o si la Leoncino, TRK 502, BN302 si Tornado 302. Si design-ul lasa suficient spatiu pentru o cutie colectoare de evacuare si convertor catalitic in spatele transmisiei, un mic amortizor de sunet fiind ingrijit ascuns aproape de roata din spate. Ce inseamna asta? Desigur, conformarea la Euro4, gen “Europa, venim! Pregatiti-va!”.

Cea de-a doua motocicleta Benelli noua prezentata (si deocamdata ultima), apare a se aseza in partea de sus a gamei, cea care urmeaza sa fie restructurata. Foloseste un motor tricilindric de 899cc, ce dezvolta 121 cp si deja exista. Sau mai bine zis exista. A dotat superbike-ul Tornado in epoca Andrea Merloni, intre 1999 si 2014, lasand slotul gol, urmat abia de TNT 1130R de 158 cp.

Benelli infatiseaza doua dintre modelele cu care vor lovi piata europeana in 2017 - Scrambler

Spre deosebire de TNT-ul existent, noul model a fost fabricat cu ideea accesibilitatii in minte. Cadrul spalier e un design mult mai simplificat, iar utilizarea unui singur radiator, in loc de doua laterale, ca pe TNT, duce la concluzia ca va fi un model mai ieftin. Neobisnuita evacuare situata sub sa de pe TNT a fost inlocuita cu un design mult mai conventional. In rest, aceeasi furca si aceleasi frane ca pe noul model de 750. In concluzie, situat intre acesta si TNT 1130 de exceptie, atat in termeni de performanta, cat si in termeni de pret.  

Stilul e mult mai in concordanta cu tendintele actuale naked superbike, decat 750. Avand acelasi rezervor si bascula ca TNT, insa cu o coada diferita si un carenaj nou, plus un far redesenat, acest nou model se pare ca se va situa intr-un slot destul de cautat pe pietele europene. Pe de alta parte, intrebarea legitima aparuta ar fi daca Benelli TNT 1130 va supravietui restructurarii gamei. O parte a raspunsului e data de costurile date de adaptarea la normele Euro4, in conditiile in care evacuarea sa e situata sub sa si nu corespunde cerintelor legislatiei europene, de la anul. Sa fie acest model pregatit pentru iesirea definitiva din scena a TNT 1130.

Benelli infatiseaza doua dintre modelele cu care vor lovi piata europeana in 2017 - 502

In concluzie, invazia chino-italiana a Europei a inceput! Primele doua modele s-au dezvaluit, insa marea problema a rivalilor va fi pretul acestora, deoarece Benelli vine din China (cu toata divizia de cercetare-dezvoltare ramasa in Italia) si acolo lucrurile stau altfel, in termeni de costuri.

Tag-uri

benelli, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate