ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

2017 Kawasaki Ninja R2 va fi un superbike supercharged pentru mase?


2017 Kawasaki Ninja R2 va fi un superbike supercharged pentru mase?
  09.03.2016

Constructorul japonez de motociclete Kawasaki inca isi savureaza imensul succes avut de modelele sale super-/turbocharged Ninja H2 si H2R, insa in paralel se pare ca ia masuri ca superbike-urile cu motoarele fenomenale sa ajunga la categorii extinse de cumparatori, avand in vedere preturile deloc la indemana oricui pe care cele doua modele le au.

Presedintele companiei declarase oricum la ultima editie, de anul trecut, a salonului moto EICMA ca intentioneaza sa foloseasca in viitor tehnologia motorului supercharged aplicata la H2 (proiectata si dezvoltata in totalitata in-house de Kawasaki) si la alte modele, mult mai accesibile populatiei.

Iata ca atat zvonurile, cat si documentatiile depuse recent de Kawasaki la oficiul de brevete si marci sugereaza ca noua motocicleta supercharged se va numi Ninja R2 (imaginea preluata de pe site-ul MCNews.com ar fi o interpretare a superbike-ului in baza informatiilor avute), despre care nu sunt disponibile alte detalii. In principiu, ar fi vorba de un motor cu capacitate in jurul a 800cc, poate putin peste, ca o alternativa reala la modelele actuale de 1000cc.

Ninja R2 ar putea astfel sa rupa de la anul standardele clasei mijlocii, avand in dotare motorul supraalimentat si interesant este faptul ca in acest caz, Kawasaki are o libertate totala sa dezvolte acest superbike mainstream, fara a fi nevoit sa se conformeze limitelor de capacitate conventionala sau altor reguli impuse in omologarea pentru curse.

2017 Kawasaki Ninja R2 va fi un superbike supercharged pentru mase? - balanced

De asemenea, sursele japoneze din interiorul Kawasaki afirma ca acest superbike cu capacitate cilindrica in jurul a 800cc nu ar fi singurul in lucru, o versiune de capacitate si mai mica ar putea urma cat de curand. Deocamdata se banuieste ca in lucru sunt cel putin trei modele la acest moment, alaturi de R2 aflandu-se si cele doua concepte prezentate la Tokyo si la Milano in toamna trecuta, adica SC-01 si SC-02, despre care s-a lasat sa se inteleaga inca de la inceputul anului ca se indreapta catre productie.

Oricum, daca ar fi sa se faca analiza pe declaratii si pe zvonuri, fara absolut nimic confirmat oficial, tehnologia inductiei fortate ar urma ca in urmatorii 3-5 ani sa aduca pe piata aproximativ 12 noi modele, din diferite clase. Asa ca zvonurile privind atat construirea noului Ninja R2, cat si cele privind construirea unor modele care au in spate cele doua concepte, Spirit si Soul Charger, prind tot mai multa consistenta.

2017 Kawasaki Ninja R2 va fi un superbike supercharged pentru mase? - 300

De asemenea, in cadrul salonului Tokyo Show din octombrie anul trecut, Kawasaki a dezvaluit asa numitul “Balanced Supercharged Engine”, adica motorul cu inductie fortata in patru cilindri din a doua generatie. Chiar daca detaliile tehnice sunt sarace in acest moment, se pare ca toate indiciile despre motorul de cca. 800cc de pe R2 conduc la acest motor cu inductie fortata echilibrata. Numai ca la momentul la care a fost prezentat la Tokyo, dar mai ales dupa aceea, s-a vehiculat din greu zvonul ca acela va fi un motor supraalimentat de 600cc, poate putin peste. Chiar daca scriptic, motorul de 800cc va fi mai mic decat cel de 998cc de pe H2, oricum pare ca va fi un motor colosal, dincolo de comparatia cu ce s-a auzit initial.

Marele motor de pe H2, de 998cc, reprezinta totusi o forma de exces de putere, in special in varianta sa de curse H2R, dezvoltand 310 cp, ceea ce le transforma in niste motociclete nu la indemana oricui. O varianta de 800cc ar permite un motor mai compact, mai usor si care e in stare sa ofere suficienta performanta si fara sa implice componente si materiale costisitoare, ceva de genul 175-190 cp si in jurul a 105-110 Nm cuplu. Si apropo, “balanced” din denumirea motorului cu inductie fortata 2.0 se refera la un balans, un echilibru intre putere si cuplu, in cea mai imediata acceptiune.

2017 Kawasaki Ninja R2 va fi un superbike supercharged pentru mase? - supercharged

Un element important al performantei va fi si geometria variabila a admisiei turbocompresorului, care dispune de lame radiale, controlate electronic, care schimba frecventa de rotire in vederea modificarii volumului, vitezei si directiei fluxului de aer in turbocompresor, adica un instrument care controleaza precis performanta si consumul economic al motocicletei. Exista insa brevete Kawasaki ce sugereaza ca viitoarele modele supercharged ar putea avea un turbocompresor cu viteza dubla, capabil coordoneze viteza in raport cu motorul si un intercooler nou care sa faca admisia fluxului de aer mai intensa. Insa cu toate acestea, un sistem de control al fluxului reprezinta cea mai simpla si ieftina solutie, care ofera caracteristicile de putere similare.

Insa probabil nu s-au gandit cei de la Kawasaki numai la aplicatii privitoare la Ninja R2. In Japonia a fost inregistrata alaturi de marca Ninja R2 si R2R, ceea ce sugereaza ca noul model va fi insotit de o versiune mult mai performanta si destinata pistelor de curse.

Ultimul semn de intrebare vine in legatura cu calendarul lansarii. Daca s-ar respecta scenariul din cazul Ninja H2, atunci R2 nu ar trebui sa intarzie mai mult de sfarsitul anului curent, insa se pare ca sursele din Europa si Japonia sunt unanime ca inceputul spre mijlocul anului 2017 ar fi o data mai realista.


2017 Kawasaki Ninja R2 va fi un superbike supercharged pentru mase? - 01

Tag-uri

superbike kawasaki, kawasaki, motociclete, motocicleta kawasaki,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate