ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France


Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France
  06.05.2016

Iata-ne ajunsi la etapa cu numarul cinci din MotoGP si cea de-a doua din Europa: Monster Energy Grand Prix de France, pe circuitul de la Le Mans. Valea Loirei (Loarei?) e cunoscuta ca patria vinului si dupa cum se stie, ploaia si temperaturile medii inseamna un sauvignon blanc minim decent. Daca pentru struguri aceste conditii sunt minunate, in privinta unei curse de motociclism de top, conditiile sunt groaznice. Prognoza meteo din acest weekend, in special duminica, pare a fi cam vitrega, asadar.

Daca in trecut era de obicei o etapa linistita, fara vreun istoric deosebit, in acest an exista o mare fierbere in privinta cursei de pe circuitul de la Le Mans. Motivele majore ar fi doua, in mare neschimbate de la inceputul sezonului: comportamentul anvelopelor Michelin si bursa zvonurilor in privinta transferurilor din sezonul urmator, cu efectele resimtite inca de acum.

Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France - MotoGP

Michelin tot strange date de doua saptamani incoace, pe care le adauga datelor culese anterior si se spune ca a trecut la fabricarea unor noi gume. Testul ce a avut loc imediat dupa etapa de la Jerez a fost un prilej major pentru producatorii francezi sa faca o serie de evaluari detaliate cu privire la comportamentul anvelopelor si in acest weekend piloii vor utiliza ceva nou. A nu se uita inclusiv reactia ciudata si amuzanta, totodata, cu privire la blestematele de eleroane-aripioare, la un moment dat Michelin sustinand senin ca existenta acestora duce la o uzare prematura a cauciucurilor.

Apropo de aripioare, umbla zvonuri destul de consistente precum ca organizatorii vor lua o decizie in privinta acestor eleroane dupa etapa franceza, in conditiile in care initial MotoGP ramasese singura competitie in care mai erau permise. Nu exista o puternica opinie contra aripioarelor, pilotii si echipele fiind impartiti in trei categorii: sustinatorii, indiferentii si contestatarii, categorii relativ echilibrate. Saptamana aceasta, in timp ce proba al nu se mai stie catelea set de eleroane, Marquez a afirmat ca e total impotriva lor, daca ar fi dupa el, le-ar interzice. Gurile rele din presa comentau imediat ca e normal sa intre in discutia organizatorilor, doar a vorbit Zeul. Oricum ar fi, aripioarele nu au dovedit a fi nici reteta succesului, nici pe cea a dezastrului.

Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France - Iannone

In privinta gumelor Michelin cele noi, circuitul Bugatti de la Le Mans nu pare sa fie unul foarte solicitant, acesta fiind o combinatie de linii drepte de viteza cu viraje (9 dreapta si 5 stanga) de viteza mica. Probabil ca singurul element de solicitare ar fi cel legat de conditiile meteo, mai exact de o vreme capricioasa, in care ar exista scurte reprize de ploaie.

Si in mod categoric, totul tine de gestionarea uzurii pneurilor de catre fiecare pilot in parte. Noul ECU unic pentru toata lumea a fost setat astfel incat raportul de putere al motorului in functie de uzura gumelor nu mai este controlat integral si detaliat, totul cazand in sarcina pilotilor, care trebuie “sa simta” acest lucru. Un exemplu pozitiv in aceasta dexteritate l-a ilustrat Rossi, in precedenta etapa. Avand exact aceeasi configuratie a pneurilor fata-spate ca si Lorenzo si Marquez, Doctorul a fost singurul care a demonstrat un control riguros, intr-o maniera decisiva, dovada fiind si diferenta la final de patru, respectiv sapte secunde fata de urmaritori.

Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France - Ecstar

Trecand la ceea ce am numit bursa zvonurilor, lucrurile se dovedesc foarte incalcite dupa oficializarea primului mare transfer al sezonului urmator, vorbim de plecarea lui Lorenzo de la Ducati. Daca anterior s-a vehiculat ca locul lasat liber in Movistar Yamaha de Lorenzo ar fi arvunit de pilotul echipei Ecstar Suzuki, Maverick Vinales, iata ca uzina din Hamamatsu insista sa-l pastreze pe tanarul catalan. Se vorbeste si de o oferta de prelungire a contractului superioara potentialei oferte a celor de la Yamaha, coroborata cu promisiuni ferme de imbunatatiri pentru motocicleta model GSX1000RR, aflata oricum pe un drum bun, cu performante superioare fata de sezonul precedent.

Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France - Suzuki

In eventualitatea in care Vinales va opta pentru ramanerea la Suzuki (se pare ca in acest weekend Vinales va lua decizia finala), cei de la Yamaha au luat in calcul, la modul cel mai serios o oferta catre pilotul Repsol Honda Dani Pedrosa. Chiar daca s-a vorbit pana si de o oferta ca Marquez sa devina colegul lui Rossi (sic!), varianta cu Pedrosa pare plauzibila si in beneficiul ambelor parti. Yamaha ar beneficia de aportul unui pilot cu rezultate bune la activ, in ultimul deceniu si mai bine, fata de ambitiosul dar lipsitul de succese in MotoGP Vinales, in timp ce Pedrosa ar scapa de cosmarul unei motociclete greu de stapanit (mai ales ca spaniolul are o statura si un gabarit reduse), avand ca optiune o mult mai versatila motocicleta la dispozitie.

Dar ce se intampla la Ducati? E clar, unul dintre cei doi Andrea trebuie sa plece, ba chiar daca e sa ne luam dupa unele vorbe auzite prin presa, ar trebui sa plece amandoi, ca Lorenzo sa beneficieze de lumina si caldura reflectoarelor in intregime. Gigi Dall’Igna are stabilit un termen, cel putin asa a declarat, iar acela ar fi etapa din Barcelona, peste o luna, in care sa se decida daca merge mai departe cu Dovizioso sau cu Iannone. Nu e foarte clar daca decizia va fi luata si in raport de evolutiile celor doi in etapele ramase pana atunci (Jerez, caci a declarat asta inainte de etapa trecuta, Le Mans si Mugello, probabil si Barcelona), insa e clar ca pilotii Ducati sunt sub o mare presiune. Dovizioso, daca si-a epuizat ratia de ghinioane, pare cel mai determinat, insa si Iannone, daca nu se tine de traznai, ar putea avea o evolutie pe cinste.

Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France - Ecstar

Asadar, o etapa interesanta si incordata.

La aceasta ora, dupa desfasurarea curselor din cele doua antrenamente, lideri au fost Pedrosa, in primul si Lorenzo, in al doilea. Maine, 7 mai au loc cursele din calificari, iar duminica 8 mai au loc cursele finale.

Avanpremiera etapei MotoGP Le Mans - Monster Energy Grand Prix de France - Ecstar

Tag-uri

motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate