ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

2015 Sea-Doo RXT-X 260 - inteligenta in agresivitate, viteza si putere!


2015 Sea-Doo RXT-X 260 - inteligenta in agresivitate, viteza si putere!
  23.04.2015

Daca tot se apropie sezonul cald, hai sa discutam putin despre un skijet de mare exceptie, puternic, performant si serios furnizor de adrenalina. Nu toata lumea poate fi pilot de curse, insa cu un personal watercraft precum 2015 Sea-Doo RXT-X 260 plin de putere si dotat cu tehnologie de ultima ora, doza de adrenalina furnizata de o tura pe apa se poate compara cu ce se intampla pe asfalt, respectand desigur proportiile. Iar ce e mai important, puterea si rapiditatea acestui pwc se imbina ideal cu manevrabilitatea, astfel ca orice e posibil: poate transporta pana la 3 persoane fara nici o problema, asa cum poate sa faca deliciul unui skier sau wakeboarder legat de el.


Skijet Sea-Doo RXT-X 260

Inima si sufletul RXT-X e de multa vreme ultra-potentul si versatilul motor Rotax de 1.494cc, impulsionat de un supercharger si un intercooler concepute special pentru producerea unei acceleratii de exceptie. In total, dezvolta o putere uriasa de 260 cp. In aproximativ 1,7 secunde, pwc atinge viteza de 50 km/h, in ciuda rezistentei panzei de apa, iar viteza maxima pe care o atinge depaseste numarul magic in lumea pwc de 65 mile/h ajungand la 67, adica aproximativ 107 km/h. Ceea ce situeaza RXT-X undeva pe primele doua locuri de pe piata pwc-urilor. Rezervorul de combustibil primeste aproximativ 60 de litri la un plin.

Cea mai mare putere dezvoltata de RXT-X e oferita de modul Sport, in care sistemul electronic de control al acceleratiei pune la treaba maxima motorul. Vorbim desigur de acel sistem inovativ, dezvoltat de BRP special conceput pentru un raspuns excelent al motorului - iTC (Intelligent Throttle Control). Cei care nu doresc totusi sa ruleze la concurenta cu avioanele si sa se bucure de o calatorie mai linistita, pot selecta modul Touring. Viteza maxima dezvoltata va fi aceeasi, va diferi doar agresivitatea in abordarea valurilor si suprafetei apei. In cel de-al treilea mod, ECO, sistemul va fi foarte ocupat in inteligenta sa pentru a alege un grafic optim intre acceleratie si putere pe de o parte si incercarile de a economisi combustibilul intr-o eficienta optima. Dar sigur ca da, trebuie dat impulsurilor agresive modul Sport, iar plimbarilor celelalte doua moduri, in situatie normala. Oricum, toata treaba este rezolvata doar dintr-un simplu buton aflat pe ghidon.


Display Digital Skijet Sea-Doo RXT-X 260

Puterea reprezinta doar o parte a ecuatiei, fireste. Manevrabilitatea isi are si partea sa deosebit de importanta si aici iar invocam mintile ingenioase ale inginerilor BRP. Pentru ca in ecuatie se iau in calcul viteza si agresivitatea (uneori a doua ca raspuns la prima), la modele RXT-X nu mai intalnim acelasi design al carenei specific liniei Sea-Doo. Carena S3 este hidrodinamica, mai mare, mai rotunjita, iar V-ul este mai adanc, ceea ce face ca taierea apei la viteze mari sa mareasca performantele acestui pwc. Valurile nu depasesc marginea ei si nici nu reusesc sa provoace balansuri semnificative, din acest motiv, ceea ce e in avantajul celor mai putin experimentati, care astfel nu vor avea batai de cap cu dezechilibrarea. Ca a venit vorba de incepatori, Sea-Doo e prevazut cu un sistem iControl Learning Key, de limitarea puterii motorului.


Accesorii Skijet Sea-Doo RXT-X 260

Modelul de baza RXT te transforma deci intr-un pilot de curse, chiar daca pe apa. Dar vorbim totusi de RXT-X 260, deci apare X factor. Ei bine, acest X te duce intr-un nou nivel, al unui pilot pro-level. Dincolo de optiunile de culoare sau sa cu pachet grafic X package sau indicator suplimentar de bord suplimentar pentru sarcina motorului, un altul de cronometrarea cursei si un indicator pentru evolutia supercharger-ului, ghidonul X package ergonomic ajustabil se regleaza in functie de dimensiunile pilotului. Saua si tractiunea creeaza un tot unitar (reglabil, cum am aratat) care aduce un plus de confort pentru rider, evitandu-se pozitii ale picioarelor care sa le amorteasca.


Depozitare Skijet Sea-Doo RXT-X 260

Insa ceea ce sporeste performanta si individualizeaza 2015 Sea-Doo RXT-X, transformandu-l decisiv intr-o bestie a apelor este sistemul de flotoare ajustabile in partea din spate. Reglarea acestora creste incisivitatea si sporeste reflexele pwc-ului, ori contribuie la micsorarea vitezei si reducerea agresivitatii. In plus, o aripioara perpendiculara pe fiecare dintre flotoare ajuta acest craft sa mentina echilibrul si traiectoria, chiar pe ape involburate si la viteze uriase.

Merita amintit si inteligentul sistem de frane, de asemenea inovatie a inginerilor BRP. Tehnologia avansata permite computerului de bord sa controleze un sistem de frane si marsarier, iBR (Intelligent Brake & Reverse), responsabil inclusiv de o stationare neutra atunci cand craft-ul se porneste. Foarte utila, de asemenea, pilotilor incepatori, care evita astfel o pornire necontrolata ce ar putea sfarsi rau pentru ei sau pentru cei din jur. Deci iBR e responsabil pentru pornire, manevrarea cu spatele (utila in parcare, mai ales), dar si franarea de mare eficienta si in distanta mica.


Pilotaj Skijet Sea-Doo RXT-X 260

iControl inseamna creierul central al masinariei, care inglobeaza toate celelalte sisteme inteligente si pe care le controleaza in functie de setarile alese, fara o bataie prea mare din partea rider-ului. Iar daca bordul afiseaza nu mai putin de 29 de functii, nu inseamna ca atentia rider-ului va fi in permanent atrasa, deoarece functia acestui iControl, cum ziceam, e de centralizare si control al tuturor sistemelor.

Saua merita putina atentie. Incapatoare, cat pentru trei persoane, rabatabila printr-un sistem pneumatic cu bara, absolut deloc afectata termic sau de vibratii, indiferent ce lupte aprige se poarta in monstruosul Rotax. Confortul este asigurat pe deplin. Singura critica ce s-ar putea aduce pwc-ului 2015 Sea-Doo RXT-X 260, o critica formala insa, ar fi cea legata de spatiul de depozitare. Aproape 53 de litri capacitate totala in diferite spatii, ar reprezenta putin, teoretic. Dar hei! Practic vorbim de un racer al apelor, nu de un ajutor de mutare peste lac, pentru asa ceva folosim o barja. Aici e vorba de performanta la nivele inalte, de viteza si agresivitate, uneori de plimbare.


Despre celelalte dotari, pe scurt: sistem D-Sea-Bel - reducerea vibratiilor si a zgomotului, racire cu circuit inchis - mentine optima temperatura motorului si tine departe apa sarata coroziva si resturile din apa, sistem VTS (Variable Trim System) - maximizeaza acceleratia si stabilitatea, ochet de tractare pentru funia de ski nautic, sistem antifurt RF D.E.S.S. cu cheie cu microcip, O.T.A.S. (Off Throttle Assisted Steering) - asistenta directie atunci cand nu se accelereaza, cutie de transport impermeabila, manere in partea din spate, dopuri de scurgere, oglinzi retrovizoare, snur de siguranta, doua scheme cromatice: Sunburst Yellow & Hyper Silver; Black and Viper Red etc. De asemenea, modelul 2015 Sea-Doo RXT-X 260 ofera o serie de posibilitati de dotare suplimentara after-market, pentru imbunatatirea performantelor. Asta daca mai era nevoie.

Acest model este disponibil in reteaua de magazine ATVROM si, mai mult decat atat, alaturi de celelalte modele Sea-Doo oferite, in super-promotia verii 2015, il puteti achizitiona cu un discount de 10% fata de pretul de lista.

 

Tag-uri

2015, skijet, Sea-Doo, RXT-X 260, 1.494cc, Rotax, iTC, BRP, iBR, iControl,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate