ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Avanpremiera GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland - Sachsenring MotoGP


Avanpremiera GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland - Sachsenring MotoGP
  10.07.2015

Peste doua zile vom asista la o noua cursa in cadrul competitiei cu motociclete MotoGP care se anunta spectaculoasa si disputata, gazduita de aceasta data de circuitul Sachsenring, Germania, in cadrul etapei GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland.

Ce garanteaza spectacolul si disputa? Dincolo de angajamentul fiecarui pilot, mai ales al celor angajati in lupta pentru suprematie, circuitele spectaculoase se evidentiaza prin secvente de curbe stranse si portiuni in linie dreapta, in special o curba stransa pe final. Si fireste, lupta finala intr-o astfel de curba. Da, ne referim in mod special la ce s-a intamplat in urma cu doua saptamani la Assen, cu acrosajul dintre Valentino Rossi si Marc Marquez, sicana in urma careia italianul in redresare a taiat efectiv ultima curba, adjudecandu-si o victorie relativ contestata.

Ei bine, Sachsenring ofera prin ultimele doua curbe oportunitati similare de spectacol si angajament. La Assen, curba dreapta care necesita o franare serioasa e urmata de o redresare rapida la stanga, oferind posibilitatea unui contraatac final pilotului care a fost depasit. In circuitul de la Sachsenring, coborarea rapida si relativ abrupta de altitudine ofera posibilitatea lansarii unui atac, revenind pe interior inspre stanga. Insa ulterior linia dreapta obliga atacatorul sa ruleze in exterior, ceea ce ofera pilotului care-si pastreaza prima pozitie sa se apere pe interior, aproape de turul final, in ultimul viraj. Iar acest viraj nu garanteaza nici apararea si nici atacul ideale, totul reducandu-se la jocul nervilor si, in primul rand, aptitudinile pilotilor angajati in lupta finala. Deoarece, dupa ultimul viraj, 13 - ultimul, ofera doua linii drepte, pe interior si pe exterior, care pot fi folosite in depasire si respectiv aparare.

Pana sa vedem desfasurarea concreta a cursei si daca vom avea parte de un final de suspans, macar in genul celui din Olanda, de acum doua saptamani, sa trecem in revista participantii si evolutiile lor potentiale.

Rossi si Lorenzo, colegi la echipa, dar rivali in clasamentul pe care il domina deocamdata cu autoritate, pornesc cu sansa cea mai mare a castigarii etapei, dupa calculele actuale pe hartie. Insa daca luam in calcul istoria recenta, se pare ca aceasta nu e favorabila echipei Yamaha. Ultima victorie la Sachsenring dateaza din 2009, cand chiar cei doi piloti si-au disputat finalul, Rosii castigand cu un avans de 99 de sutimi in fata lui Lorenzo. De atunci, Sachsenring a fost o afacere interna a Honda, 2010, 2011 si 2012 castigand Dani Pedrosa, iar in ultimii doi ani colegul sau de la Repsol Honda, Marc Marquez.

Sachsenring ofera cateva viraje stranse si sectiuni de franare, dar si o serie de segmente in care RC213V isi poate dezlantui agresivitatea extrema. Intr-o oarecare masura, circuitul de la Assen cu care cel german se aseamana in mare, a putut oferi astfel de momente de forta excesiva, ca astfel sa urmarim o lupta stransa intre Marquez si Rossi, rand pe rand atacator si atacat.

Avanpremiera GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland - Sachsenring MotoGP - MotoGP

Astfel, cu noul-vechi sasiu montat pe motocicleta aparand ca solutia ideala din acest moment, un moral considerabil mai bun, cu istoria de partea sa, Marquez are nevoie sa simta in sfarsit, gustul victoriei. Insa pentru a bifa prima victorie din acest sezon, spaniolul stie ca circuitul german ii va ridica doua obstacole majore: virajul 12 de la baza dealului si virajul 1, la sfarsitul liniei drepte, unde franele ii vor fi foarte solicitate. Si cum forta bruta a motocicletei RC213 V nu s-a prea inteles cu sistemul de franare, in acest sezon, e clar ca Marquez trebuie sa-si creeze o strategie aparte, situatia fiind diferita fata de ultimii doi ani in care si-a adjudecat victoria pe pamant german.

In privinta colegului sau, Dani Pedrosa, lucrurile stau un pic mai bine, cel putin in teorie. Refacut aproape in totalitate dupa interventia chirurgicala la antebratul sau drept, cu o tehnica diferita de stapanire a bestiei pe doua roti care-i face zile amare lui Marquez, singura sa grija e sa evite savarsirea micilor erori (majoritatea neprovocate) care l-au privat de pozitii mai bune in ultimele etape. Poate amintirea celor 3 ani consecutivi cand a castigat circuitul Sachsenring va duce la o evolutie excelenta sau chiar castigarea etapei. Ar fi poate cea mai buna sansa pentru relansarea in cursa pentru ocuparea unui loc cat mai bun si cel mai bun impuls moral pentru cea de-a doua parte a sezonului MotoGP din acest an.

Avanpremiera GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland - Sachsenring MotoGP - 2015

Revenind la Yamaha Movistar, plus consideratiile de mai sus, o eventuala victorie a celor doi piloti Honda ar putea sa clatine siguranta plasarii in fruntea clasamentului a lui Rossi si Lorenzo, ceea ce ar ascuti lupta la varf. Ceea ce, dintr-o anumita perspectiva, a disputarii urmatoarelor etape, nu ar fi rau. Pe de alta parte, o lupta intre Rossi si Lorenzo ar fi reeditarea cursei din 2009 si cu siguranta, ar avea spectaculozitatea sa. Etapa Assen a intrerupt sirul de 4 victorii robotice consecutive ale lui Lorenzo si e de asteptat sa nu ii fi afectat moralul. Rossi, in schimb, se afla intr-o buna forma si pare ca nu e afectat nici macar de recentele asalturi ale celor de la Repsol Honda.

Avanpremiera GoPro Motorrad Grand Prix Deutschland - Sachsenring MotoGP - 2015

Insa toate calculele si consideratiile de mai sus, in care sunt implicate Yamaha si Honda, trebuie sa tina seama si de evolutiile echipelor Ducati si Suzuki, din fericire pentru competitie. Cel putin echipa Ducati are o evolutie cvasi-constanta. Sigur, Dovizioso a avut un start solid al competitiei, continuat cu nesfarsite probleme tehnice cu care s-a confruntat in ultimele etape, dar una peste alta inca mai conteaza in ecuatie. Celalalt pilot Ducati, Iannone, in mod ironic a devenit mult mai rapid si periculos dupa accidentarea la umar care presupunea sa nu si-l forteze. Rezultatele sunt constant foarte bune si poate fi factorul perturbator al calculelor celor doua echipe fruntase.

Daca strategia si abilitatea le vor permite, in special in punctele nevralgice de care se teme si Marquez, este foarte posibil sa avem o surpriza la final, cu unul (sau amandoi) dintre Aleix Espargaro sau Maverick Vinales pe podium. Sacshenring inseamna o buna oportunitate de a exploata motocicletele GSX-RR la maxim si a crea premizele unei tulburari in partea superioara a clasamentului.

Sachsenring are o “traditie” in a reprezenta scena unor manevre de culise, motivata in primul rand de mini-vacanta de vara in care MotoGP intra. Sunt asteptate, astfel, o serie de miscari pe piata pilotilor, de transferuri sau concedieri, ori dimpotriva, renegocieri de contracte sub presiunea unor evenimente recente. Pentru moment, locul lui Melandri va fi luat de pilotul de test Michael Lverty, iar zvonurile spune ca intelegerea cu pilotul nord-irlandez e realizata etapizat, de la cursa la cursa, semn ca producatorul italian isi lasa deschisa o portita pentru angajarea unui eventual pilot mai experimentat si versat.

Aceste masinatiuni, ca si multe altele posibile, din spatele cortinei, au ca rezultat cresterea presiunii pe pilotii sateliti si echipele private, in masura in care un rezultat bun la Sachsenring inseamna atuuri in plus in negocieri. Oricum, si aceasta etapa se anunta a fi una de senzatie, incepand cu ce se petrece in zona standurilor si terminand cu finalul cursei de duminica.

Tag-uri

motocicleta Ducati, motocicleta Yamaha, motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta suzuki,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate