ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

AGVisor un singur vizor de protectie la variatii de lumina


AGVisor un singur vizor de protectie la variatii de lumina
  03.03.2015

In ultima vreme am intalnit o serie de stiri despre casti inteligente care reusesc sa proiecteze trasee virtuale pe vizor, comunica cu pilotul dand informatii despre traseu, trafic etc. dar un aspect mai simplu si mai eficient ar fi de dorit in lumea motocicletelor si a ATV-urilor: un vizor cu protectie impotriva soarelui, dar care sa aiba si o functie anti-reflexie la pilotajul din timpul noptii. Un soi de “one visor rule them all”.

Pana de curand, majoritatea castilor ofereau doua sisteme de protectie, una “clara” de condus noaptea si una de protectie, impotriva luminii soarelui, ambele plasate pe casca si ambele prevazute cu functie anti-reflexie. Si nu s-ar fi putut spune ca reprezentau varianta ideala, de multe ori am zarit in trafic piloti cu ochelari de soare in spatele vizorului sau mai rau, folosind vizorul de protectie noaptea, ca sa nu fie orbiti de strafulgerarile farurilor si luminilor din ambient.

De aceea, in industria de specialitate au fost nu putine incercari de a realiza casti prevazute cu un singur vizor care sa asigure protectia in functie de luminozitate si de necesitatile pilotului. Unele, precum cele fabricate si distribuite de catre Bell, au asigurat o protectie unica bazata pe lumina ambientala. O alta tehnologie o reprezinta electrocromatica, care printr-un sistem de aplicare a unui curent electric (de mica intensitate), “limpezesc” sau dimpotriva vizorul din sticla sau plastic. Si cu asa ceva s-a laudat producatorul Skully la proiectul castii AR-1. Care pana acum doar a fost anuntat, dar nu si comercializat.

Acestora s-a alaturat, la sfarsitul saptamanii trecute, si respectatul producator de casti AGV intr-o prezentare destul de discreta in Elvetia, care a lansat AGVisor bazat pe LCD.

Din ceea ce s-a putut culege ca informatii, sistemul AGVisor va fi integrat pe modelele de casti moto Pista si Veloce, de mare succes al producatorului italian si va functiona intr-un sistem apropiat de cel electrocromatic cu care Skully ne-a “amenintat”.  

Printr-o apasare de buton (situat pe o parte a vizorului, langa mecanismul de inchidere), aproximativ instantaneu sistemul de protectie si anti-reflexie se activeaza, in functie de lumina necesara. Alaturi de acesta, sistemul anti-aburire functioneaza simultan si in cooperare, asigurand o vizibilitate ideala, indiferent de conditiile meteo si momentul zilei.

AGVisor a fost proiectat ca sa functioneze timp de 12 ore in modul de intuneric si 50 de ore in modul normal, de zi. Iar atunci cand bateriile dau semne de descarcare, exista o setare de siguranta care blocheaza vizorul intr-unul dintre cele doua moduri, in functie de momentul zilei respectiv si de conditiile meteo, tocmai a se evita situatii neplacute. Nu exista momentan foarte multe informatii despre charger-ul de baterii si cum se procedeaza (daca trebuie scosi acumulatorii si pusi la incarcat sau se incarca printr-un sistem integrat), dar se stie ca dureaza cam 2 ore reincarcarea.

Castile AGV prevazute cu sistemul AGVisor au toate dotarile prevazute de modelul de baza, anti-aburirea, alte specificatii, iar sistemul vine bine integrat si etanseizat, fiind protejat de praf sau umezeala.

Deocamdata nu s-a vorbit despre pret, dar e cert ca acesta nu va fi mic. Conform zvonurilor,AGVisior adauga aproximativ 200€ preturilor modelelor de baza.

 

Tag-uri

casca moto, protectie moto, accesorii motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate