ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

2016 Sea-Doo Spark - cele mai accesibile skijet-uri - review


2016 Sea-Doo Spark - cele mai accesibile skijet-uri - review
  17.05.2016

Chiar daca vremea capricioasa inca ne da de furca, mai e putin pana cand sezonul estival va debuta in forta si paleta de distractii specifice va cuprinde si inevitabilele raiduri pe skijeturi pe suprafetele linistite ale lacurilor sau pe valurile marii.

In cazul in care nu ati fost prea implicati in segmentul skijet, marele experiment al Sea-Doo a reusit. Inovativa gama Spark, low-cost, s-a dovedit a fi un imens succes, fiind cele mai bine vandute modele din industrie. Intrand deja in al treilea an, gama Spark se reintoarce pentru a valorifica un nou succes, bazandu-se pe foarte putine modificari, insa destul de subtile, in continuare cu un pret absolut tentant si cu dotarile de top care au facut din Spark un model popular si raspandit.

Model Sea-Doo Skijet Spark

Modificarile modelelor Spark sunt destul de putine, asa cum aratam, dar nu se poate spune ca nu sunt binevenite. Atunci cand un model are un succes impresionant, exista o regula nescrisa care spune ca se intervine asupra lui numai daca e la mijloc o tehnologie revolutionara, fie ca e vorba de propria companie, fie ca e vorba de concurenta.

O schimbare evidenta apare in paleta de culori, un aspect care la prima vedere nu pare foarte urgent si important, insa cererile cromatice dau de cele mai multe ori batai de cap dealerilor. Noua schema cromatica include familiara Vanilla (alb) si Pineapple (galben), in plus de trei optiuni mult mai indraznete: Key Lime, un verde luminos aproape de “neon”, Blueberry, o varianta luminoasa, “electrica”, albastra si una Chilli Pepper, varianta rosie. Ca observatie? Variantele verde si albastru par mai luminoase si mai profunde decat nuantele originale. Si mult mai “de acolo”, in ideea unui colorit specific verii, marii, plajei, veseliei.

Modele Sea-Doo Skijet Spark

Schimbarea mai subtila poate fi observata in manerele ghidonului. Nu e o modificare punctuala, pentru gama Spark, fiind vorba de o modificare generala, la toate modelele 2016 Sea-Doo. Este vorba de un suport mai larg pentru palme, care ofera o mai confortabila pilotare. In plus, aceeasi marire priveste si manerele laterale, pentru pasageri, fiind vorba de acelasi cauciuc mult mai prietenos decat in versiunea anterioara, care intarzie instalarea oboselii si tensiunii in mana si printr-o modificare de asemenea subtila, care schimba pozitia pad-ului in care se sprijina podul palmei.

Iar cea mai subtila modificare se afla in materialul corpului ambarcatiunii si al puntii. In vederea economisrii greutatii si a obtinerii unor costuri reduse, Sea-Doo a dezvoltat un material numit PollyTec, format din polipropilena cu fibre lungi de sticla, pentru armare. Acest material se prezinta oarecum flexibil, insa extrem de durabil, oferind un finisaj mat, la moda, care se deosebeste de fibra de sticla traditionala, lucioasa. Arcul ramane deschis aratand cadrul de suport intern ExoSkel al ambarcatiunii.

Pilotaj Sea-Doo Skijet Spark

Completand coca si puntea mai usoare, skijeturile Spark sunt dotate cu un motor mai usor, de asemenea, mai ieftin, dar si care ofera o putere mai redusa. De fapt, motorul Rotax 900 ACE se prezinta intr-o dubla configuratie, cu putere de 60 si de 90 cai putere. Sigur ca pentru cei mai inversunati amatori ai skijeturilor, se recomanda varianta mai puternica, de 90 cp, insa pe de alta parte trebuie plecat de la ideea ca gama Spark se adreseaza incepatorilor, nu foarte des utilizatori de skijet si in orice caz, celor mai interesati de un cost scazut si o distractie benigna, nu celor care cauta performantele nebune. Asadar, motoarele 900 ACE ofera o distractie mai repede in familie, de aceea nici viteza maxima atinsa, adica 48 mile pe ora, adica 77 km/h, nici puterea nu sunt de top, insa e suficienta. Trebuie notat insa faptul ca ofera unul dintre cele mai impresionante raporturi putere-greutate tocmai datorita greutatii reduse, ceea ce ar insemna ca lipsa de viteza imensa si dezvoltare de putere e compensata de posibilitatea de manevre spectaculoase.

Dupa cum cei mai initiati in skijet o stiu, gama Spark se compune pe langa modelele cu motor de 60, respectiv 90 cai putere si din modelele cu doua sau trei locuri. Cei care prefera incursiunile solo sau cel mult cu un pasager ocazional pe suprafetele acvatice, pot opta pentru modelul cu doua locuri, in versiune cu motor care dezvolta 60 sau 90 cai putere, dupa dorinta. In cazul in care distractia are loc in familie sau in grup de prieteni, se pot alege modelele de trei locuri, cu motor 90, standard sau dotat cu IBR (Intelligent Brake & Reverse), sistem anti-furt D.E.S.S. si altele.

Gama Spark Sea-Doo

Dotarile skijet-urilor din gama Sea-Doo sunt absolut impresionante si performante, de multe ori numarul unu in industrie, insa vorbind despre linia Spark, fiind modelele cele mai accesibile si destinate incepatorilor, dotarile sunt minimaliste. Astfel, pe toate modelele, in afara de 2016 Sea-Doo Spark 2 si 3 locuri 90 CP IBR, care are mult mai multe dotari, se pot gasi: sistem iTC (control electronic al acceleratiei cu operare mod Touring sau Sport, sistem D-Sea-Bel (de reducere a zgomotului si vibratiilor), sistem OTAS (Off Throtle Assisted Steering – sistem de asistare a directiei), stabilizatoare laterale, suprafete antiderapante cu logo Sea-Doo, suprafete protectie genunchi, ochet de tractare, manson suport de imbarcare, dop scurgere santina, dispozitiv plutitor cheie, torpedou, afisaj digital. Desigur, la acestea se pot adauga optional diverse componente si accesorii, dar si scheme grafice personalizate, dupa caz.

In concluzie, recomandarea pentru achizitionarea unui model din gama Spark 2016 vine in intampinarea celor care isi fac initierea in segmentul skijet, celor cu un buget limitat si celor care vor sa se distreze pe ape diferite, fara pretentii de performante si calitati deosebite. Dimensiunile rezonabile si mai ales greutatea redusa inseamna si un spatiu de depozitare nu iesit din comun si nici nevoia de a fi transportat pe un peridoc tras de un ditamai SUV-ul. Realist vorbind, sigur ca fiecare isi poate alege ceea ce doreste si sa foloseasca ambarcatiunea oriunde doreste. Chiar daca gama Spark se situeaza in zona inferioara a lineup-ului 2016 Sea-Doo, nu trebuie sa se inteleaga ca e vorba de altceva decat de accesibilitate din perspectiva pretului si a initierii. Spark poarta sigla Sea-Doo BRP, ceea ce este suficient pentru oricine sa inteleaga ca e vorba de calitate si performanta.

Sea-Doo Spark Skijet 3 locuri

Lucrurile bune vin deseori in ambalaje mici, iar aceasta vorba se potriveste excelent cand vine vorba de modelele Spark, din lineup-ul 2016 Sea-Doo.

Tag-uri

skijet, BRP, sea doo, sea doo spark,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate