ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Avanpremiera etapei MotoGP Sachsenring: Marele Premiu al Germaniei sau Marele Premiu al lui Marquez?


Avanpremiera etapei MotoGP Sachsenring: Marele Premiu al Germaniei sau Marele Premiu al lui Marquez?
  15.07.2016

Bine am revenit in lumea MotoGP, in acest weekend, in fieful neoficial al Honda, adica Marele Premiu al Germaniei de pe Sachsenring Circuit. De ce fieful neoficial Honda? Daca studiem statisticile, din cele nouasprezece curse ale clasei premier desfasurate pe circuitul strans si sinuos, Honda a castigat douasprezece. Iar ultimele sase curse consecituv, din 2010 pana in 2012 nimeni nu i-a facut fata lui Dani Pedrosa, ca din 2013 locul I sa fie rezervat imbatabilului Marc Marquez.

De ce se simte Honda ca acasa pe circuitul din fosta Germanie de est? Traseul, care are 10 viraje de stanga si doar 3 de dreapta (cu probleme severe pentru pneuri, pe banda stanga a lor), prezinta doua puncte de franare cheie, in virajul 1, plus partea de jos a dealului, in virajul 12. Honda RC213V are diverse probleme, mai mici sau mai mari, insa unul din punctele forte ar fi ca e o motocicleta puternica in viraje stranse.

Avanpremiera etapei MotoGP Sachsenring: Marele Premiu al Germaniei sau Marele Premiu al lui Marquez? - Lorenzo

Din aceste cauze sau din altele, oricum Circuitul Sachsering este descris invariabil in termeni batjocoritori (“circuitul Mickey Mouse” sau “pista de go-kart”). In tot cazul, Michelin a pregatit in premiera setul de pneuri asimetrice (cu banda stanga mai dura), plus setul de gume de ploaie Power Rain si unul intermediar, in caz de vreme schimbatoare.

In acest moment, Marc Marquez este liderul clasamentului general, avand o distanta de 24 de puncte fata de Lorenzo si 42 fata de Rossi. Avand in vedere ca ne aflam la mijlocul sezonului MotoGP, diferenta nu e deloc linistitoare, Marquez avand de muncit serios pentru a-si asigura titlul. Si nu e ca si cum n-ar fi facut-o pana acum, caci toate victoriile si podiumurile sale au fost muncite pe pista si in multe randuri, in stil mare.

Avanpremiera etapei MotoGP Sachsenring: Marele Premiu al Germaniei sau Marele Premiu al lui Marquez? - Marquez

Deocamdata, cele 24 de puncte fata de urmaritorul sau inseamna in primul rand un ascendent moral. Au existat voci care au spus ca in acest an multi dintre pilotii care vor evolua din sezonul urmator in alta tabara, sunt deja cu gandul la ce vor realiza acolo. Cu regret, e o gandire deloc specifica unui profesionist si chiar daca sezonul 2017 are toate ingredientele pentru a fi unul extrem de disputat, nu inseamna ca acum ar fi cu mult mai putin.

Marc Marquez se afla pe drumul victoriei totale, insa separat de ascendentul moral pe care il are si stapanirea din ce in ce mai sigura a bestiei sale nu-l feresc de o presiune suplimentara. Iar daca vine vorba de presiuni, in sezonul acesta exact cei care erau favoriti sau care trebuiau sa arate ceva au fost cei care au capotat. Ne amintim doar de Mugello, unde Rossi a dat gres in fata propriilor sustinatori. Asadar, Marquez daca reuseste sa castige cursa de duminica, se cheama ca a facut un pas extrem de solid in directia trofeului. Nici o clasare pe podium nu i-ar strica deloc, dar mai mult ca sigur ca spaniolul prefera ca cei care i-ar sufla locul intai (eventual doi) sa fie niste outsideri, precum Miller in etapa precedenta.

Avanpremiera etapei MotoGP Sachsenring: Marele Premiu al Germaniei sau Marele Premiu al lui Marquez? - Dovizioso

Invariabil, pe cei doi piloti Yamaha e presiunea destul de mare si sunt constienti ca trebuie neaparat sa repare lucrurile, indiferent ca e vorba de un circuit in care domneste de ani buni Honda. In deceniul trecut, Yamaha facea o figura frumoasa, Rossi castigand in 2006 si 2009. Lorenzo stie ca nu e un circuit pe care motocicleta Yamaha se preteaza, chiar daca a bifat clasari pe podium in sezoanele trecute. Insa Lorenzo vrea prima victorie pe acest circuit, vrea o relansare a luptei pentru titlu si vrea intreruperea sirului victorios al marilor rivali.

Echipa Ducati pare ca si-a stabilit obiective mult mai putin stralucitoare decat la inceputul acestui sezon si probabil ca in atitudinea oscilanta si deloc predictibila a pilotilor sai de la cursa la cursa sau chiar de la antrenament la cursa, prefera sa gandeasca un pas inainte, adica la viitorul sezon. Unul dintre obiective ar fi cel de-al 100-lea podium din clasa regina, din istoria sa in motomondial, iar altul ar fi sa termine cu ambii piloti de uzina, in sfarsit inaintea celor din echipele care piloteaza motociclete Ducati.

Avanpremiera etapei MotoGP Sachsenring: Marele Premiu al Germaniei sau Marele Premiu al lui Marquez? - Dovizioso

O mentiune si o atentie speciala merita Aprilia, care in Germania se va prezenta cu o motocicleta aproape schimbata, cu sasiu nou, un update substantial la motor, reconfigurari ale legaturilor componentelor cu softul unic si cu un sistem de franare reproiectat. Sigur ca nu sunt asteptate miracole (desi iata ca etapa trecuta a produs unul), insa se spera intr-o evolutie mult mai consistenta si o plasare a pilotilor Bradl si Bautista cu cateva locuri mai sus decat pana acum, la finalul cursei.

Dupa ce Jack Miller si echipa Marc VDS au dat lovitura in Barcelona, orice surpriza din partea echipelor-satelit e posibila, astfel ca va fi interesant de urmarit si ce ne vor rezerva acestea pe asfaltul de la Sachsenring,

In privinta evenimentelor si noutatilor derulate in aceste trei saptamani dintre Catalonia si Germania se pot mentiona interzicerea din 2017 a eleroanelor/aripioarelor cu rol aerodinamic in toate cele trei clase MotoGP (dublate de furia si nemultumirea celor de la Ducati), testarile KTM din Italia ale prototipului RC16, incununate cu succes, venirea lui Johann Zarco in clasa regina din 2017, dar nu la Suzuki ci la Yamaha Monster Tech3 (alaturi de Jonas Folger) si decizia organizatorilor de a respinge cererea Indoneziei de organizare a unei etape MotoGP pe circuitul de la Sentul, din cauza neindeplinirii mai multor conditii tehnice si de siguranta a asiaticilor.

Avanpremiera etapei MotoGP Sachsenring: Marele Premiu al Germaniei sau Marele Premiu al lui Marquez? - Ecstar

In incheiere, iata cum arata echipele care vor incepe sezonul 2017 (in paranteza se afla pilotii neconfirmati)

2017 Rider Lineup

Repsol Honda: Marc Marquez, Dani Pedrosa     

Movistar Yamaha: Valentino Rossi, Maverick Vinales     

Ducati Factory: Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso          

Suzuki Ecstar: Andrea Iannone, Alex Rins

KTM Factory: Bradley Smith, Pol Espargaro      

Aprilia Gresini: Sam Lowes, Aleix Espargaro      

LCR Honda: Cal Crutchlow        

Marc VDS Honda: Jack Miller, (Tito Rabat)

Monster Yamaha Tech 3: Jonas Folger, Johann Zarco    

Pramac Ducati: Scott Redding, Danilo Petrucci

Aspar Ducati (Suzuki?): (Yonny Hernandez, Alvaro Bautista)       

Avintia Ducati: (Hector Barbera, Loris Baz)

Tag-uri

motocicleta motogp, motocicleta yamaha, aprilia,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate