ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie


Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie
  11.06.2015

De la Mugello la Barcelona sau din inima motociclismului de curse italian direct in inima motociclismului spaniol. Cumva ironic, centrul motociclismului spaniol e fix in Catalonia, dar dincolo de orice conotatii politice si nationaliste, birourile organizatorului MotoGP Dorna se afla la sud de Barcelona si limba utilizata fireste, e catalona. La care mai adaugam ca in estul circuitului regasim vechea fabrica din Derbi, pe vremuri lider in productia de motociclete clasa 125cc sau ca multi dintre pilotii spanioli provin din zona sau ca multi dintre acestia si-au cumparat proprietati in zona, pana nu foarte departe, in raiul financiar al Andorrei, din motive asupra carora nu insistam aici.

Cu atata sustinere spaniola, fara sa aprofundam ca ar fi catalana sau din Mallorca sau de pe tot intinsul peninsulei iberice, intrebarea fireasca vine imediat: vom vedea un pilot spaniol pe podiumul "de acasa"?

Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie - Repsol

Daca privim retrospectiv la ultimele 3 etape, Lorenzo ar fi unul dintre ei. Echipa Movistar Yamaha va fi dificil de infrant, nu numai ca au un ascendent moral exceptional, dar Lorenzo si Rossi se completeaza de minune si maniera de pilotaj, in special curbele abordate foarte rapid si cu curaj, da certidudinea de imbatabilitate. Mai mult, daca Lorenzo va reusi sa domine primele 11 tururi la Barcelona, va reusi sa doboare recordul detinut de Casey Stoner de 88 de tururi succesive in pozitia de lider, care dateaza din 2007. Si la modul la care Lorenzo a alergat in ultimele etape, de la start la finish in frunte, recordul e ca si al lui. Pe de alta parte, chiar daca sunt colegi de echipa, Rossi mai are doar 6 puncte in fata lui Lorenzo in clasamentul general. Italianul are amintiri frumoase legate de circuitul de la Montmelo, pe care l-a castigat de cinci ori pana acum, e drept, ultima oara in 2009, iar nici macar un start ratat ca cel de la Mugello nu l-a impiedicat sa apuce ultima pozitie a podiumului, ceea ce spune multe despre ambitia si tehnica sa.

Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie - Movistar Yamaha

Cealalta echipa Yamaha are o evolutie ascendenta in ultimele etape, aspect de care rivalii trebuie sa tina seama, atat Bradley Smith cat si Pol Espargaro alergand tot mai consistent si incurajator.

Ne mutam atentia asupra echipei Ducati Desmosedici . Ar putea Iannone sau Dovizioso unul dintre cei care sa creeze probleme celor de la Movistar, de exemplu castigand cursa? Iannone vine la Barcelona cu un moral solid. Nu numai ca a reusit plasarea pe locul doi la Mugello dupa o disputa stransa in cinci, dar circuitul spaniol il umple si pe el de amintiri placute, castigand de doua ori in Moto2, clasa 125cc. Primul sau an ca pilot deplin de fabrica, la Ducati, l-a maturizat rapid si maturizarea se transpune, iata, in rezultate bune. Coechipierul sau Dovizioso venise la Mugello cu planuri marete, dar si cu un pinion uzat, care i s-a dovedit nefast, fortandu-i retragerea inainte de finish. Si totodata, facand ca echipa italiana sa piarda puncte importante, mai cu seama ca Dovizioso era un client regulat al podiumului in etapele anterioare ale MotoGP 2015. Va fi deci foarte interesanta competitia, Ducati avand un sprijin solid al fanilor oriunde in lume, ba avand si capacitatea de a castiga simpatia celor neutri, dupa revenirea in forta in competitia de top. Pe de alta parte, momentul italian tocmai a trecut acum doua saptamani, iar un pilot italian pe o motocicleta italiana nu poate fi numit ca foarte popular intr-o regiune precum Catalonia.

Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie - Marquez

Marele semn de intrebare al circuitului de la sfarsitul acestei saptamani se pune in dreptul echipei Honda. Din ce s-a vazut pana acum, masinaria RC213V dezvolta o putere imensa, fiind imbatabila pe traiectorie rectilinie, insa in curbe apar marile probleme. Natura agresiva a motorului face ca in timpul curbelor, controlul sa devina anevoios, in special in privinta franelor, ceea ce e departe de fluiditatea si constanta necesare dominarii curselor. Astfel, HRC plateste, se pare, un pret imens in pactul cu puterea dezvoltata, intrarile in curba sacrificand vadit pastrarea vitezei de top. In acest moment, frana spate ajuta tot mai putin, iar sarcina si apasarea se muta pe roata din fata, care cu toata opozitia imensului suport al cauciucului Bridgestone, aduce pilotul in postura bascularii inainte de a intelege ce i se intample. Singurul in masura sa struneasca puterea si sa aduca linearitatea si constanta in pilotare, fata de restul echipei, este Dani Pedrosa, care pare a avea o relatie speciala cu franele si livrarea puterii in curbe. Imbucurator este faptul ca refacerea sa a fost pe deplin si asta s-a vazut in Italia. Iar aici, in Barcelona, ar fi momentul in care, odata uitate etapele ratate din cauza operatiei, sa reinceapa ascensiunea si aprovizionarea cu puncte a echipei Honda. Distanta din clasamentul general dintre el si plutonul fruntas ramane consistenta, dar nu insurmontabila. In privinta lui Marc Marquez, insa, putem vedea o replica stearsa si neconvingatoare a dominatorului absolut al anului ce a trecut. Asta si din cauzele tehnice aratate mai sus, desigur, care fac din 2015 RC213V o motocicleta anevoie de strunit. Si din imaginile de la Mugello retinem aproape fiecare tur al lui Marquez in care la curba aborda o linie separata de ceilalti piloti, incercand sa utilizeze ambele roti pentru a-l ajuta la incetinire.

HRC in aceste momente lucreaza febril pentru o serie de update-uri la partea electronica, testandu-se o "imblanzire" a franei de motor, insa iata ca o serie de teste de la inceputul saptamanii nu au inca rezultate, echipa Repsol Honda cautand solutii alternative din greu. Si daca toate acestea nu sunt suficiente, aruncand un ochi pe prognoza meteo, iata ca vineri si sambata sunt anuntate ploi, pista uda fiind o provocare suplimentara si deloc necesara celor de la Honda. In schimb, in timpul finalei de duminica este anuntata canicula, ceea ce ar putea sa fie in favoarea Repsol Honda. Probabil ca pentru Marquez pista incandescenta e un cosmar, insa canicula inseamna o subtiere a aerului, adica mai putin oxigen, deci mai putina putere, rezultand un motor mult mai controlabil.

Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie - motocicleta

Daca surplusul de cai putere iata ca duce la probleme adeseori grave pentru un constructor, lipsa lor duce la o alta categorie de probleme. Echipa Suzuki Ecstar ar fi facut moarte de om pentru un supliment de cai putere pe motocicletele lor, macar acel surplus care i-a imbolnavit pe cei de la Honda. Vom vedea la Barcelona daca rugaciunile lor au fost auzite, deoarece se zvoneste intens ca Aleix Espargaro si Maverick Vinales vor primi niste motoare updatate. Si nu oricum, ci intr-atat de updatate si upgradate in cat sa concureze motoarele Yamaha, ceea ce ar putea deveni interesant. Si era si pacat, deoarece Suzuki GSX-RR e de departe cea mai agila motocicleta aliniata la grilele de start MotoGP, luand nonsalant curbele si strecurandu-se hoteste printre ceilalti, desigur, cei cu care au tot impartit jumatatea mai lenta a plutonului. Ramane de vazut in ce masura cei douazeci de cai-putere cu care se pare ca va fi inzestrat motorul Suzuki se vor plia perfect pe agilul si abilul sasiu si mai ales in ce masura se vor acomoda Espargaro si Vinales cu motocicleta in noua sa forma. Si apropo de Espargaro, pentru el nu va fi deloc simplu dupa operatia la ligamentele degetului mare de la mana, refacerea fiind in parametrii normali, dar durerea persistand.
Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie - Pedrosa

Ajungand la capitolul celor accidentati, Cal Crutchlow victima unui accident urat la Mugello, se pare ca va fi prezent la grilele de start in calificarile de vineri, dupa o runda intensa de terapie de refacere si antrenament. Glezna sa dreapta accidentata in ultima etapa nu-l va impiedica, piciorul drept nefiind foarte solicitat, insa nabadaioasa sa Honda RC213V il va solicita intens duminica.

Iannone, dupa accidentul din timpul testelor de la Mugello, a parut foarte motivat in cursa finala, parand ca umarul sau nu-l deranjeaza, insa adevarul este ca dupa cursa la capatul careia a ocupat pozitia a doua, a apelat si el la antrenamente si gimnastica medicala suplimentara, semn ca se confrunta la randul sau cu ceva dureri sacaietoare.

In concluzie, circuitul de Barcelona-Catalunya din acest week-end va fi foarte interesant si disputat, asa cum de altfel e normal si vom afla raspunsul la cateva dintre problemele puse mai sus.
Avanpremiera Circuit de Barcelona-Catalunya MotoGp 12-14 iunie - Rossi  

Iata programul celor 3 zile de concurs:

 

VINERI 12 iunie

09.00 - 09.40 Moto3™ Antrenamente 1

09.55 - 10.40 MotoGP™ Antrenamente 1

10.55 - 11.40 Moto2™ Antrenamente 1

13.10 - 13.50 Moto3™ Antrenamente 2

14.05 - 14.50 MotoGP™ Antrenamente 2

15.05 - 15.50 Moto2™ Antrenamente 2

16.00 - 17.00 Media Laps

17.00 - 18.30 Pit Lane Walk

 

SAMBATA 13 iunie

09.00 - 09.40 Moto3™ Antrenamente 3

09.55 - 10.40 MotoGP™ Antrenamente 3

10.55 - 11.40 Moto2 ™ Antrenamente 3

11.50 - 12.20 MotoX2

12.35 - 13.15 Moto3™ Calificari

13.30 - 14.00 MotoGP™ Antrenamente 4

14.10 - 14.25 MotoGP™ Calificari 1

14.35 - 14.50 MotoGP™ Calificari 2

15.05 - 15.50 Moto2™ Calificari

16.05 - 16.40 MotoX2

16.45 - 17.30 BMW M Laps

17.00 Conferinta de presa

 

DUMINICA 14 iunie

08.40 - 09.00 Moto3™ Warm Up

09.10 - 09.30 Moto2 ™ Warm Up

09.40 - 10.00 MotoGP™ Warm Up

10.05 - 10.35 MotoX2

11.00 Moto3™ Cursa - 22 tururi

12.20 Moto2™ Cursa - 23 tururi

13.20 Honda Honor Lap

14.00 MotoGP™ Cursa - 25 tururi


 

Tag-uri

motociclete, motociclism,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate