ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

MV Agusta vrea sa puna punct parteneriatului cu Mercedes-AMG


MV Agusta vrea sa puna punct parteneriatului cu Mercedes-AMG
  29.04.2016

Povestea cu dificultatile producatorului italian MV Agusta continua interesant in aceste zile, in conditiile in care intentioneaza sa-si desparta drumurile de cele ale Mercedes-AMG, concret prin rascumpararea actiunilor sale detinute de germani, procedand la o recapitalizare alaturi de noii investitori.

Potrivit unui interviu de acum cateva zile, acordat de presedintele MV Agusta Giovanni Castiglioni cotidianului italian Il Giorno, compania sa se afla in pline negocieri de buy-back a actiunilor, intreprindere mult mai usoara de spus, decat de facut, in realitate.

MV Agusta vrea sa puna punct parteneriatului cu Mercedes-AMG - motocicleta

Scriam cu ceva timp in urma ca MV Agusta se afla intr-o situatie financiara destul de grava, in urma acumularii a peste 40 de milioane de euro datorii si ca avusese loc o intalnire intre membrii consiliului de administratie, sindicatele lucratorilor, creditori si institutii financiare, in urma careia s-a ajuns la numitul ““concordato in continuita” - “regim de continuitate”, bazat pe un plan de salvare al companiei.

Numai ca lucrurile sunt mult mai complicate in realitate, decat apar, deoarece o parte dintre datorii au fost garantate prin implicarea concernului Mercedes-AMG, iar contractul de investitii prevede ca, in cazul in care AMG nu detine mai mult sau egal cu 20% din compania MV Agusta, aceste datorii devin scadente imediat.

Acest lucru presupune ca Giovanni Castiglioni sa gaseasca rapid investitorii care sa fie dispusi sa acopere imprumuturile de 15 milioane de euro pe loc, daca vrea rascumpararea actiunilor, investitori care sa si asigure pe deasupra capitalul necesar mentinerii MV Agusta macar pe linia de plutire (plata ratelor bancare, a salariilor si celorlalte obligatii scadente periodic), plus productia deschisa in vederea incasarii unor venituri.

Zvonuri din Italia si Germania spun insa ca Mercedes-AMG ar prefera sa insuseasca nu mai putin decat pozitia lui Castiglioni in MV Agusta, dupa modelul relatiei dintre Audi si compania Ducati detinuta, insa boss-ul italian exclude din capul locului aceasta posibilitate. Si despre pozitia intransigenta a lui Giovanni am scris, facand o paralela cu speculatiile facute de batranul Castiglioni pe vremuri, cand vindea compania pe multe milioane de euro, ca apoi s-o rascumpere pe sume modice.

MV Agusta vrea sa puna punct parteneriatului cu Mercedes-AMG - F4

Nu in ultimul rand, e vorba si despre situatia juridica, dincolo de lupta pentru putere, caci MV Agusta si-a trecut planul de afaceri revizuit si stabilit in intalnirea de acum mai bine de o luna, plan avizat de instanta italiana, presupunand reducerea masiva a operatiunilor in scopul revenirii la cresteri pe profit.

Conform acestui plan, MV Agusta isi va reduce productia de la 9.000 de unitati pe an, la 6.000, maxim 7.000 de unitati, iar corelat, cheltuielile de cercetare si dezvoltare se vor injumatati, de la 15 milioane euro, la doar 7 milioane. Chiar si bugetul destinat curselor sportive in care MV Agusta se afla angrenata va suferi o reducere drastica, de la 4 milioane de euro, la nu mai mult de 600.000, urmand ca diferenta sa fie acoperita de o parte terta de genul unui sponsor de echipa.

Bineinteles, aceste reduceri de cheltuieli vor fi insotite corelativ si de reduceri de personal, mai concret vreo 200 de locuri de munca vor fi disponibilizate. Sau cel putin asa se va incerca, avand in vedere ca in Italia legislatia muncii se aplica serios si in favoarea angajatilor.

MV Agusta vrea sa puna punct parteneriatului cu Mercedes-AMG - F4

Timpul va spune daca tanarul si ambitiosul Castiglioni va putea gasi un partener de afaceri adecvat, deoarece preocuparea acestuia nu se rezuma doar la a gasi o sursa de investitii solida si pe termen lung, ci si ca aceasta sursa sa se potriveasca perfect cu idealurile brand-ului si obiectivele pe termen lung ale companiei. De aceea a si declarat jurnalistilor de la Il Giorno, ca este foarte interesat de calitatea vanzarilor si obtinerea imediata a sumelor necesare depasirii acestui moment, dar mai ales ca vrea sa se intoarca la pozitia “de a fi Ferrari-ul pe segmentul de motociclete”.

Se spune ca nemtii stau cu mana pe portofel, gata sa achite restul de 75% din actiunile MV Agusta, insa Mercedes au gasit in fata un partener tenace si determinat, cu totul diferit de tatal sau. Negocierile vor fi dure asadar, vom vedea ce se va intampla.

Tag-uri

motocicleta agusta, motocicleta,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate