ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Bajaj V-150 sau portavionul reciclat in motocicleta!


Bajaj V-150 sau portavionul reciclat in motocicleta!
  03.02.2016

Cu cateva zile inainte de deschiderea unui salon moto foarte important pentru Asia de Sud-Est, in primul rand, 2016 Auto Expo care va avea loc din 5 februarie in New Dehli, India, Bajaj Motorcycles, al patrulea producator de motociclete mondial si al patrulea indian, a anuntat ca va lansa o motocicleta noua care vizeaza clasa 150cc. Una dintre cele mai populare si rapide in crestere categorii de pe piata indiana de motociclete, mai are un reprezentant Bajaj, care se vinde chiar foarte bine: Pulsar 150.

Bajaj V-150 sau portavionul reciclat in motocicleta! - 1

Constructorul indian Bajaj (altfel, detinator al 47 procente din KTM AG) intentioneaza cu noul model o lovitura cu totul speciala pe piata indiana: folosirea in construirea sa a metalului reciclat provenit de la un portavion, recent casat. Altfel spus, atunci cand primul portavion indian, INS Vikrant a sfarsit la cimitirul epavelor, dupa “pensionarea” la capatul unei activitati indelungate si pline, Bajaj a gasit materia prima ideala pentru o noua motocicleta.


Bajaj V-150 sau portavionul reciclat in motocicleta! - 2

Subtil denumita V, noua motocicleta de 150cc isi declara cu mandrie o provenienta hibrida: infatisare retro, erou de razboi in structura. Si am putea adauga, simpla si eficienta. Un motor DTS-i racit cu aer, monocilindric, de 149,5cc, dezvoltand 12 cp, deja folosit in alte modele Bajaj, low-tech si fara pretentii, probabil ca usor de intretinut si reparat, care se aseaza intr-un cadru leagan dublu de otel si se cupleaza cu o suspensie simpla, avand de asemenea un sistem de franare nepretentios, dar eficace, mai mult ca sigur destinat unor bugete limitate.

Bajaj V-150 sau portavionul reciclat in motocicleta! - 3

In realitate, se pare ca singura legatura cu portavionul se va regasi in structura rezervorului de combustibil de 13 litri, caci dupa ce a obtinut in 2015 suficienta materie prima, Bajaj s-a ocupat de reciclarea metalului, utilizandu-l la fabricarea rezervorului. Dar si asa, e suficient pentru o reclama solida. Potravionul a inceput sa fie construit de catre britanici in 1943, a fost relativ gata la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial, fara sa intre vreodata in flota regala. In 1957 a fost vandut Indiei, ca in 1961 sa devina complet operational. Momentul sau de glorie a fost in 1971, in timpul razboiului indo-pakistanez, avand un rol cheie in blocada din estul Pakistanului. A fost in functiune pana in 1997, fiind primul portavion indian, dupa care a fost transformat in muzeu, in Mumbai. In 2015 Curtea Suprema indiana a dispus casarea, iar mai departe companii precum Bajaj s-au folosit de metalul navei pentru a-l recicla si da o destinatie noua.

Asadar, peste cateva zile va fi infatisat modelul nou V sau “Invincible”, in cadrul salonului din New Dehli, urmand ca din martie sa inceapa vanzarile. Apropo de acestea, se estimeaza ca productia noului model sa fie in jurul a 20.000 unitati pe luna, iar in cateva luni sa inceapa si exportul. Se pare ca pretul unui model 2016 Bajaj V-Invincible va fi intre 900 si 1.000 dolari US, in ce priveste piata indiana, la export urmand sa coste ceva mai mult.

Tag-uri

motocicleta bajaj v 150, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate