ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua!


2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua!
  09.10.2015

Kawasaki si-a dezvaluit ieri noul superbike 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R, potrivit constructorului japonez dar si multor specialisti, fiind cea mai completa, performanta si concentrata motocicleta din prezent, disponibila inclusiv pentru curse omologate. Desi a fost anuntata inca din vara si confirmata oficial la sfarsitul acesteia, noua ZX-10R a fost invaluita de o relativa discretie pana la lansarea de ieri, cel putin in comparatie cu alte modele ale altor constructori in jurul carora au fost construite campanii de marketing, teasere si nelipsitele zvonuri “pe surse”.

Generatia anterioara ZX-10 a debutat in 2011 si in decursul a aproape 5 ani, modelul a avut parte de imbunatatiri semnificative, in special cateva dintre sistemele electronice, atat de la moda in zilele noastre, care deja fac diferenta in competitii, in primul rand si a trebuit sa tina pasul cu noile modele Yamaha R1 (2015-2016) sau BMW S1000RR. Insa toata lumea a fost de acord ca nu este suficient, ZX-10 are nevoie de o regandire radicala. Chiar daca recent Kawasaki a transat in favoarea sa WSBK (prin pilotii sai redutabili, Rea – proaspatul campion si Skyes), cei mai multi, in frunte cu Team Green au fost de acord ca e nevoie de o noua motocicleta.


2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua! - KIBS

Doamnelor si domnilor, 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R nu este un model imbunatatit, este o motocicleta complet noua!! Nu va lasati inselati de micile imbunatatiri de ordin estetic pe care acest nou model le-a suferit, inauntrul sau veti descoperi o alta motocicleta, cu motor imbunatatit si mai puternic, alaturi de o serie de reconfigurari care asigura performanta, cu noi suspensii si frane mult mai precise si performante, dar mai ales “captusita” cu sisteme electronice ce modifica granitele performantei, pana acum stabilite de alti concurenti.

Se spune ca proiectarea si regandirea modelului a avut loc cu un aport covarsitor al membrilor Team Green, echipa de fabrica din competitia WSBK, care au insotit pas cu pas regandirea modelului si inzestrarea sa cu tot ceea ce era necesar sa transforme acest model in varful clasei superbike, clasa complet revigorata in ultimii 2-3 ani de o serie de modele extrem de dotate si performante.

2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua! - KIBS

Motorul DOHC Inline Four de 998cc cu 16 valve, cu aceleasi dimensiuni 76 x 58 mm ale alezajului si cursa pistonului, ramane identic, insa modificarile apar in structura interna si sunt de mare efect. Astfel, arborele cotit mai usor cu 20% fata de modelul precedent si o noua chiulasa promit cresterea puterii in zona de turatie joasa si medie, avand ca rezultat o acceleratie mai consistenta in iesirea din viraje. De asemenea, cilindrii au fost ingrosati pentru o durabilitate crescuta si acoperiti cu un strat lubrificat pentru reducerea frecarii la rotatii scazute, camerele de combustie au fost reconfigurate si adpostesc valve de evacuare mult mai largi, din titan, care ofera o crestere a puterii la rotatii ridicate. Largirea admisiei ce asigura o marire cu 25% a fluxului si un nou filtru de aer cu o suprafata mai mare cu 60%, conectate la ram-air duc la un flux de aer rapid si puternic, duc la o dezvoltare a puterii pana la 207 cp la 13.000 rpm.  

2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua! - Ducati  

Pentru a sublinia si mai mult calitatile de alergator ale noului model, Kawasaki a declarat ca raportul de transmisie a fost “idealizat pentru cursele de circuit” prin reducerea dimensiunii a pinionului pentru viteza a sasea, iar toate pinioanele sunt acoperite cu un strat lubrifiant care e menit sa reduca frecarea si sa imbunatateasca viteza schimbarii. In plus, in premiera pentru gama ZX-10, constructorul a implementat Kawasaki Quick Shifter (KQs), imprumutandu-l de la modelul H2R, asigurand functionarea numai upshifts pe senzori, spre deosebire de sistemele folosite de Ducati si BMW. Global, sistemul de transmisie are o greutate redusa cu 130 g fata de modelul precedent, iar dotarea cu slipper clutch este standard.

In privinta electronicelor, noul 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R se aliniaza in sfarsit cu mandrie in randul competitorilor sai, beneficiind de un sistem Bosch Inertial Measurement Unit – IMU proiectat sa preia datele si informatiile pe cinci axe (unghiurile de inclinare, accelerare, decelerare, franare) in baza unui software dezvoltat in-house: K-Launch Control, K Sport-Traction Control, ABS-KIBS (Kawasaki Intelligent Braking System), K-Quickshifter si K-Engine Brake Control. Yamaha YZF-R1, unul dintre rivalii cei mai completi, se poate lauda cu un IMU Bosch pe sase axe, insa software-ul dezvoltat de Kawasaki e capabil sa preia datele privind coeficientii de inclinare si rotatie si de aici ECU sa analizeze giratia, rezultand o a sasea axa implicita, calculata eficient.


2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua! - motocicleta

Launch Control si Engine Brake Control sunt functii cu care cei mai multi piloti sportbike sunt familiarizati, insa fiecare producator isi are setate propriile moduri subtile in care se limiteaza alunecarea rotii din spate. In cazul 2016 ZX-10R exista de acum cinci moduri de interventie, fata de cele trei de pe modelul precedent. Senzorii citesc informatia in timp real despre viteza rotii, pozitia clapetei si viteza motorului, printre multi alti parametri. De aici, IMU intervine cu datele despre orientarea sasiului in functie de suprafata pistei, pentru a permite puterea optima de dezvoltat, indiferent de uzura, structura sau compozitia anvelopei.

Pe modelele ZX-10R echipate cu ABS, KIBS monitorizeaza diferiti parametri nu numai pentru prevenirea blocarii rotilor, dar de asemenea sa ofere un recul minim in maneta. Foarte important pentru cei ce se feresc de trailbraking (tehnica de intrare in viraj cu franele deja trase, pe care le elibereaza progresiv pana in varful virajului), cu informatiile primite de IMU despre inclinare in viraj, Cornering Management Function permite o anumita presiune pe franare, in timp ce motocicleta este aplecata. Materialul de presa al Kawasaki nu informeaza explicit despre aceasta functie, insa lasa sa se inteleaga printr-o formulare relativ sterila ca “suprima tendinta motocicletei de a se ridica atunci cand franele sunt aplicate in viraj”.

Ca si la precedentele modele, 2016 ZX-10R are trei moduri de putere: Full, Middle (80%) si Low (60%), aplicabile atunci cand pilotul are de ales modul de condus cel mai convenabil situatiei concrete, moduri care sunt schimbate printr-un comutator situat pe manerul stanga al ghidonului.

2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua! - K-Launch Control

In mod legitim, pentru a permite o mai buna gestionare a noilor schimbari ale motorului, sasiul modelului 2016 ZX-10 R a suferit si el anumite modificari. In partea din spate, bascula a fost prelungita pana la 15,8 mm, rezultand un ampatament mai lung, de 12 mm, ce ofera o mai buna stabilitate.

Provenit direct din paddock-ul WSBK, marea noutate si premiera pentru sportbike-urile de productie, in privinta sasiului o reprezinta noul Showa Balance Free Fork. Prin mutarea supapelor de amortizare in afara picioarelor furcii de 43 mm intr-o camera separata, cu incarcatura de nitrogen, Kawasaki aduce o mare imbunatatire confortului in viteza redusa si a peformantelor in vitezele ridicate, astfel se elimina fluctuatiile de presiune din furcile conventionale. Tot din WSBK a fost adusa si Showa Balance Free Rear Cushion, care deasemenea separa incintele oferind o ajustare independenta, marind eficienta suspensiilor spate.

In privinta franelor, Kawasaki paraseste etrierele Tokico pentru cele Brembo M50, aceleasi pe care le gasim si apreciem in mod deosebit pe Ducati Panigale, iar discurile fata, de asemenea intalnite pe Ducati, sunt usor marite de la 310 mm la 330 mm. In spate, modelul este dotat cu un disc de 220 mm cu etrier Nissin cu dublu piston. Vremea discurilor in forma de petala din trecutul Kawasaki a apus, in sfarsit.


2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua! - YZF-R1

Rotile sunt printre putinele componente ramase neschimbate fata de modelul anterior, insa din pricina discurilor de frana marite, vor avea acum valvele inclinate. Bridgestone ramane furnizorul de anvelope standard, insa in locul gumelor de cauciuc pentru strada, noul ZX-10R copiaza putin dupa modelele de mare succes ale firmei H2 si H2R, dar si ale Yamaha (YZF-R1), acum incalta anvelopele Battlax RS10 – 120/70-17 fata, 190/55-17 spate, mult mai aderente pe asfaltul pistelor.

Spuneam in introducere ca in privinta aspectului nu sunt modificari majore fata de modelul precedent, totusi caroseria a fost revizuita cu lectiile invatate de pe pista de competitie. Carenajul a fost optimizat pentru o aerodinamica mai buna si a fost redusa zona de impact a curentului la viteze mari, in timp ce parbrizul a fost largit si perforat in doua locuri, pentru o presiune scazuta pe acesta. Kawasaki spune ca a marit discret carena spate pentru crearea unui echilibru vizual cu carena fata, insa este in continuare destul de subtire.

Panoul principal de instrumente de pe versiunea anterioara e un alt element pastrat aproape intact in noul model, asa ca avem de-a face cu un display LCD cu optiune de trecere de la color, la varianta alb/negru, fata de ceea ce intalnim deja pe Ducati sau Yamaha, adica TFT display. Exista un indicator IMU cu vizualizarea datelor de la K-Launch Control, KQs si Engine Braking, plus indicatoare de Power Mods, S-KTRC mode, nivel de combustibil, Economic Riding Indicator, temperatura la admisie si multe altele.

2016 Kawasaki ZX-10R - o motocicleta integral noua! - BMW

In fine, atunci cand comparam 2016 ZX-10R cu modelele anterioare langa ea, o sa vedem ca greutatea a crescut putin, de la 201 kg, la 206 kg pe noul model, in timp ce constatam o crestere si a dimensiunilor, lungime de 2,09 m fata de 2,07 m, ampatament de 1,44 m fata de 1,42 m si inaltimea seii la 83,5 cm de la 81,2 cm.  


Tag-uri

motocicleta kawasaki zx 10r, motocicleta kawasaki zx rr, kawasaki, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate