ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Avanpremiera Octo British Grand Prix de la Silverstone 2015


Avanpremiera Octo British Grand Prix de la Silverstone 2015
  28.08.2015

Ne aflam in fata unei noi etape din competitia cu motociclete MotoGP, care se va derula intre 28 si 30 august, de data asta caravana competitionala oprindu-se pe teritoriul britanic, la Silverstone. Nu mai insistam cu povestea relativ incalcita din jurul etapei britanice, cu mutarea de la Silverstone la Donington, inapoi la Silverstone si asa mai departe, tot ce putem spune e ca Octo British Grand Prix de la Silverstone ramane una dintre cele mai bune alegeri.

Este unul dintre cele mai rapide circuite – se afla pe locul patru, dupa Phillip Island, Mugello si Argentina – este fluent, dar si o provocare, in acelasi timp. Desi nu este un circuit plat, nici nu are diferente de altitudine notabile, insa pe alta parte, nu e un circuit simplu. Dupa reproiectarea sa si redesenarea ca in vremurile de glorie care l-au consacrat, circuitul are destule portiuni solicitante, in care e greu de prevazut ce se va intampla in momentul urmator. De altfel, Bradley Smith l-a caracterizat intr-un singur cuvant: “Angajament”. Mai exact, fiecare viraj este solicitant si nu exista momente de respiro sau ezitare, pentru ca plata pentru astfel de momente va fi mare.

Avanpremiera Octo British Grand Prix de la Silverstone 2015 - Misano

In plus, un aport important il are si alegerea pneurilor, deoarece circuitul se afla pe partea superioara a unui deal batut de vanturi si de multe ori angajamentele in virajele 7 si 8, in special, sfarsesc prost daca anvelopele nu sunt incalzite suficient, considera la randul sau Cal Crutchlow. 

Iar vremea... diminetile sunt racoroase, iar dupa-amiaza temperatura creste, asadar variatiile de temperatura sunt factori de care echipele trebuie sa tina seama. Bridgestone a adus in Marea Britanie si cauciucuri moi, pentru diminetile reci, dar si pentru eventualitatea unei vremi inchise si chiar ploioase, asa cum s-a prognozat pentru sambata si duminica.

Asadar, Silverstone e rapid, fluent si provocator? Suna bine pentru Yamaha, cel putin in teorie. De altfel, Jorge Lorenzo a castigat trei din cele cinci curse care au avut loc pe circuitul Northamptonshire si a fost foarte aproape de a castiga si a patra cursa, cea de anul trecut, in care s-a impus totusi Marc Marquez. Circuitul ii este fara indoiala potrivit ca o manusa si, dupa victoria perfecta de la Brno, plus cursa intensa de la Indianapolis, Lorenzo este favoritul principal al castigarii etapei Silverstone. Mai mult, circuitul recomanda evadarea solitara si impunerea ritmului sau robotic cu care a impresionat in cele 4 etape consecutive castigate dupa aceeasi reteta: plasarea ca lider inca din prima, maxim a doua tura si dictarea unui ritm sufocant pentru urmaritori.

Avanpremiera Octo British Grand Prix de la Silverstone 2015 - Misano

Coechipierul si totodata rivalul de anul acesta pentru castigarea titlului, Valentino Rossi are in schimb o relatie problematica si contradictorie cu circuitul de la Silverstone. La prima cursa pe circuitul britanic a lipsit, dupa ce isi rupsese piciorul la Mugello, iar de atunci a tot luptat pentru un loc fruntas, sezon de sezon si nu a avut rezultatele scontate. Primul sau contact cu Silverstone a fost la bordul Ducati Desmosedici, in anii sai de “salbaticie” si nu a fost ceva notabil. Dupa inrolarea in “armata” Yamaha, in 2013 a reusit sa termine cursa abia al 4-lea, la mai bine de 13 secunde de lider, in timp ce anul trecut a atins podiumul pe pozitia a treia si la 8 secunde de castigator. Care o fi problema sa in privinta Silverstone, e imposibil de spus, dar odata identificata, mai mult ca sigur ca se va retransforma in pradatorul pe care-l stim. A, inca un aspect: seriozitatea cu care va trata calificarile si pozitia pe care o va ocupa in grila de start, caci dupa cum stim, chiar daca nu a ratat anul acesta pozitiile fruntase, aproape mereu a plecat din zone inferioare, la start.

Silverstone ofera cateva puncte in care fiara RC213V isi poate dezvalui slabiciunile. Motorul agresiv, frana de motor agresiva, fac controlul motocicletei in cele mai rapide colturi destul de nesigur. Partea buna, insa, e ca e vorba de cateva puncte, in restul circuitului sunt destul de multe portiuni in care fiara se poate dezlantui, mai ales ca poate aborda excelent capitolul aderenta in conditii de racoare, in special, transformand dezavantajele in atuuri. Matematic, Marquez a iesit din calculele pentru titlul mondial, aratam cu alte ocazii ca algoritmul cu care poate castiga titlul mondial e extrem de complicat si mai grav, depinzand de evolutia altora. Asta nu-l va impiedica absolut deloc sa abordeze cursa de duminica (si pe cele care au mai ramas) cu alt gand decat victoria, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Fie si pentru faptul ca ar putea pe viitor sa “arbitreze” si influenteze stabilirea campionului. Dani Pedrosa e un alt pilot care se simte in elementul sau pe acest circuit, care ar putea avea o comportare de exceptie, evident, in masura in care va reusi sa gestioneze slabiciunile bolidului-problema.

Avanpremiera Octo British Grand Prix de la Silverstone 2015 - Suzuki

Pilotii Ducati sunt un alt hilight al etapei, chiar daca nu alearga acum decat pentru imbunatatirea performantelor, pentru palmares, punctaj si impresie. Anul trecut, Andrea Dovizioso a fost unul dintre protagonistii aprigei lupte pentru cel de-al treilea loc al podiumului, alaturi de Valentino Rossi si Dani Pedrosa, pana la sfarsitul cursei si doar o greseala pe final l-a privat de acel loc. In conditiile in care motocicletele GP15 reprezinta dincolo de indoiala un pas inainte, fata de GP14.2 si in conditiile in care dupa testele recente de la Misano, pilotii Dovizioso si Iannone par a fi lamuriti cu imbunatatirile si feeling-ul partii din fata, asteptam sa vedem si rezultate, in sfarsit. Viteza maxima a Ducati va constitui un avantaj pe segmentele drepte ale pistei si daca vor sti sa il materializeze, va rezulta o intrecere disputata si cu deznodamant surpriza, chiar. Rezultatele lui Iannone sunt destul de bune in acest sezon, astfel ca asteptam revirimentul tarziu al colegului sau de echipa si pe ansamblu, o cursa buna pentru Ducati.

Aruncam si un ochi peste evenimentele din aceste doua saptamani de pregatire, dintre etape, in care se remarca doua prelungiri de contract, plus un transfer, in cadrul echipelor satelit. Intai, Bradley Smith a semnat un contract Tech 3 valabil si pentru sezonul 2016. Specialistii spun ca nu e altceva decat un contract premergator pentru viitoarele contracte cu fabricile, iar acel moment pe care Smith nu are voie sa-l rateze ar fi in 2017. In prezent, pilotul britanic are 24 de ani, iar inrolarea intr-o echipa mare de fabrica ar trebui sa aiba loc peste doi ani, deoarece urmatoarea runda a contractelor va fi in 2019, iar la 28 de ani va trebui sa se confrunte cu generatia lupilor tineri, veniti din spate.

Cal Crutchlow si-a prelungit contractul, la randul sau, cu LCR, un contract cu o istorie lunga alaturi de Honda. In luna iunie se vorbea pe la colturi ca e posibila plecarea sa la Ducati, in cazul in care nu va innoi contractul cu Honda. Iata ca s-a intamplat, prelungirea e valabila pe doi ani, iar Crutchlow promite ca aparitiile sale pe podium, precum cea din Argentina, de la inceputul sezonului, nu vor fi asa rare.

La Octo Pramac Ducati, lucrurile par a se aseza si situatia incepe sa se clarifice. Dupa ce Danny Kent, lider in prezent in Moto3, a refuzat o trecere surprinzatoare direct in MotoGP, fara sa mai parcurga etapa Moto2, iata ca locul columbianului Yonny Hernandez pare sa fie ocupat de alt englez: Scott Redding. Kent avea in fata poate o ocazie unica sa treaca direct in MotoGP, insa contractul de 3 ani pe care urma sa-l semneze il privau de o eventuala intelegere cu o echipa de fabrica, adevaratul vis al unui pilot. Si surprinzator, Kent a afirmat ca nu e prima oferta pe care a primit-o din MotoGP, insa toate acestea ii bareaza drumul catre fabrici, in conditiile in care are si de ce sa viseze, fiind lider in Moto2.

Avanpremiera Octo British Grand Prix de la Silverstone 2015 - Brno

In privinta lui Redding, zvonurile spun ca deja a semnat cu Octo Pramac Ducati pentru viitorul sezon. Marea sa problema a fost ca nu s-a inteles deloc cu Honda RC213V in cadrul echipei EG 0,0 Marc VDS, iar pe de alta parte, are amintiri frumoase in legatura cu Ducati Desmosedici, de acum doi ani. La randul sau, saua vacanta din Marc VDS va fi ocupata de Tito Rabat, in repetarea a ceea ce a fost in Moto2.

Probabil ca afacerea Redding – Pramac va fi anuntata la Silverstone, ca o buna manevra de marketing, cu un pilot britanic anuntat pe pamant britanic, mai ales ca OCTO este deopotriva sponsor si al echipei Pramac si al etapei de pe circuitul Silverstone.

Tag-uri

motocicleta motogp, motociclism,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate